Tehnološki velikan v praznično četrtletje vstopa z goro skrbi

Posel Forbes Slovenija 27. oktobra, 2023 10.36 > 27. oktobra, 2023 10.37
featured image

Potrošniki so vse bolj zadržani do nakupov, in to ravno ob vstopu v zadnje četrtletje, ki je zaradi praznikov za Amazon izrednega pomena. Tehnološkega velikana skrbi tudi močna konkurenca in tožba Zvezne komisije za trgovino.

27. oktobra, 2023 10.36 > 27. oktobra, 2023 10.37

Prihodki Amazona so se v tretjem četrtletju povečali za trinajst odstotkov in znašajo 143,1 milijarde dolarjev (135,5 milijarde evrov). Obenem so vknjižili tudi občuten skok dobička, ki je z 2,9 skočil na 9,9 milijarde dolarjev oziroma 9,4 milijarde evrov.

Ameriški tehnološki velikan je boljše rezultate pripisal večji učinkovitosti.

Rezultatom primerno so se zvišale tudi cene delnic Amazona. Te so se v četrtek v podaljšanem borznem trgovanju podražile za dobrih pet odstotkov in dan končale pri 125,93 dolarja (119,2 evra).

Prihaja ključno četrtletje

Glavni izvršni direktor podjetja Amazon Andy Jassy je ob objavi rezultatov povedal, da so naredili korak naprej pri stroških storitev in hitrosti dostave. Uspehe v tretjem četrtletju je pripisal tudi znatnemu povečanju oglaševalskih poslov, hkrati se je stabiliziralo poslovanje računalništva v oblaku AWS. Podjetje poroča, da so pri tem sklenili več novih poslov.

Tehnološki velikan Amazon dobiček povečal za trikrat
V Amazonu navajajo, da so naredili korak naprej pri stroških storitev in hitrosti dostave (Foto: PROFIMEDIA)

Kljub temu Amazon obdaja več skrbi. Med temi je tudi zadržanost potrošnikov do nakupov. In to ob vstopu v zadnje četrtletje, ki je za trgovce izrednega pomena.

Amazon, ki je za letošnje praznike napovedal rast prihodkov v primerjavi z lani, bo v ZDA sicer za konec leta zaposlil dodatnih 250 tisoč delavcev. Sporočajo tudi, da bodo zvišali povprečno plačo, ki naj bi znašala 20,5 dolarja, oziroma 19,4 evra na uro.

Štiri milijarde za klepetalnega robota

Velikan iz Seattla se sooča še s številnimi drugimi izzivi, medtem ko poskuša ohraniti primat med ponudniki storitev v oblaku in spletnimi trgovci.

Med drugim iščejo načine, kako dodatno spodbuditi svoje storitve v oblaku, in odgovoriti na podvige Googla in Microsofta. Oba sta namreč dejavna na področju storitev v oblaku, in se razvijata še na področju umetne inteligence. Med vidnimi poskusi, kako se približati tekmecema, je štiri milijarde dolarjev (3,8 milijarde evrov) vredna investicija v klepetalnega robota Anthropic in oglaševanje svoje umetne inteligence, ki bi pritegnilo uporabnike.

Obenem je Amazon že spremenil dostavno mrežo, ki naj bi blago približala kupcem, kar po navedbah Reutersa omogoča hitrejše in cenejšo izvedbo naročil.

Med izzivi pa ostaja tudi tožba ameriške vlade proti Amazonu zaradi nezakonitega monopola. STA pri tem navaja predsednico Zvezne komisije za trgovino (FTC) Lino Khan, ki je ob najavi tožbe dejala, da je Amazon uporabljal vrsto kaznovalnih in prisilnih taktik za nezakonito ohranjanje svojih monopolov.