Finančnica, ki naj bi reševala polomijo v Boeingu
Poznavalci letalske industrije dvomijo, da je specialistka za finance Stephanie Pope dovolj usposobljena za reševanje Boeingove letalske divizije, ki se je znašla v težavah. Nekdanji sodelavci so Forbesu pojasnili, zakaj ji uprava zaupa.
Ko so Stephanie Pope decembra imenovali za Boeingovo glavno operativno direktorico, se je marsikdo zunaj podjetja najbrž vprašal: “Katera Stephanie?”
Malo znana specialistka za finančno področje je pred tem vodila najmanjšo od treh Boeingovih divizij, zadolženo za rezervne dele in servisne storitve. S presenetljivim napredovanjem pa je dobila priložnost za pridobivanje operativnih izkušenj, da bi v prihodnjih nekaj letih nasledila izvršnega direktorja Davida Calhouna.
Ampak januarja so podjetje Boeing zadele nove težave, ko je letalu 737 Max družbe Alaska Airlines med letom odpadel del trupa, kar je sprožilo nova vprašanja o varnosti njegovih letal, zato so menjave na vrhu nekoliko pospešili.
Slaba zapuščina šefov s finančnim ozadjem
Boeingova uprava je prejšnji teden sporočila, da bo začela iskati novega glavnega izvršnega direktorja, ki bo nasledil Calhouna. Vse skupaj poteka pod pritiski zaradi zvezne preiskave in besa strank, ki ne prejmejo naročenih letal. Calhoun naj bi se poslovil konec leta, 51-letna Pope pa je morala na hitro prevzeti položaj Stana Deala. Tako je zdaj zadolžena za vodenje programa potniških letal.
Trenutno se zdi malo verjetno, da bo Pope postala tudi glavna izvršna direktorica. Zaradi kritik, da je Boeing v zadnjih 20 letih pod glavnima izvršnima direktorjema s finančnim ozadjem – to sta bila James McNerney in Calhoun, ki je prej delal v družbi General Electric – izgubil inženirsko mojstrstvo, si zdaj Wallstreet in letalske družbe želijo nekoga, ki bi bolje poznal proizvodnjo, da bi se lotil težav, ki jih ima Boeing z izdelovanjem letal.
Revizija, ki jo je po nesreči letala Alaska Airlines opravila zvezna uprava za letalstvo v tovarni v Rentonu v ameriški zvezni državi Washington, kjer nastaja letalo 737 Max, je po navedbah poročila, ki ga je pridobil New York Times, pokazala, da kar 33 od 89 pregledanih delov proizvodnega procesa ne dosega standardov. Proizvodnja letala Max, Boeingovega najbolje prodajanega modela letala, se je močno upočasnila, saj si podjetje prizadeva za izboljšanje procesov.
Prav zaradi tega so trije poznavalci letalske industrije za Forbes dejali, da dvomijo, da je Stephanie Pope kaj več od prehodne rešitve, ko gre za divizijo Boeingovih potniških letal.
“Zagotovo se zelo dobro spozna na Excelove tabele,” je za Forbes dejal Richard Aboulafia, direktor družbe AeroDynamic Advisory. “Začasna vodja? Gotovo. Oseba, ki bo rešila podjetje globoko v težavah? Hudiča, ne.”
Boeingov predstavnik za stike z javnostjo je Forbesu sporočil, da Stephanie Pope ni na voljo za intervjuje.
Na drugi strani zaupanje v Popovo
Ampak zdi se, da Calhoun in drugi člani uprave zaupajo temu, kar zmore Pope. Trije nekdanji Boeingovi uslužbenci, ki so v zadnjih treh desetletjih sodelovali z njo, so pojasnili, zakaj je tako. Forbesu so povedali, da je izjemna voditeljica s sposobnostmi, ki ji omogočajo učinkovito vodenje Boeingove izdelave potniških letal.
Opisujejo jo kot osebo, ki zelo trdo dela, kot dobro poslušalko, ki zna iz sodelavcev izvabiti dobre informacije in ideje, in kot osebo, ki je sposobna doseči konsenz.
Morda res ni inženirka, ampak ker je izdelava letala zelo zapleten tehnološki sistem z več sto tisoč sestavnimi deli, “je nemogoče dobiti človeka, ki bo sposoben rešiti vse težave”, je za Forbes dejal eden od nekdanjih vodilnih v Boeingu, ki je želel ostati anonimen. “Za to bo potrebna ekipa, in mislim, da je Stephaniejin slog vodenja idealen za postavljanje ekipe, ki se bo lahko lotila teh težav.”
Stephanie Pope je odraščala v okolici St. Louisa, na državni univerzi Southwest v Misuriju pa je študirala računovodstvo. Leta 1994 se je kot finančna analitičarka zaposlila v diviziji McDonnella Douglasa za vojaška letala v St. Louisu, kjer je delal tudi njen oče. Družbo McDonnell Douglas je Boeing prevzel leta 1997.
“Zdelo se je, da ve več kot vsi drugi“
Bill Kral, upokojeni finančni direktor, se spominja, da je bil po združitvi navdušen nad njenim sodelovanjem ob četrtletnem pregledu uspešnosti obrambnih programov, saj je bila najmlajša v sejni sobi, polni visokih vodstvenih delavcev. “Zastavljala je veliko bolj pronicljiva vprašanja in zdelo se je, da ve veliko več kot vsi drugi,” je dejal Kral. “Vsem sem začel govoriti, da bo ta punca prišla še daleč.”
Robert Samuelson Jr., ki je bil šef Stephanie Pope v začetku njene kariere pri Boeingu, je okrog leta 2010 delal pod njo, saj je napredovala na vodstvene finančne položaje v obrambni diviziji. Rekel je, da je bil zadovoljen, da sta zamenjala vlogi, ker je izjemna šefinja.
Kral in Samuelson jo opisujeta kot optimistično in družabno osebo z umirjenim značajem. “Izjemno pozitivna je,” je dejal Samuelson. “Ljudje so želeli delati zanjo.”
Pod okrilje jo je vzel nekdanji finančni direktor Greg Smith, je za Forbes povedal nekdanji direktor Boeinga Stan Deal.
Dobra mediatorka
Smith je Stephanie Pope na sedež podjetja v Chicago pripeljal kot vodjo odnosov z vlagatelji, kar je počela v letih 2012 in 2013. Pope je leta 2017 za revijo Plano Profile povedala, da je Smith z njo tvegal zelo veliko. Leta 2016 je postala podpredsednica za finančno načrtovanje in analize, s čimer je stopila v središče pogajanj med sedežem podjetja in poslovnimi enotami, ki so pripravljale petletne načrte.
Oba položaja sta od nje zahtevala sposobnost zelo hitrega učenja in preučevanja podrobnosti o poslovanju podjetja, je dejal nekdanji vodilni v Boeingu. Oba položaja pa sta prinesla tudi težave s starejšimi vodilnimi v podjetju, zato je bilo njeno delo “politično težavno”, ampak opravila ga je brez težav, je dejal. Ko je šlo za finančno načrtovanje, kjer bi zastavljeni cilji posegli v prejemke vodilnih delavcev, “je dobro vodila postopek, ki bi lahko bil tudi nekoliko napet”, je dejal.
Kaj ji morda manjka
Aprila 2022 je Pope napredovala na mesto direktorice Boeing Global Servicesa, divizije, ki skrbi za dele in servisne storitve. Lani je bila ta divizija ena redkih dobičkonosnih oaz za Boeing, saj sta obrambni program in program potniških letal poslovala z izgubo. Ni jasno, koliko od teh dosežkov lahko pripišemo Pope. Prodaja nadomestnih delov v letalski industriji prinaša največje marže, in ker letalske družbe uporabljajo čedalje starejša letala, da bi zadostila čedalje večjim potrebam po potovanjih, in ker Boeing in Airbus ne moreta dovolj hitro dobaviti novih letal, je to priložnost za rast podjetij, ki ponujajo dele in vzdrževanje.
To je druga služba Stephanie Pope v družbi Boeing Commercial Airplanes, saj je bila v letih 2020–2022 že tudi finančna direktorica. Aboulafia pa poudarja, kaj manjka v njenem življenjepisu. To so izkušnje vodenja programa izdelave letal in stiki s kupci letal. (Pope je sicer sodelovala z letalskimi družbami, ko je šlo za vzdrževanje in usposabljanje, ko je vodila Boeing Global Services, je dejal predstavnik za stike z javnostjo Ted Land.)
To vzbuja dvome, ne le, ko gre za to, ali lahko “popravi okvarjen proizvodni sistem”, ampak ali lahko poskrbi tudi za vse drugo, kar potrebuje ta divizija, je dejal Aboulafia. “Morate se odpraviti do strank in jih prepričati. Znova je treba vzpostaviti moralo med odtujeno delovno silo. In imeti morate vizijo za prihodnji razvoj podjetja.”
Avtor članka je Jeremy Bogaisky.