Rimčeva nevera z rekordno vzvratno vožnjo, ki jo je meril slovenski Dewesoft

Dobro življenje Jan Artiček 12. novembra, 2023 15.40 > 13. novembra, 2023 15.40
featured image

Športni električni avtomobil Nevera, ki ga proizvaja podjetje hrvaškega poslovneža Mateja Rimca, je pri vzvratni vožnji dosegel hitrost 275 km/h.

12. novembra, 2023 15.40 > 13. novembra, 2023 15.40

Podjetnik Mate Rimac, ki ga mnogi označujejo za hrvaškega Elona Muska, se je s svojim luksuznim električnim avtomobilom nevera zapisal v Guinnessovo knjigo rekordov. Nevera je namreč vknjižila najhitrejšo vzvratno vožnjo vseh časov pri 275 kilometrih na uro, je poročal hrvaški Dnevnik.hr.

Rekord je bil dosežen pred mesecem dni na testni avtomobilski stezi v Papenburgu v Nemčiji. Guinnessova knjiga rekordov je potrdila največjo hitrost, za merjenje te pa je bilo zadolženo slovensko tehnološko podjetje Dewesoft.

To ni prvi rekord za nevero (ime, ki v hrvaščini pomeni nevihta). V nizu testiranj maja letos je avtomobil na isti testni stezi v Nemčiji postavil 23 hitrostnih rekordov v enem dnevu. Med drugim je nevera zabeležila najhitrejši čas pospeševanja od 0 do 400 kilometrov na uro. Rekorden čas je postavila tudi na stezi v Nürburgringu.

Podobna zmogljivost v obe smeri

“Med razvojem se nam je porodila ideja, da bo nevera verjetno najhitrejši avtomobil na svetu pri vzvratni vožnji, vendar smo se temu nekako smejali. Navsezadnje aerodinamika, hlajenje in stabilnost niso bili zasnovani za vzvratno vožnjo z veliko hitrostjo,” je za Dnevnik.hr dejal Matija Renić, glavni programski inženir za nevero pri podjetju Rimac Bugatti.

“Potem pa smo se začeli pogovarjati, kako zabavno bi bilo poskusiti. Naše simulacije so pokazale, da bi lahko dosegli hitrost več kot 150 kilometrov na uro, vendar si nismo znali predstavljati, kako stabilno bi bilo. Vstopali smo na neznano področje.”

Neverin pogon je brez prestav. Štirje posamezni motorji gredo bodisi nazaj ali naprej. To pomeni, da lahko isti pogonski sklop, ki zmore pospešiti od 0 do 100 milj na uro v 3,21 sekunde, prav tako zagotavlja podobno impresivno zmogljivost pri vzvratni vožnji, so za Dnevnik.hr pojasnili pri podjetju Rimac Automobili.

Rimac je nevero, katere cena se začne pri dveh milijonih evrov, prvič javnosti predstavil leta 2018 na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi.

Športni električni avtomobil Nevera proizvajalca Rimac Automobili
Športni električni avtomobil Nevera je maja v enem dnevu postavil 23 hitrostnih rekordov (Foto: PROFIMEDIA)

Slovenci merili čas

Podjetje Dewesoft, ki se ukvarja z razvojem testne in merilne tehnologije, z Rimcem sodeluje že od leta 2017, nam je povedal ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Jure Knez. Čas so merili tudi pred meseci na isti stezi, ko je nevera presegla 23 hitrostnih rekordov.

Glede na razvojno naravnanost hrvaškega avtomobilista Knez verjame, da bo tudi v prihodnosti še več priložnosti za sodelovanje med podjetjema.

Rimac Nevera in Dewesoft
Dewesoftova merilna oprema v neveri (Foto: Dewesoftov arhiv)

Dewesoft je čas vožnje meril z merilno napravo Navion i2, ki “omogoča meritve hitrosti z natančnostjo pod 0,1 km/h in meritve pozicije pod 2 cm absolutne točnosti, podatke pa osvežuje stokrat na sekundo”, so nam pojasnili pri podjetju.

Rezultate meritev so prikazali v programski opremi DewesoftX, potrdil pa jih je predstavnik Guinnessove knjige rekordov Jack Brockbank. Vse meritve je opravil Dewesoftov aplikacijski inženir Matjaž Strniša.

“Avtomobilska industrija pomeni okoli 30 odstotkov našega poslovanja,” še pravijo pri Dewesoftu. Sodelujejo s podjetji, kot so Volvo, John Deere, Daimler, Volkswagen, Tesla, GM, Ford, BMW, Stellantis, Mercedes, Caterpillar, Rolls Royce, Audi in Akrapovič.

Rimac in Dewesoft
Dewesoftov inženir za avtomobilske aplikacije Matjaž Strniša je opravil vse meritve pri neveri (Foto: Dewesoftov arhiv)

Rimac ohranja nadzor nad podjetjem

Skupina Rimac je po podatkih podjetja v 35-odstotni lasti njenega ustanovitelja. Skupino sestavljata podjetji Bugatti-Rimac, ki je nastalo leta 2021 iz sodelovanja med Rimcem in italijanskim luksuznim avtomobilistom Bugattijem, in Rimac Technology, ki se specializira za baterije in druge komponente za električna vozila.

Rimac je glavni izvršni direktor podjetja Bugatti-Rimac, njegova skupina pa ima v njem 55-odstotni delež. Med večjimi delničarji Skupine Rimac sta tudi nemški Porsche z 22-odstotnim lastniškim deležem in južnokorejski Hyundai z 11 odstotki.

Hrvaški podjetnik Mate Rimac
Hrvaški podjetnik Mate Rimac je svoje podjetje ustanovil kot 21-letnik leta 2009 (Foto: PROFIMEDIA)