Renault predstavil električno ponudbo, o proizvodnji v Revozu še ni odločitve

Novice Forbes Slovenija 15. novembra, 2023 16.14 > 15. novembra, 2023 10.23
featured image

Prvi mož skupine Renault in novega proizvajalca električnih vozil Ampere je vlagateljem predstavil finančne napovedi za novo podjetje pred načrtovano javno ponudbo delnic.

15. novembra, 2023 16.14 > 15. novembra, 2023 10.23

Francoski proizvajalec avtomobilov Renault je na današnjemu dnevu za vlagatelje napovedal proizvodnjo ugodnega in kompaktnega električnega vozila v okviru nove hčerinske družbe Ampere. V zadnjih dneh je zakrožila informacija, da bi lahko nov model električnega avtomobila izdelovali v tovarni Revoz v Novem mestu, a direktor skupine Renault teh navedb ni potrdil.

Vozilo bi morda lahko izdelovali v Sloveniji, vendar končna odločitev še ni bila sprejeta, je po navedbah Bloomberga dejal glavni izvršni direktor skupine Luca de Meo.

De Meo, ki bo vodil tudi Ampere, je predstavil še finančne napovedi za novonastalo podjetje. Ampere je po de Meovih besedah Renaultov “odgovor na dekarbonizacijo.” Poglejmo nekaj podrobnosti.

Ampere bo po napovedih do leta 2025 ustvaril 10 milijard evrov prihodkov. V istem letu naj bi prvič dosegel tudi rentabilnost in 10 odstotkov marže.

Renault s finančnimi napovedmi za Ampere skuša navdušiti vlagatelje za javno ponudbo delnic (IPO) podjetja, ki jo de Meo napoveduje za pomlad 2024.

Do leta 2031 naj bi se prihodki povzpeli do 25 milijard evrov, še napovedujejo pri Renaultu.

Glavni izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo
Glavni izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo želi Ampere lansirati na borzo do pomladi 2024 (Foto: Gonzalo Fuentes/REUTERS)

“Naslednja velika stvar”

“Ampere je zasnovan kot zgodba rasti,” je vlagateljem dejal de Meo, ki je napovedal dvomestni tržni delež in dvomestno rast dobička.

Prehod celotne industrije na električna vozila je de Meo opisal kot “naslednjo veliko stvar.” Na evropskem trgu je delež električnih vozil med 12 in 16 odstotki, po njegovih navedbah, ta delež pa bo predvidoma še rasel.

De Meo je dejal tudi, da bodo stroški proizvodnje Amperovih avtomobilov nizki. Primerljivi naj bi bili s stroški kitajskih proizvajalcev in nižji od zahodnih proizvajalcev. To bo omogočalo proizvodnjo cenovno ugodnih električnih vozil.

Ampere bo “demokratiziral trg električnih vozil v Evropi,” pravi de Meo, in sicer s proizvodnjo avtomobilov, ki bodo za 40 odstotkov cenejši od trenutnih. S tem bo cena električnih vozil postala primerljiva z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem.

Prototip električnega avtomobila Renault 5 E-TECH
Prototip električnega avtomobila Renault 5 E-TECH (Foto: Gonzalo Fuentes/REUTERS)

Novi Twingo in morebitna slovenska proizvodnja

Za konec predstavitve je de Meo razkril še “asa v rokavu,” novo verzijo modela twingo. Kot ostala bo tudi ta izdelan v Evropi, je dejal de Meo, a ni pojasnil kje. Novomeški Revoz sicer proizvaja modele Twingo, tudi električno verzijo.

Kot so nam povedali pri podjetju, je tovarna verjetno ustrezna za proizvodnjo novih vozil, a da bo lokacija znana naknadno.

“Na kapitalskih dnevih Ampera 15. novembra je bil predstavljen konceptni model bodočega twinga. Koncept napoveduje nov električni model iz razreda A, katerega proizvodnja bo potekala v Evropi. Zaenkrat ni na voljo več podrobnosti, saj odločitev o tovarni, ki bo proizvajala ta bodoči model, še ni bila sprejeta,” so sporočili iz Revoza.

V tovarni na leto izdelajo okrog 62 tisoč vozil, od tega 17 tisoč električnih vozil modela Twingo.

Logotip podjetja Ampere
Ampere bo po napovedih izdeloval ugodna električna vozila evropske izdelave (Foto: Gonzalo Fuentes/REUTERS)

Javna ponudba delnic

Po navedbah Reutersa si prvi mož Renaulta želi na IPO doseči tržno vrednost podjetja v razponu 8 do 10 milijard evrov. Finančni direktor Thierry Pieton pa je pred današnjo predstavitvijo za Reuters dejal, da Ampera ne bodo prodali poceni. Če podjetje na IPO ne doseže želenega vrednotenja, ga bo financiral Renault sam.

“Podjetja ne bomo oddali,” je dejal Pieton.

Ampere želi na trg lansirati električni avtomobil Legend. Ta bo evropske izdelave, a se bo prodajal po konkurenčni ceni pod 20 tisoč evri, piše Bloomberg. De Meo skuša Ampere predstaviti kot evropski odgovor na ameriškega proizvajalca električnih vozil Tesla, pa tudi cenejših kitajskih ponudnikov, kot sta BYD in Nio.

Tovarna Revoz
Proizvodna linija v tovarni Revoz. Bo tu stekla tudi proizvodnja vozila Legend? (Foto: PROFIMEDIA)

Ampere, ki je uradno nastal 1. novembra letos, naj bi v letošnjem letu že ustvaril 2,8 milijarde prihodkov.

Podjetji Nissan in Mitsubishi Motors bosta v podjetje skupaj vložili do 800 milijonov evrov, o vlaganju pa razmišlja tudi proizvajalec polprevodnikov Qualcomm, še navaja Bloomberg.