Premier projektu slovenske avtomobilske industrije obljublja nadaljnjo podporo

Novice Forbes Slovenija 3. aprila, 2024 14.14
featured image

Partnerji projekta Misija GREMO ocenjujejo, da se slovenska avtomobilska industrija vse bolj potrjuje kot pomembna inovatorka za zeleno in digitalno preobrazbo.

3. aprila, 2024 14.14

“Projekt se je do danes že uveljavil kot pomemben podporni steber inovacijskega okolja industrije,” je na današnji konferenci Misije GREMO (GREen MObility) v Ljubljani po poročanju STA dejala direktorica Strateško razvojno inovacijskega partnerstva na področju mobilnosti, ki združuje Slovenski avtomobilski grozd in Združenje za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, Tanja Mohorič.

Misiji je vlada lani obljubila do 200 milijonov evrov državne podpore v petih letih, doslej pa so po besedah direktorja Hidrie Holdinga in koordinatorja projekta Iztoka Seljaka prejeli deset milijonov evrov. Seljak je ob tem dodal, da so tudi sami dosegli nekoliko slabše rezultate od načrtovanih.

“Lani smo malo zajemali sapo, kar je predvsem rezultat širših makroekonomskih okoliščin ter izjemnega udara pri cenah energije in ostalih stroških, se pa že v rezultatih prvega letošnjega četrtletja krivulja znova postavlja navzgor, tako da gre samo za kratkoročno zajemanje sape,” je še dodal Seljak.

Predstavniki avtomobilske industrije so po pisanju STA opozarjali tudi na inflacijo. “Ta je pustila jasne posledice. Naš cilj ostaja, vendar bomo očitno potrebovali eno leto več, da ga dosežemo,” je dejal predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar.

Robert Golob
Po premierjevih besedah se v Evropi v prihodnje obetajo ogromne investicije, slovenski dobavitelji pa lahko sodelujejo v številnih panogah, če se bodo le znali prilagajati. (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Zbrane je nagovoril tudi premier Robert Golob, ki je poudaril, da turbulentne razmere prinašajo tudi priložnosti za napredna podjetja. Kot je dejal, ga veseli, da je tudi slovenska avtomobilska industrija nove trende že prelila v svoje izdelke, kar da pomeni, da razume pričakovanja prihodnosti. “V Nemčiji gre to bistveno prepočasi,” je dodal.

Sodelovanje je po premierjevih besedah, ki jih povzema STA, bistvenega pomena za konkurenčen razvoj. “Dobra novica je, da se nabavne poti skrajšujejo, veliki evropski koncerni pa načrtujejo razvoj bliže matični državi,” je povedal Golob in dodal, da lahko Slovenija to priložnost izkoristi. Premier je partnerjem v projektu še zagotovil, da lahko še naprej računajo na državno podporo.

Konferenco so pospremili tudi nekateri drugi ministri in državni sekretarji, med njimi minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer, ki je dejal, da si na vladi ne zatiskajo oči pred dejstvom, da nekateri administrativni postopki potekajo prepočasi. Želijo si, da bi javnost pogosteje izpostavljala uspešno zaključene postopke, ki jih ni malo.

V fokusu razprave tudi kitajski električni avtomobili

Na konferenci so veliko pozornosti namenili tveganjem kitajskega razvoja cenejših električnih avtomobilov. “Evropa je pred leti enostavno spregledala izjemen potencial električne mobilnosti. Kitajska ga je medtem prepoznala in si v tem času že zagotovila izjemno prednost,” je po navedbah STA dejal direktor Hidrie Holdinga Seljak.

Po njegovem mnenju ostaja Evropa še vedno močna na področju zelenega vodika in gorivnih celic, veliki preboji pa ji uspevajo tudi pri brezžičnem polnjenju vozil.