Poglejte, kdo so top kreatorji digitalnih vsebin

Lestvice Forbes 11. novembra, 2023 15.29 > 13. novembra, 2023 15.30
featured image

Ustvarjalci vsebin. Vplivneži. Vlogerji. Kakorkoli jim rečemo, imajo ti ljudje velik vpliv na področju zabave in oglaševanja.

11. novembra, 2023 15.29 > 13. novembra, 2023 15.30

Letos je 50 izbrancev na drugem Forbesovem seznamu najboljših ustvarjalcev izkoristilo svojih 2,6 milijarde sledilcev za skupni prihodek 700 milijonov dolarjev (okoli 664,2 milijona evrov). To je za 20 odstotkov več kot leta 2022, ko je ta zaslužek znašal 570 milijonov dolarjev (okoli 541 milijonov evrov).

Predstavljamo 15 najuspešnejših ustvarjalcev vsebin.

1. Jimmy Donaldson (MrBeast)

PRIHODEK: 82 milijonov dolarjev (okoli 77,8 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 312 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 9,8 odstotka

Z več kot 300 milijoni sledilcev je baza oboževalcev MrBeasta skoraj tolikšna kot število prebivalcev ZDA. Njegova moč in priljubljenost izhajata iz posnetkov z vrhunsko produkcijo in podvigov, ki vključujejo 50-urno preživetje na Antarktiki in gradnjo Wonkove tovarne čokolade.

Titan YouTuba, čigar pravo ime je Jimmy Donaldson, je s svojim velikim vplivom zaslužil bogastvo z digitalnimi oglaševalskimi dolarji in zgradil pravi imperij. Med njegove blagovne znamke sodijo prigrizki Feastables in veriga restavracij MrBeast Burgers ter Donaldsonova obsežna prodaja trgovskega blaga oboževalcem.

Jimmy Donaldson
Jimmy Donaldson (Foto: PROFIMEDIA)

2. Olajide Olatunji (KSI)

PRIHODEK: 24 milijonov dolarjev (okoli 22,7 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 112 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 6,5 odstotka

Olajide Olatunji, znan kot KSI, se je leta 2009 začel odzivati na videoigre Fife in s svojim nenavadnim humorjem pritegnil na milijone sledilcev. Od takrat se je iz komika prelevil v tekmovalca, reperja in boksarja. Leta 2023 je izdal dva singla in podpisal večletno distribucijsko pogodbo za svoje podjetje Misfits Boxing.

Poleg Logana Paula je obraz podjetja Prime Hydration. Športna pijača je postala uradna pijača FCB, UFC in Arsenala. Ustvarjalca vsebin so spremljale polemike zaradi mizoginih vsebin ter rasističnih in transfobnih žaljivk. Vse svoje škandale pa vedno spremeni v oglede, tako na spletu kot v ringu.

Olajide Olatunji
Olajide Olatunji (Foto: PROFIMEDIA)

3. Jake Paul

PRIHODEK: 34 milijonov dolarjev (okoli 32,3 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 66 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 1,6 odstotka

Ogorčenje Jaku Paulu ni prav nič tuje. Paul je s svojimi posnetki na YouTubu, kot so presenetljive tetovaže, uživanje pasje hrane in kopanje v ledeni vodi, pritegnil na milijone oboževalcev. Obtožili so ga že spolnih zlorab in goljufanja oboževalcev.

Kljub temu je Paul, ki se je prelevil v boksarja, zaradi svoje sposobnosti prirejanja spektaklov postal eden najbolje plačanih športnikov v letu 2022. Ustanovil je aplikacijo za športne stave Betr, letos pa je podpisal pogodbo za MMA, da se bo boril v novi plačljivi diviziji.

Jake Paul
Jake Paul (Foto: PROFIMEDIA)

PRIHODEK: 35 milijonov dolarjev (okoli 33,2 milijona dolarjev)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 51 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 0,85 odstotka

Rhett James McLaughlin in Charles Lincoln Link Neal III sta najboljša prijatelja že od osnovne šole. Nekdanja inženirja sta leta 2006 začela objavljati komične oddaje na YouTubu. Danes njuno podjetje Mythical v Burbanku v Kaliforniji zaposluje več kot 100 ljudi, ki za 18 milijonov naročnikov ustvarjajo serije na YouTubu, na primer Good Mythical Morning in Mythical Kitchen. Imata tudi komični kanal Smosh.

Dvojica ustvarja podkaste, turneje in dogodke v živo, pa tudi knjige in televizijske oddaje. Medtem njun sklad Creator Accelerator vlaga v obetavne ustvarjalce vsebin.

Rhett James McLaughlin in Charles Lincoln Link Neal III
Rhett James McLaughlin in Charles Lincoln Link Neal III (Foto: PROFIMEDIA)

5. Charli D’Amelio

PRIHODEK: 23 milijonov dolarjev (okoli 21,8 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 213 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 0,7 odstotka

Charli D’Amelio še naprej kraljuje kot najboljša ustvarjalka na TikToku, njena dinastija pa še raste. D’Amelio je postala obraz znamk Prada in Amazon, kozmetične linije CeraVe in linije oblačil SKIMS, ki jo je soustanovila Kim Kardashian. Njena leto dni stara dišava Born Dreamer je na prodajnih policah tako v ZDA kot v Evropi.

Skupaj s sestro Dixie je ustanovila znamko oblačil Social Tourist, ki jo je leta 2021 lansirala skupaj s podjetjem Hollister. Družina snema tretjo sezono resničnostne serije The D’Amelio Show za Hulu. Charli je vse to dosegla pred svojim 20. letom.

Charli D’Amelio
Charli D’Amelio (Foto: PROFIMEDIA)

6. Logan Paul

PRIHODEK: 21 milijonov dolarjev (okoli 19,9 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 74 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 1,25 odstotka

Loganu Paulu je uspelo na portalu Vine z bratom Jakom (na 3. mestu seznama). Ta uspeh je izkoristil za odprtje računa na YouTubu, na katerem je objavljal podvige, kot so razdeljevanje iPhonov, pa tudi spopade z zvezdniki, kot je Kevin Hart. Kanal je pritegnil 23,6 milijona naročnikov, vendar so ga zaradi Paulovih alarmantnih in neobčutljivih videoposnetkov, med katerimi je bilo tudi truplo v japonskem “gozdu samomorov”, na platformi začasno demonetizirali.

Ustvarjalec se je preusmeril v rokoborbo. Letos je odstopil od pogodbe z WWE in skupaj z ustvarjalcem KSI še naprej promoviral pijačo Prime Hydration. Paul z bratom vodi tudi podkast Impaulsive, v katerem še naprej obravnavata kontroverzne teme.

Logan Paul
Logan Paul (Foto: PROFIMEDIA)

7. Elliot Tebele (F*ckJerry)

PRIHODEK: 30 milijonov dolarjev (okoli 28,5 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 17 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 1 odstotek

Izvirni kralj memov, čigar pravo ime je Elliot Tebele, stoji za imperijem družbenih medijev FjerryLLC. Njegovi računi, kot so F*ckJerry, BeigeCardigan, DudeWithSign in JerryNews, imajo 40 milijonov sledilcev.

Največ denarja zasluži s svojimi družabnimi igrami. Najbolj poznana med njimi je What do You Meme, ki se prodaja v trgovinah Target, Walmart in Amazon.

Elliot Tebele
Elliot Tebele (Foto: PROFIMEDIA)

8. Emma Chamberlain

PRIHODEK: 20 milijonov dolarjev (okoli 19 milijonov dolarjev)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 28 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 6,25 odstotka

Emma Chamberlain, ki je videoposnetke na YouTubu začela snemati v materini hiši, je pustila srednjo šolo, zbrala skoraj 28 milijonov sledilcev ter svoj humor in strast do mode spremenila v pravi imperij.

Chamberlain je bila med prvimi ustvarjalci, ki so sklenili pogodbo z Louisom Vuittonom, to pa je bil šele začetek. Sledili so še Cartier, Lancome, Levi’s, Canon in Aritzia. Izdelke njenega podjetja Chamberlain Coffee je mogoče najti v trgovinah Walmart in Sprouts, njen podkast Anything Goes pa je februarja sklenil ekskluzivno pogodbo s Spotifyem.

Emma Chamberlain
Emma Chamberlain (Foto: PROFIMEDIA)

9. Matt Rife

PRIHODEK: 25 milijonov dolarjev (23,7 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 22 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 10,7 odstotka

Matt Rife je stand up komik, ki s pomočjo slave na družbenih omrežjih razprodaja nastope v živo. Po desetletju nastopanja v majhnih klubih je zaslovel na omrežju TikTok, saj je posnetek, na katerem se šali z oboževalko, postal viralen. V zadnjem letu je v Ohiu rojeni komik zbral 17 milijonov sledilcev na TikToku in prodal več kot 750.000 vstopnic za svojo mednarodno turnejo. Njegov Netflix Special Natural Selection bo luč svet ugledal pred koncem leta.

Matt Rife
Matt Rife (Foto: PROFIMEDIA)

10. Brent Rivera

PRIHODEK: 17,5 milijona dolarjev (okoli 16,6 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 96 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 11,25 odstotka

Brent Rivera obvlada več najbolj priljubljenih platform – začel je na Vinu, nato je presedlal na YouTube in nazadnje še na TikTok. Tam njegovi komični videoposnetki, v katerih pogosto nastopa tudi njegova mlajša sestra Lexi, privabljajo 50 milijonov oboževalcev.

Toda 25-letni dobitnik nagrade streamy je tudi poslovnež – sodeluje z blagovnimi znamkami, kot so Starbucks, Xbox in Prada. Njegovo podjetje Amp Studios, ki ga je ustanovil leta 2017, medtem podpira druge ustvarjalce in nastajajoče blagovne znamke.

Brent Rivera
Brent Rivera (Foto: PROFIMEDIA)

11. Khabane (Khaby) Lame

PRIHODEK: 16,5 milijona dolarjev (okoli 15,7 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 244 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 0,85 odstotka

Za kreatorja, rojenega v Senegalu, je molk vreden zlata. Pantomimik za predstavitev izdelka v objavi na TikToku ali Instagramu dobi 750.000 dolarjev. Lame, ki je še leta 2019 delal v tovarni pri Torinu, ima zdaj več kot 240 milijonov sledilcev na družbenih omrežjih, sklenil pa je donosna partnerstva s podjetji Hugo Boss, State Farm in banko QNB. Letos jeseni je bil predstavljen kot lik v igri Fortnite, uspešnici z več kot 230 milijoni igralcev vsak mesec.

Khabane (Khaby) Lame
Khabane (Khaby) Lame (Foto: PROFIMEDIA)

12. Alexandra Cooper

PRIHODEK: 20 milijonov dolarjev (okoli 19 milijonov evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 5 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 14 odstotkov

Alexandra Cooper je zaslovela s podkastom Call Her Daddy, s Spotifyem pa je sklenila triletno pogodbo v vrednosti 60 milijonov dolarjev oziroma okoli 57 milijonov evrov. Velja za najbolj priljubljeno podkasterko Spotifya, znana pa je po izjemno odkritem razpravljanju o spolnosti in odnosih, tudi s številnimi zvezdniki in zvezdnicami.

Junija letos je skupaj z zaročencem Mattom Kaplanom ustanovila medijsko podjetje Trending, ki se osredotoča na generacijo Z. Njeno podjetje stoji tudi za podkastom TikTok zvezdnice Alix Earle.

Alexandra Cooper
Alexandra Cooper (Foto: PROFIMEDIA)

13. Mark Edward Fischbach (Markiplier)

PRIHODEK: 30 milijonov dolarjev (okoli 28,5 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 68 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 0,40 odstotka

Decembra je youtuber Mark Fischbach obljubil, da bo odprl svoj profil na OnlyFans in podaril denar v dobrodelne namene, če mu 35 milijonov naročnikov pomaga, da se njegova podkasta Distractible in Go! My Favorite Sports Team uvrstita na vrh lestvic. Nekaj mesecev pozneje je Spotify z njim podpisal večmilijonsko pogodbo za podkaste. Vodi tudi blagovno znamko oblačil Cloak in pripravlja srhljivko, za katero je soustvaril scenarij, jo režiral in v njej tudi igral.

Mark Edward Fischbach
Mark Edward Fischbach (Foto: PROFIMEDIA)

14. Sean McLoughlin (Jacksepticeye)

PRIHODEK: 27 milijonov dolarjev (okoli 25,6 milijona evrov)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 26 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 0,60 odstotka

Irski youtuber Sean McLoughlin ima poseben talent za prodajo majic in puloverjev svojim oboževalcem. Blagovna znamka oblačil Cloak, ki jo je ustanovil skupaj s Fischbachom, je bila lani eden od njegovih največjih virov prihodkov. Decembra je s prodajo majic z napisom Thankmas izkoristil to blagovno znamko in za dobrodelno organizacijo World Central Kitchen zbral več kot 10 milijonov dolarjev. V začetku leta je oživil tudi svojo znamko Top Of The Mornin’ Coffee.

Sean McLoughlin
Sean McLoughlin (Foto: PROFIMEDIA)

15. Huda Kattan

PRIHODEK: 13 milijonov dolarjev
ŠTEVILO SLEDILCEV: 69 milijonov
POVPREČNA ANGAŽIRANOST SLEDILCEV: 1,40 odstotka

Huda Kattan je odraščala v Oklahomi, pogosto pa je govorila o ustrahovanju, ki ga je kot Američanka iraškega rodu doživljala v pretežno belskem okolju. Sčasoma je zapustila osrednji zahod ZDA in postala zvezdniška umetnica ličenja v Dubaju in Los Angelesu. Leta 2010 je začela objavljati svoje nasvete in trike na blogu WordPress z imenom Huda Beauty, s katerim se je zavzemala za raznolikost na področju ličenja.

Od takrat je njena kozmetična blagovna znamka postala mednarodna senzacija, ki se prodaja v trgovinah Sephora in Harrods. Kattan ima s svojima podjetjema 400 milijonov dolarjev (okoli 376,6 milijona evrov) premoženja, kar jo uvršča med najbogatejše ženske v ZDA, ki jim je uspelo samim.

Huda Kattan
Huda Kattan (Foto: PROFIMEDIA)

Lestvico je uredil Steven Bertoni.