Pri 16 letih so ga vrgli iz šole, danes ima 160 trgovin po vsem svetu

Ljudje Forbes 6. aprila, 2024 09.04
featured image

Kako je slavni francoski čevljar svoje značilne rdeče podplate, ki jih nosijo Beyoncé, Taylor Swift in vsak, ki si jih lahko privošči, spremenil v zlato.

6. aprila, 2024 09.04

Oblikovalec čevljev Christian Louboutin je po štirih desetletjih obuvanja svojih premožnih strank v čevlje z visoko peto in znamenitimi rdečimi podplati postal milijarder. Enainšestdesetletni oblikovalec se je med milijarderje uvrstil zaradi svoje istoimenske modne znamke. Čeprav je ta še vedno najbolj znana po svojih visokih petkah, se je razširila tudi na superge, torbice in kozmetične izdelke ter linije za moške in otroke.

Exor, investicijska družba italijanske družine Agnelli, ki je leta 2021 za približno 650 milijonov dolarjev kupila 24-odstotni delež Louboutina, je podjetje lani ocenila na 3,2 milijarde dolarjev. Christian Louboutin ima še vedno v lasti 35 odstotkov. Forbes ta delež ocenjuje na 1,1 milijarde dolarjev in pomeni večino njegovega premoženja, ocenjenega na 1,2 milijarde dolarjev. Vanj sodijo tudi druge naložbe, kot je Vermelho Hotel, luksuzno letovišče, ki ga je lani odprl na jugu Portugalske. Louboutinovi predstavniki se na prošnjo za komentar te ocene niso odzvali.

“Podjetje sem ustanovil s svojima najboljšima prijateljema,” je leta 2021 Louboutin povedal v intervjuju za portal The Business Of Fashion. “Nikoli nisem razmišljal o prodaji dela podjetja. Nikoli nisem razmišljal o čem drugem kot o oblikovanju lepih čevljev.”

V znamenitih čevljih številne zvezdnice

Ti lepi čevlji, katerih cena se začne pri približno 800 dolarjih za par in se hitro povzpne do več tisočakov, so se kmalu znašli na nogah najlepših ljudi na svetu. Louboutin je svoj prvi butik v Parizu odprl leta 1991, ena njegovih prvih slavnih strank pa je bila monaška princesa Caroline. Od takrat so njegovi rdeči podplati postali stalnica na rdeči preprogi. Na letošnji podelitvi zlatih globusov je njegove čevlje nosila vrsta zvezdnikov, med njimi Selena Gomez, Lenny Kravitz, Heidi Klum in Simu Liu.

Taylor Swift
Louboutin je za vsako obdobje turneje Taylor Swift oblikoval različne čevlje in škornje (Foto: PROFIMDIA)

Postali so tudi del pop kulture. V seriji Seks v mestu je z visokimi petkami zasvojena Carrie Bradshaw, ki jo igra Sarah Jessica Parker, nosila različna “Loubisa” in tako sprožila trend. Cardi B pa je njegove pete ovekovečila v svoji uspešnici “Bodak Yellow” iz leta 2017.

Lani sta tako Beyoncé kot Taylor Swift na svojih koncertnih turnejah nosili Louboutinove čevlje. Za vsako obdobje Swiftove je oblikoval različne čevlje – mokasine za Red, škornje do kolen s kristali za Midnights. Margot Robbie je na londonski premieri filma Barbie nosila par njegovih natikačev kovinske barve. Kljub morju rožnate so podplati njenih čevljev ostali Louboutinovo rdeče barve, ki ima svojo oznako Pantone: 18-1663TP.

Usodni obisk muzeja

Louboutin se je rodil in odraščal v Parizu, izhaja iz delavskega razreda. Njegov oče je bil mizar iz Bretanje, mati pa je ostala doma in vzgajala njega in tri starejše sestre. (Mnogo let pozneje, pri 51 letih, je ugotovil, da je bil njegov oče pravzaprav Egipčan, ki ga je njegova mati spoznala, ko je imela nekaj čez 40 let). Pri desetih letih je Louboutin obiskal pariški Muzej umetnosti Afrike in Oceanije ter videl napis, ki je ženskam prepovedoval nošenje visokih pet. To se mlademu Louboutinu ni zdelo prav in je sprožilo njegovo vseživljenjsko obsedenost s čevlji.

“Rodil sem se v zelo ženskem okolju, s sestrami, ki so mi pomagale razumeti ženske in me zagotovo pripeljale do tega, kar počnem danes,” je leta 2016 povedal za Forbes. “Med odraščanjem sem vedno risal čevlje, vendar si, odkrito povedano, nikoli nisem mislil, da je ustvarjanje novih čevljev lahko poklic.”

Vmes oblikoval terase in vrtove

Pri 16 letih so ga izključili iz šole. Odpotoval je v Indijo, nato se je vrnil v Pariz, kjer je opravljal prakso v gledališču Folies Bergère in začel oblikovati čevlje za plesalce. Sledilo je kratkotrajno sodelovanje s francoskim oblikovalcem čevljev Charlesom Jourdanom, nato pa samostojno delo za Chanel in Yvesa Saint Laurenta. Leta 1988 se je zaposlil pri Rogerju Vivierju, najbolj znanem po tem, da je v 50. letih prejšnjega stoletja iznašel čevlje stiletto (z ozkimi, visokimi petami).

Louboutin je leta 2000 zaščitil rdeči podplat v Franciji, tri leta pozneje je začel prodajati tudi torbice (Foto: PROFIMEDIA)

“Ko sem bil star približno 16 let, mi je nekdo podaril knjigo o oblikovalcu obutve Rogerju Vivierju s čudovitim zlatim ovitkom,” je Louboutin leta 2016 povedal za Forbes. “Mislil sem si: Kako čudovito – to je res lahko kariera. Od oblikovanja čevljev se da živeti!”

Nato je za kratek čas opustil obutev, oblikoval terase v New Yorku in vrtove v Franciji, preden je leta 1991 s pomočjo dveh prijateljev, Henrija Seydouxa in Bruna Chambellanda, odprl svojo prvo trgovino v Parizu. (Seydoux je svoj delež prodal leta 2021, v okviru posla z Exorjem.)

160 butikov, 32 držav

Slavni rdeči podplati so se pojavili leta 1992, ko je v svojem ateljeju, razočaran nad prototipom čevlja, videl, kako si njegova pomočnica lakira nohte. “Kar nekaj časa sem potreboval, da sem ugotovil, da mi čevelj ni všeč, ker je podplat črn,” je Louboutin leta 2016 povedal za Forbes. “Vzel sem njen lak za nohte in podplate prebarval na rdeče.”


Kar nekaj časa sem potreboval, da sem ugotovil, da mi čevelj ni všeč, ker je podplat črn.

Christian Louboutin

Od prvega butika v Galerie Véro-Dodat, neoklasicistični nakupovalni pasaži iz 19. stoletja, le streljaj stran od Louvra, je blagovna znamka še naprej rasla in leta 1994 so odprli butik v New Yorku, leta 1997 pa v Londonu. V naslednjem desetletju so bile Louboutinove visoke pete vidne povsod, od pogreba princese Diane do Madonninih glasbenih videospotov. Louboutin je leta 2000 zaščitil rdeči podplat v Franciji, tri leta pozneje je začel prodajati torbice, leta 2009 pa še moške čevlje.

Danes ima Louboutin več kot 160 butikov v 32 državah na štirih celinah, od tega 35 v ZDA, 23 na Japonskem in 20 na Kitajskem. “Louboutin je redek primer obutvene blagovne znamke, ki se je očitno sposobna razširiti še na druge kategorije izdelkov, vključno z oblačili in torbicami,” pravi Luca Solca, višji analitik za luksuzno blago pri investicijski hiši Bernstein.

Tožbe z velikani

Njegovo podjetje je v preteklih letih agresivno zaščitilo svoj rdeči podplat v številnih sodnih postopkih po vsem svetu. To je pripeljalo do spopadov z velikani te industrije. Tožbo proti podjetju Zara (ta je v lasti družbe Inditex milijarderja Amancia Ortege) je izgubilo, proti podjetju Yves Saint Laurent (ki je del luksuznega konglomerata LVMH Bernarda Arnaulta) pa je bila delno uspešna. Lani je Louboutin zmagal v primerih tožb za zaščito blagovne znamke v Braziliji in Indiji ter skupaj s tehnološkim velikanom Meta vložil tožbo proti mehiškemu ponarejevalcu, ki je lažne Louboutinove izdelke prodajal na Facebooku in Instagramu.

Razkošne nepremičnine

Tudi njegov osebni nepremičninski portfelj se razprostira po vsem svetu. V lasti ima prostrano stanovanje z rdečimi mahagonijevimi tlemi v bližini Opere Garnier v Parizu, hišo z jadrnico v Luxorju, v Egiptu, stanovanji v Los Angelesu in Riu de Janeiru ter hišo iz 17. stoletja v Alepu v Siriji, ki pa je bila poškodovana v državljanski vojni.

Ima tudi 350 hektarjev veliko posestvo v bližini svojega hotela v Melidesu na Portugalskem, ter vilo s sedmimi spalnicami v Lizboni in grad Château de Champgillon iz 13. stoletja na francoskem podeželju, kjer menda hrani zbirko 8.000 čevljev. Lastništvo zadnjih dveh nepremičnin naj bi si delil s Chambellandom.

Izolira se in riše

Jesenske in zimske kolekcije oblikuje v svojem francoskem gradu ali na Portugalskem, spomladanske in poletne kolekcije pa pripravlja v Egiptu ali Braziliji. Na osnovi njegovih skic nato izdelajo v čevlje v tovarnah v Italiji in Španiji.

“Najprej rišem. Začnem skicirati s peresom. Vsaj za dva tedna se izoliram in rišem,” je Louboutin leta 2016 povedal za Forbes. “Kadar gre za zimsko kolekcijo, grem nekam na hladno, za poletno pa nekam na toplo. Dovzeten sem za svetlobo in toploto.”

Nedavno je Christian Louboutin za svojo staro prijateljico princeso Caroline v Monaku zasnoval bleščečo dobrodelno prireditev Ples vrtnic (Bal de la Rose) (Foto: PROFIMEDIA)

Podjetje letno proizvede več kot milijon parov čevljev in tako kot pri številnih luksuznih modnih blagovnih znamkah so visoke cene ključnega pomena za njegov obstoj. “Finančni trgi imajo radi luksuzna podjetja, ker imajo višje marže, visoko donosnost kapitala in visoko cenovno moč,” pravi Joren van Aken, analitik belgijske investicijske banke Degroof Petercam. “Konec koncev bogati ljudje ne bodo nehali kupovati luksuznih izdelkov.”

Potem ko je industrija luksuznega blaga med pandemijo beležila rekordne dobičke, je leta 2023 rasla počasneje. Po podatkih svetovalne družbe Bain & Company so bili čevlji lani najpočasneje rastoča kategorija luksuznih izdelkov, saj je prodaja zrasla le za dva do tri odstotke. To je vplivalo tudi na Louboutin. Podjetje je v prvi polovici leta 2023 zaradi pomanjkanja surovin in počasne rasti na Kitajskem zabeležilo 37 milijonov dolarjev čistega dobička, kar je 51 odstotkov manj kot v enakem obdobju leta 2022. Kljub temu je odprlo deset novih butikov in “še naprej zagotavljalo dobičkonosnost na najvišji ravni”, kot piše v Exorjevem polletnem poročilu za leto 2023.

Louboutin pa seveda nikakor ne misli na počitek. Februarja je njegova blagovna znamka napovedala novo linijo sončnih očal v sodelovanju z italijanskim proizvajalcem očal Marcolin. Nedavno je za svojo staro prijateljico princeso Caroline v Monaku zasnoval bleščečo dobrodelno prireditev Ples vrtnic (Bal de la Rose) z disko motivom, na kateri je bilo med drugim videti 59 zrcalnih krogel, nastop Glorie Gaynor in visoke pete – zelo veliko visokih pet.

Avtor članka je Giacomo Tognini.