YouTube dosegel pomemben mejnik – kaj se je zgodilo
Plačljivi storitvi YouTube Premium in Music imata 100 milijonov naročnikov. A v ekipi niso bili vedno vsi prepričani v storitev brez oglasov.
YouTube je te dni objavil pomemben mejnik za YouTube Premium in Music, plačljivi storitvi za dostop brez oglasov in pretakanje glasbe, ki sta v lasti Googla. Skupaj sta zbrali 100 milijonov naročnikov.
Število novih naročnikov je sicer še vedno majhno v primerjavi z 2,5 milijarde uporabnikov YouTuba, a je glavni direktor YouTuba Neal Mohan za revijo Forbes ob tem povedal, da je naročniška dejavnost spletnega mesta skupaj z oglaševalsko del načrta za podvojitev rasti.
“Seveda smo v poslu, ki ga podpirajo oglasi,” je dejal. “Vendar smo si zelo prizadevali tudi za vzpostavitev naročniškega poslovanja. In to je v tem trenutku pomemben del naše dejavnosti.”
Kaj vključuje plačljiva storitev
Trimestna milijonska številka pomeni, da naročniško poslovanje podjetja počasi dohiteva številne uveljavljene tekmece. Amazon Prime, verjetno zlati standard digitalnih naročniških paketov, je imel lani več kot 200 milijonov naročnikov, Spotify Premium, še ena storitev brez oglasov, pa 226 milijonov naročnikov. (100 milijonov naročnikov storitve YouTube Premium vključuje tudi tiste, ki so trenutno vključeni v enomesečne brezplačne preizkuse, so sporočili iz YouTuba, vendar niso želeli povedati, koliko jih je.)
Storitev Premium za 13,99 dolarja na mesec, ki so jo prvič predstavili leta 2015, vključuje dostop do storitve YouTube Music Premium, ki samostojno stane 10,99 dolarja na mesec, in posebnih funkcij, kot je možnost prenosa videoposnetkov za ogled brez povezave. Uporabniki storitve Premium imajo tudi dostop do novih ali eksperimentalnih funkcij YouTuba, kot je orodje na osnovi umetne inteligence, ki ga je podjetje testiralo lani. Uporablja generativno umetno inteligenco in omogoča postavljanje vprašanj o videoposnetku.
Storitev YouTube Music, ki ima tudi plačljivo različico brez oglasov, so pred devetimi leti predstavili kot del storitve YouTube Premium, konkurirala pa naj bi velikanu na področju pretočnih vsebin Spotifyju in takrat še novemu ponudniku Apple Musicu. Tri leta pozneje je YouTube uporabnikom omogočil, da se na storitev YouTube Music Premium naročijo samostojno, ločeno od večjega premijskega paketa.
Glavni vir naročniških prihodkov Alphabeta
V začetku tega tedna je predsednik uprave družbe Alphabet Sundar Pichai na pogovoru o prihodkih povedal, da je skupina Googlovih naročniških storitev lani skupaj ustvarila 15 milijard dolarjev prihodkov. To vključuje storitvi YouTube Premium in Music, YouTube TV, alternativo kabelski televiziji, ki vključuje donosen dodatek NFL Sunday Ticket za pretočni dostop do nogometnih tekem, ter Google One – naročniški načrt za dodatno hrambo podatkov v oblaku za Googlove aplikacije, kot sta Gmail in Drive. “YouTube je glavno gonilo naših prihodkov od naročnin,” je povedal Pichai. “Storitvi YouTube Music in Premium sta v pravem zagonu.”
Skupina Googlovih naročniških storitev je lani skupaj ustvarila 15 milijard dolarjev prihodkov.
Ni jasno, koliko prihodkov na leto ustvarita storitvi Premium in Music, saj številka 100 milijonov naročnikov vključuje tudi brezplačna preizkusna obdobja, Mohan pa ni želel izdati več podrobnosti. YouTube je, če odštejemo naročnine v četrtem četrtletju, lani ustvaril 9,2 milijarde dolarjev, kar je 15,5-odstotna rast v primerjavi z letom prej.
Agresivna kampanja
YouTube si je intenzivno prizadeval povečati število naročnikov. Storitev agresivno trži s pojavnim oglasom v kotu strani ob ogledu; ta včasih delno zakriva zaslon in naslov videoposnetka in ponuja enomesečni brezplačni preizkus. Oglasi so tako prevladujoči, da so postali meme. V enem od njih vztrajno pojavno okno zasmehujejo kot nadlegovanje. V drugem vidimo Jima Carreya v vlogi Lloyda Christmasa iz filma Butec in butec, ko izreče svoj znamenit stavek nevedneža: “Torej mi pravite, da obstaja možnost.”
Podpredsednik Youtuba Adam Smith je za Forbes povedal, da seveda ve za memeje. “Jasno merimo učinek, ko objavimo kaj takega,” je dejal. “V zadnjem letu ali dveh se je to res umirilo, ker smo v večji meri dojeli, kdo so uporabniki, ki jih naročnina resnično ne zanima in zato med njimi tega ne smemo več aktivno tržiti.”
Ovinkasta pot YouTube Premiuma
Pot storitve YouTube Premium je bila ovinkasta. Pred devetimi leti se je prvič pojavila kot naročniška storitev YouTube Red, ki je ponujala kopico ugodnosti. Poleg glasbe je bila glavna funkcija dostop do storitve YouTube Originals, nabora profesionalno posnetih oddaj in filmov, ki jih je YouTube distribuiral, ko je skušal loviti Netflix in Amazon Prime Video.
Med njimi je bila tudi serija Cobra Kai, nadaljevanje izvirnih filmov Karate Kid, ki se je sčasoma preselila na Netflix, pa tudi Step Up: High Water, serija, ki temelji na plesnem filmu o hip hopu Odpleši svoje sanje (ki jo je prevzel Starz, nato pa so jo leta 2022 ukinili). Toda tri leta pozneje je YouTube svoj programski oddelek Originals zaprl.
“V resnici gre za razvoj našega izdelka,” je Mohan dejal o odmiku od usmeritve, ki jo je imel YouTube Originals, in opozoril, da so ljudje v resnici želeli videti tradicionalne vsebine YouTuba, ki jih pripravljajo različni ustvarjalci. “Po njihovem mnenju je to vsebina, zaradi katere imajo aplikacijo YouTube in zato smo sklenili, da se bomo osredotočili na to.«
YouTube je tudi sporočil, da ustvarjalcem plačuje del skupnih prihodkov od naročnin, vendar ni želel razkriti podrobnosti o tem, kako ta delitev poteka.
Kako vzpostaviti naročnine v svetu, v katerem je oglas kralj
Mejnik v številu naročnikov so dosegli v času, ko je oglaševalski poslovni model, od katerega so odvisne številne velike platforme, še naprej pod drobnogledom. Google naj bi se po pričakovanjih še letos soočil z obsežnim protimonopolnim sodnim postopkom, ki bo usmerjen v oglaševalsko tehnologijo podjetja in v to, ali je iskalni velikan s svojim sistemom dražbe oglasov izrinil konkurenco ali ne. Uveljavljen oglaševalski model je bil deležen tudi obtožb, da je povzročil največje gorje sodobnega interneta, saj spodbuja sistem, v katerem ogledi in kliki vodijo do prihodkov, kar spodbuja skrajne vsebine in dezinformacije.
Google naj bi se po pričakovanjih še letos soočil z obsežnim protimonopolnim sodnim postopkom, ki bo usmerjen v oglaševalsko tehnologijo podjetja.
V sami ekipi YouTuba niso bili vedno vsi prepričani v uvedbo storitev brez oglasov. “Mnogi so bili skeptični, da bo to le stranski produkt, ali še huje – da bo škodoval odnosom med YouTubom in oglaševalci, ki so bili zaskrbljeni, da jih bodo v korist drugega modela izrinili,” pravi Smith. “Resnično nismo imeli veliko naročnin,” je dejal. “Kako v svetu, kjer je oglaševanje kralj, dokažete, da lahko postavite posel, ki je najprej in predvsem nekaj, kar si želijo naši uporabniki?”
Prihaja nadgradnja Premiuma
Smith je povedal, da YouTube načrtuje vzpostavitev druge stopnje storitve Premium, ki bo osredotočena predvsem na funkcijo brez oglasov. Naročnina bi bila cenejša in ne bi vključevala drugih storitev, kot je YouTube Music.
Mohan, ki je postal glavni direktor YouTuba, potem ko je lani s tega mesta odstopila dolgoletna članica Googlove ekipe Susan Wojcicki, je globoko zasidran v svetu oglaševanja. V Google je leta 2007 prišel iz zagonskega podjetja DoubleClick, ki ga Google prevzel, da je pomagalo postaviti temelje za izjemno obsežno oglaševalsko dejavnost tega tehnološkega velikana.
Zato je morda presenetljivo, kako zelo se je zavzemal za izdelek brez oglasov. “To je nekaj, na čemer smo zelo, zelo trdo delali,” je dejal Mohan. “V resnici gre za omogočanje izbire vsem nam, kot gledalcem, glede na to, kako doživljamo YouTube.”
Avtor članka je Richard Nieva.