Neuradno: kmalu bi lahko bilo znano, ali bodo novega twinga izdelovali v Revozu
Ali bo Renault novega električnega twinga proizvajal v novomeški tovarni, bi bilo po naših neuradnih informacijah lahko znano v nekaj tednih.
Renault bo ta mesec v okviru svoje enote električnih vozil Ampere začel inženirska dela na cenovno dostopnejšem modelu novega električnega twinga. Njegova proizvodnja bo stekla leta 2026, je poročal Reuters, sklicujoč se na dva vira.
Pri tem so pri agenciji ponovili, da naj bi twinga po njihovih virih izdelovali v Revozu. V novomeški tovarni sicer trenutno izdelujejo Renaultova modela Clio in Twingo, vsakega približno 31 tisoč vozil na leto. Številka vključuje tudi okrog 17 tisoč električnih modelov Twingo ZE.
Reuters je o možnosti, da naj bi novega električnega twinga izdelovali v Sloveniji, prvič neuradno poročal novembra lani. Kmalu za tem je glavni izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo na predstavitvi električne ponudbe dejal, da bi vozilo morda lahko izdelovali v Sloveniji, a da končna odločitev še ni bila sprejeta, je takrat poročal Bloomberg.
De Meo je takrat dejal še, da bo Ampere po načrtih do leta 2025 ustvaril 10 milijard evrov prihodkov. V istem letu naj bi prvič dosegel tudi rentabilnost. Do leta 2031 naj bi se prihodki povzpeli do 25 milijard evrov.
Intenzivni lobistični stiki
Po neuradnih informacijah Forbesa Slovenija bi lahko bila odločitev, ali bodo novega električnega twinga izdelovali v Novem mestu, znana v nekaj tednih.
V bazi Erar je od sredine lanskega novembra, ko so pri Reutersu prvič objavili neuradno informacijo, da bi Renault električnega twinga lahko izdeloval v Sloveniji, zabeleženih 68 lobističnih stikov predstavnikov Renault Group in Revoza s funkcionarji in javnimi uslužbenci ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport in finančnega ministrstva. Lobistični stiki prek elektronske pošte ali osebno so skoncentrirani na šest dni.
Najprej je bilo na 12. december lani zaznanih šest lobističnih stikov predstavnikov Renaulta in trije Revoza z gospodarskim ministrstvom. Namen lobiranja: nadaljevanje pogovorov o aktivnostih, vezanih na preoblikovanje skupine Renault, in predstavitev sprememb v poslovnem in investicijskem okolju Slovenije.
Januarja so bili pogovori najbolj intenzivni, potekali so 11., 16., 18. in 29. januarja. V teh dneh je bilo zabeleženih 42 lobističnih stikov. Nameni lobiranja so bili različni:
– Nadaljnji sestanek o poslovnem in investicijskem okolju v Sloveniji, nadaljnji pregled glede možnih ukrepov in pogojev v skladu z veljavno zakonodajo ter seznanitev, da je za vse morebitne nadaljnje korake treba predhodno pridobiti soglasje vlade.
– Sestanek o poslovnem in investicijskem okolju v Sloveniji in pregled možnih ukrepov v skladu z veljavno zakonodajo.
– Sestanek glede davčnega okolja in davčnih olajšav.
– Sestanek o davčnem okolju v Sloveniji in pravil državnih pomoči – regionalna in RRI-shema.
Konec februarja je bilo v Erarju zabeleženih še 15 lobističnih stikov s predstavniki gospodarskega ministrstva. Šlo je za sestanek glede “časovnice in aktivnosti, vezane na pripravo in uskladitev predloga Memoranduma o sodelovanju, predstavitev postopka sprejema in časovnice na vladi”.
Nato sta bila 20. marca zabeležena še en lobistični stik Renault Groupa z gospodarskim ministrstvom. Kot piše v Erarju, je šlo za “posredovanje analize avtomobilske industrije in predlogov, s katerimi bi prispevali k razpravi in iskanju rešitev, ki jih avtomobilska industrija potrebuje”.
Iz Revoza pa so po elektronski pošti ministrstvu za zdravje posredovali “Pismo Evropi – poziv odločevalcem in prebivalcem EU pred volitvami poslancev Evropskega parlamenta k trajnostni, vključujoči in konkurenčni avtomobilski industriji”.
Narediti hitreje in ceneje
V Renaultu so osnovni koncept vozila neuradno oblikovali prejšnji teden, je poročal Reuters. Ampere naj bi zdaj začel izbirati dobavitelje, oblikovati prototipe in prilagajati proizvodnjo. V Renaultu informacij za agencijo uradno niso komentirali.
Renault si prizadeva skrajšati čas razvoja novih modelov, ki je doslej v povprečju znašal pet let. Kitajski proizvajalci jih v povprečju izdelajo v 2,5 leta. Zato bodo Renaultovi inženirji pri razvoju električnega twinga število sestavnih delov zmanjšali za 20 odstotkov, pri čemer bodo uporabljali bolj generične komponente in tiste, ki jih imajo dobavitelji že na zalogi, je za Les Echos prejšnji mesec dejal Gilles Le Borgne, tehnološki direktor pri Renaultu, je poročal Reuters.
Evropski avtomobilski proizvajalci si prizadevajo izdelovati manjša električna vozila s ceno pod 20.000 evrov, da bi lažje konkurirali kitajskim znamkam, kot je BYD, ki hitro prodirajo na evropski trg.