Umetna inteligenca v pisarni: katere so najboljše aplikacije

Tehnologija Blažej Kupec 13. novembra, 2023 23.01
featured image

Napredne aplikacije že na veliko uporabljajo v podjetjih, od prodajnikov do programerjev in oglaševalcev. Pogledali smo, kako delujejo nekatere.

13. novembra, 2023 23.01

Malo je tehnoloških rešitev, ki so tako hitro pridobile množice uporabnikov, kot je to uspelo orodjem generativne umetne inteligence (AI). Od lanskega novembra, ko je zaživel ChatGPT, si številni zaposleni v pisarnah že stežka predstavljajo delo brez uporabe tovrstnih aplikacij.

In to z dobrim razlogom – glede na izsledke univerz Stanford in MIT trenutne rešitve generativne AI v povprečju povečajo produktivnost zaposlenega za 16 odstotkov. “Tisti, ki uporabljajo to tehnologijo, bodo nadomestili tiste, ki je ne,” pravijo raziskovalci.

Kaj je že na voljo? Pregledali smo nekaj najbolj priljubljenih orodij za različne profile zaposlenih – od programerjev do prodajnikov. Večina ponudnikov omogoča osnovno različico brezplačno, medtem ko korporativna stane od deset pa do nekaj sto evrov.

Predis.ai za tržnike

Za marketinške ekipe, še posebej tiste, ki se ukvarjajo z ustvarjanjem vsebin, naloge izjemno dobro opravlja ChatGPT. V zadnjih mesecih so vzniknile številne bolj nišne rešitve.

Ena takih je Predis.ai, ki na podlagi nekaj ključnih besed v trenutku izdela raznovrstne objave za družbene medije – od teksta in videa do memov.

Podobno kot Predis.ai deluje Jasper.ai, pri Surfer AI pa gre za ustvarjalca vsebin, prilagojenih za spletne iskalnike.

V aplikacijo vnesemo besedilo, rešitev pa ga oceni glede na število ključnih besed, berljivost in predlaga spremembe, zaradi katerih bi spletni iskalnik moral vsebino uvrstiti višje med iskalne zadetke.

Predis.ai na podlagi nekaj ključnih besed v trenutku izdela raznovrstne objave za družbene medije – od teksta in videa do memov.

Hemingway je po drugi strani specializiran za popravljanje in izboljšave besedil. Aplikacija denimo označi predolge povedi ali pretirano uporabo prislovov in pridevnikov – vse to namreč kvari bralno izkušnjo.

Spletnim oglaševalcem lahko delo potencialno olajša Headlime. Aplikacija je ustvarjena za pomoč pri oblikovanju prodajnih spletnih strani.

Rešitev predlaga učinkovite prodajne slogane in optimizira število besed. Med funkcijami izstopa tudi možnost prilagajanja barve jezika glede na kupce, ki jih naslavljamo.

Fullstory medtem koristi AI zmogljivosti za spremljanje uporabnikovih navad na spletni strani, recimo klikov, ter jih primerja z drugimi obiskovalci. Pri tem po navedbah avtorjev orodja oblikuje natančen profil (potencialne) stranke, tovrstni uvidi pa lahko oglaševalcem pomagajo pri izboljšanju uporabniške izkušnje.

Več kot tretjina prodajnikov pri svojem delu že uporablja umetno inteligenco (Foto: PROFIMEDIA)

Umetna inteligenca prodajnikom prihrani dve uri na dan

Glede na anketo Hubspota, razvijalca spletnih orodij za internetna podjetja, 35 odstotkov prodajnikov že uporablja orodja umetne inteligence. Najpogosteje pri avtomatizaciji ročnih opravil, kot so pisanje sporočil, iskanje in vnašanje podatkov o strankah ter organizacija sestankov.

Prodajniki glede na omenjeno anketo pravijo, da z aplikacijami AI v povprečju prihranijo več kot dve uri dnevno.

Drift v realnem času analizira vedenje uporabnikov in oceni njihovo pripravljenost za nakup.

Kakšne pa so rešitve? Prek aplikacije Apollo, ki ima vzpostavljeno tudi ogromno podatkovno bazo poslovnih kontaktov, lahko prodajniki stotinam potencialnih strank pošljejo visoko personalizirana sporočila z zgolj nekaj ukazi.

Apollo omogoča tudi analizo sporočil in pripravo odzivov. S podobnim ciljem je bil ustvarjen Exceed.ai, ki sam pripravlja odgovore na vprašanja kupcev in jim pomaga ob morebitnih težavah.

Drift po drugi strani v realnem času analizira vedenje uporabnikov na spletni strani. Na podlagi njihovega obnašanja umetna inteligenca pripravi oceno pripravljenosti uporabnika za nakup. Nato predlaga najbolj primeren način komunikacije, morda neposredni klic ali pošiljanje spletnega novičnika.

Na ta način naj bi prodajniki dobili uvid v nakupno pripravljenost potencialnih strank in ustrezno prerazporedil svoje napore.

Otter.ai se namesto nas “udeleži” sestankov in po koncu pripravi poročilo.

Še en koristen pomočnik za prodajnike, pa tudi druge zaposlene, je Otter.ai. Gre za orodje, ki pripravlja prepise sestankov, lahko pa jih tudi povzame. Otter.ai lahko povežemo z Googlovim koledarjem, orodje pa se tako kar namesto nas “udeleži” sestankov, na katere sami ne utegnemo, po koncu pa pripravi poročilo.

Omenimo še Gong, ki deluje kot nekakšen mentor za prodajnike. Na podlagi preteklih interakcij s stranko Gong prodajnikom predlaga priporočene naslednje korake, ki bi lahko spodbudili prodajo.

Aplikacijo Olivia, ki lahko organizira tudi uvodni intervju za službo uporablja tudi pri McDonald’su (Foto: PROFIMEDIA)

Do primernih kadrov hitreje z Olivio in RecruitBotom

Orodja umetne inteligence podjetja vse več uporabljajo tudi pri zaposlovanju in upravljanju človeških virov. Še posebej prav lahko pridejo pri pregledovanju prijav na prosta delovna mesta.

Aplikacija Olivia ameriškega podjetja Paradox, recimo, označi primerne kandidate, s katerimi lahko tudi samodejno naveže stik in organizira uvodni intervju. Olivio med drugim uporabljajo pri McDonald’su.

V ospredju je tudi Sense HQ. Ta deluje kot chatbot, ki kandidata usmerja v obliki pogovora, pri tem pa mu zastavlja raznovrstna vprašanja, recimo, o njegovih izkušnjah in veščinah.

Alex Rosen, ustanovitelj razvijalca aplikacije, je za Forbes povedal, da je pogovor s chatbotom opravilo že skoraj deset milijonov kandidatov, tudi takih, ki so se prijavili na delovna mesta pri Sonyju in Dellu.

Pogovor s chatbotom Olivia je opravilo že skoraj deset milijonov kandidatov za službo.

Glavne stranke so predvsem podjetja v panogah, kjer zaposlujejo veliko ljudi naenkrat, recimo v maloprodaji, gostinstvu ali zdravstvu.

Zanimiv je še RecruitBot. Orodje temelji na samoučečem se algoritmu, ki je po trditvah avtorjev prečesal več kot 600 milijonov javno dostopnih življenjepisov in profesionalnih profilov na družbenih omrežjih.

RecruitBot zaposlovalcem predlaga kandidate, za katere predvideva, da so najbolj podobni trenutnim zaposlenim.

“Deluje nekako tako kot Netflix, ki vam filme predlaga na podlagi tistih, za katere ve, da so vam že všeč,” je za Forbes povedal ustanovitelj Jeremy Schiff.

Pisanje kode še nikoli ni bilo lažje in hitrejše

Veliki uporabniki aplikacij umetne inteligence so tudi programerji. Že ChatGPT spiše dobro kodo, so pa v zadnjem letu vzniknile še številne druge, bolj specializirane rešitve.

Delujejo sicer precej podobno – vse po vrsti predlagajo kodo, jo namesto nas dokončajo, iščejo hrošče in napake in testirajo kodo, ali deluje.

Med bolj priljubljenimi orodji umetne inteligence za programerje so GitHub Copilot, Code Whisperer in Tabnine.

Med bolj priljubljenimi orodji na tem področju so GitHub Copilot, Amazonov Code Whisperer in Tabnine.

Vsa so izpopolnjena v uporabi najbolj priljubljenih programskih jezikov, omogočajo integracijo z različnimi programerskimi okolji, sposobna pa so tudi prepoznati morebitne varnostne pomanjkljivosti v kodi ter predlagati načine, kako jih zakrpati.