Zakaj Marriott, Hyatt in drugi hotelski velikani vse stavijo na all-inclusive letovišča

Dobro življenje Forbes 11. novembra, 2023 15.21 > 13. novembra, 2023 15.21
featured image

Največje svetovne hotelske blagovne znamke privzemajo sistem all-inclusive – skupaj z razkošnimi ugodnostmi.

11. novembra, 2023 15.21 > 13. novembra, 2023 15.21

All-inclusive letovišča trenutno doživljajo ogromno rast priljubljenosti, a brez povprečnih samopostrežnih bifejev, piña colad na spodnji polici in osladnih zabav iz preteklih desetletij. Novi val all-inclusive ponudbe se osredotoča na razkošje in ponuja vrsto privlačnosti, od gurmanskih jedi po naročilu do storitev osebnega strežaja in vrhunskih doživetij, ki so edinstva za lokalno okolje.

Opaziti je, da veliko takšnih letovišč odpirajo prestižne hotelske znamke, ki na področje all-inclusive ponudbe vstopajo prvič.

Premik pripišite popandemski spremembi v potrošniški miselnosti, ki ga ženeta neverjetno veliko povpraševanje po potovanjih in tako imenovana utrujenost ob velikih odločitvah.

“Ljudje res ne želijo presenečenj, ko gre za to, kaj je vključeno v ponudbo,” pravi Brian King, predsednik družbe Marriott International za karibsko in latinskoameriško regijo. “Želijo samo potovati, odkrivati in uživati. In za vse to si resnično želijo plačati samo enkrat in konec.”

​Čeprav ponudba all-inclusive ni nov segment, King poudarja, da so se trendi na tem področju dramatično spremenili.

Hotel Hyatt
Hyatt je največji operater luksuznih all-inclusive storitev na svetu (Foto: PROFIMEDIA)

Formula E na kvadrat

V preteklih desetletjih so bila mnoga letovišča s ponudbo all-inclusive kot nekakšne pasti za muhe, ki so goste zadrževale znotraj letovišča. Drugače je v letu 2023, pravi Brian King pravi, saj si gostje želijo pokukati skozi vrata, hkrati pa iščejo storitve v slogu osebnega strežaja (concierge), ki naj bi jim zagotovil posebej zanje pripravljeno izkušnjo. Ti počitnikarji si želijo čudovitih možnosti, a nočejo občutka, da je vse preveč programirano.

Po Kingovih besedah je to formula “E na kvadrat” – Entertainment x Education (zabava krat poučnost). Takšen primer je hotel Westin v Kostariki, kjer lahko gostje igrajo golf na igrišču, ki ga je zasnoval Robert Trent Jones II, odkrivajo divje živali v nacionalnih parkih na štirikolesniku ali na izletu v drevesnih krošnjah. Na voljo so jim tudi tečaji španščine, predstavitve kuharskih tehnik, degustacije koktajlov ter tečaji tai-chija in joge. “Pripravljamo dogodke, ki morajo biti tako zabavni kot poučni,” pravi predsednik družbe Marriott International za karibsko in latinskoameriško regijo. “Ko zagotovite počutje E na kvadrat, ste pridobili potrošnika.”

Marriott je lani kot največje hotelsko podjetje na svetu, zabeležil 21 milijard dolarjev prihodkov, kar je 50-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021.

Generalni direktor Marriotta Anthony Capuano je segment all-inclusive v intervjujih pogosto navajal kot ključno področje rasti za podjetje, saj so v to vstopile številne Marriottove prestižne blagovne znamke.

“Snujemo našo prvo all-inclusive ponudbo Ritz-Carlton. Zelo smo navdušeni nad tem,” področje medtem komentira King, ki poudarja uspeh projekta Ritz-Carlton yacht. Eno luksuzno ladjo so splovili leta 2021, druga bo kopno zapustila leta 2024.

“V all-inclusive prostor umeščamo tudi hotelsko verigo W. To bo igrišče samo za odrasle,” še napoveduje King. Prvi hotel W v tej tržni niši naj bi odprli leta 2025 v Dominikanski republiki. Po napovedih bo imel 349 sob in apartmajev, 11 restavracij in barov, tri bazene in Spa center. “Imamo še hotel Westin, ki smo ga lani odprli v Braziliji in se je izkazal kot izjemno uspešen all-inclusive družinski hotel.”

Preobrazba se je načrtovala že dlje časa

Marriottov uspeh z all-inclusive ponudbo bi zlahka označili za sijajen preobrat v času po pandemiji. Toda načrtovanje se je v resnici začelo precej pred prihodom pandemije Covida-19, ko je vodstvo podjetja ugotovilo, da njihovo poslovanje na področju preživljanja prostega časa raste hitreje kot drugi segmenti.

Leta 2016 je Marriott ob združitvi z družbo Starwood Hotels, podedoval takrat edino Westinovo all-inclusive letovišče, Westin Golf Resort & Spa, Playa Conchal v Kostariki. To je postalo učni laboratorij za Marriott, ko gre za all-inclusive ponudbo.

Pri odpiranju novih letovišč je Marriott pravzaprav v zavidljivem položaju, saj lahko izkoristi svoj program zvestobe Marriott Bonvoy, ki se ponaša z neverjetnimi 177 milijoni članov.

All-inclusive je preplavil celotno industrijo

Svetovalci za področje potovanj pravijo, da velikih premikov v tej industriji niti ni mogoče prezreti. “V treh letih je Marriott z enega all-inclusive letovišča prešel na 30, v načrtu pa jih ima še več,” pravi Cory Hagopian, višji podpredsednik za prodajo in partnerstva pri Virtuosu, največji svetovni mreži luksuznih potovanj. Dodaja tudi, da namerava število all-inclusive namestitev početveriti še francoski hotelski velikan Accor pod blagovno znamko Rixos.

Skoraj ne mine mesec, da ne bi kateri od prestižnih velikanov sodeloval z eno od znamk s področja ponudbe all-inclusive. Konec lanskega leta je denimo družba InterContinental Hotels napovedala dolgoročno pogodbo s španskim podjetjem Iberostar Hotels & Resorts, s čimer je pod svoje okrilje pripeljala približno 70 all-inclusive hotelov. Hilton trenutno upravlja z dobrim ducatom all-inclusive namestitev, med njimi je 735-sobni Hilton Tulum Riviera Maya, največje letovišče tega podjetja na Karibih.

Hyatt hotel
Skoraj ne mine mesec, da ne bi kateri od prestižnih velikanov sodeloval z eno od znamk s področja ponudbe all-inclusive (Foto: PROFIMEDIA)

Tukaj pa je še Hyatt, ki je leta 2021 z nakupom družbe Apple Leisure Group v vrednosti 2,7 milijarde dolarjev postal največji operater luksuznih all-inclusive storitev na svetu. Zdaj je razdeljen na devet blagovnih znamk z več kot 120 letovišči na 40 obalnih destinacijah v 11 državah.

Do konca leta 2023 bo Hyattova blagovna znamka InclusiveCollection imela že več kot 45 letovišč samo v Mehiki. Namestitve, ki jih bodo tam odprli v kratkem, vključujejo intimna zatočišča samo za odrasle. Takšno je na primer Secrets Tulum Resort & Beach Club. Načrtujejo pa tudi družinam prijazno letovišče Dreams Estrella Del Mar Mazatlan z vodnim parkom, počasno reko, številnimi bazeni in 350 apartmaji, od katerih ima vsak pogled na Tihi ocean.

“Razširitev odtisa naše all-inclusive blagovne znamke je ključnega pomena za Hyattovo predanost zagotavljanju novih luksuznih potovalnih izkušenj,” pravi Erica Doyne, višja podpredsednica marketinga za all-inclusive portfelj podjetja. “Letos načrtujemo odprtje petih letovišč pod znamko Inclusive Collection v Mehiki in na Karibih ter pet dodatnih namestitev v Bolgariji.” Na seznamu je tudi težko pričakovani prvenec prestižne blagovne znamke Dreams na Portugalskem. Dreams Madeira Resort Spa & Marina naj bi odprl vrata v začetku leta 2024.

“Medtem ko Mehika, Karibi in Latinska Amerika predstavljajo žitnico all-inclusive ponudbe, Evropa ne zaostaja veliko,” pravi Brian King iz Mariotta. “In vidim, da se bo all-inclusive sčasoma globalno širil tudi v Azijo. Brez dvoma gre za svetovi trend.”

Luksuz v all-inclusive letovišču
Medtem ko Mehika, Karibi in Latinska Amerika predstavljajo žitnico all-inclusive ponudbe, Evropa ne zaostaja veliko, pravi Brian King iz Mariotta (Foto: PROFIMEDIA)

Doyne vidi ponudbo all-inclusive kot potencialno glavno gonilo rasti za Hyatt v Evropi. “S 46 evropskimi all-inclusive letovišči v okviru znamke Inclusive Collection trenutno ponujamo letovišča v Španiji in Grčiji. Kmalu naj bi jim sledile še namestitve v Bolgariji in na Portugalskem,” pravi.

All-inclusive segment tudi v času krize

Hagopian je prepričan, da k vzponu ponudbe all-inclusive prispevajo tudi globalne gospodarske razmere, pri čemer spomni, da je recesija leta 2008 prav tako okrepila zanimanje za all-inclusive segment med premožnimi popotniki. “Več potrošnikov višjega cenovnega razreda je bilo pripravljenih preizkusiti ponudbo all-inclusive letovišč,” pravi. “Danes se soočamo z novim naborom prioritet potrošnikov, ko gre za povezanost, dobro počutje in pristnost. All-inclusive letovišča morajo poskrbeti za te nove prioritete in preseči prvotni model, ki je bil bolj usmerjen k enostavnosti in proračunu.”

Če želite razumeti, kaj je želel povedati, vam ni treba dlje, kot do podjetja Club Med. Pionir koncepta all-inclusive v 50. letih prejšnjega stoletja je pravkar napovedal “popolnoma novo, osveženo in posodobljeno identiteto blagovne znamke”, imenovano L’Esprit Libre (Svobodni duh), ki obljublja vrhunsko izkušnjo za goste.

Luksuz v all-inclusive letovišču
K vzponu ponudbe all-inclusive naj bi prispevale tudi globalne gospodarske razmere (Foto: PROFIMEDIA)

Razširitev ponudbe podjetja Club Med vključuje nabor letovišč s petimi zvezdicami Exclusive Collection , vil, brunaric in celo jaht, ki so po njihovih trditvah dvignili razkošje na povsem novo raven. Od umetelno serviranih vrhunskih jedi do večjih apartmajev z več spalnicami, opremljenimi z dizajnerskim pohištvom.

“Prenova blagovne znamke prihaja ravno ob pravem času,” pravi Kevin Armstrong, višji direktor družbe Club Med za blagovno znamko in komunikacije za Severno Ameriko in Karibe. “Club Med na novo opredeljuje trg all-inclusive letovišč ter ponuja vrhunske počitnice in srečo, saj so popotniki trenutno lačni prav sreče.”

Avtor članka je Suzanne Rowan Kelleher.