Z znamenito kozmetiko obogatel, zdaj hoče vse

Posel Forbes Slovenija 9. aprila, 2024 10.46
featured image

Večinski lastnik provansalske kozmetične hiše L'Occitane skupaj s skladom Blackstone načrtuje odkup preostalih delnic in umik podjetja z borze.

9. aprila, 2024 10.46

Avstrijski milijarder Reinold Geiger, ki ima v lasti več kot 70 odstotkov kozmetične hiše L’Occitane, je v pogovorih z ameriškim investicijskim skladom Blackstone glede umika družbe s hongkonške borze, poroča Bloomberg.

Blackstone je največji alternativni investicijski sklad na svetu. Prispeval naj bi financiranje dolga za odkup preostalih delnic L’Occitane, na podlagi anonimnih virov blizu zadevi še piše Bloomberg. Pogovori so v zaključni fazi, a bi posel še vedno lahko padel v vodo ali doživel zamude, pravijo.

Hongkonška borza je v torek ustavila trgovanje z delnico. Blackstone je že opravil skrbnostni pregled kozmetične družbe. Tržna vrednost L’Occitane je trenutno približno 46,3 milijarde hongkonških dolarjev oziroma 5,1 milijarde evrov.

Trgovina s kozmetiko L'Occitane
L’Occitane upravlja okrog tri tisoč trgovin v 90 državah. (Foto: PROFIMEDIA)

Kdo je večinski lastnik?

Geiger je leta 1994 postal manjšinski lastnik takrat še majhne provansalske kozmetične hiše. Zaradi slabega poslovanja se je odločil tam tudi zaposliti, z namenom varovanja svoje investicije. Pod njegovim vodstvom se je podjetje razširilo po svetu in maja 2010 vstopilo na borzo v Hongkongu.

Več kot 70-odstotni delež Geiger obvladuje prek holdinga L’Occitane Groupe. Leta 2021 je odstopil z mesta glavnega izvršnega direktorja, še vedno pa zaseda mesto predsednika družbe. Forbes njegovo premoženje ocenjuje na tri milijarde dolarjev (2,8 milijarde evrov).

Danes ima L’Occitane v lasti osem blagovnih znamk, upravlja pa okrog tri tisoč trgovin v 90 državah. Skupina je v zadnjih letih beležila upad dobička. V poslovnem letu do marca 2023 je L’Occitanov dobiček padel za 51 odstotkov glede na leto prej. V šestih mesecih do lanskega septembra pa je dobiček upadel za 38 odstotkov.

Čeprav je bila Kitajska do nedavnega največji trg za L’Occitane s približno tretjinskim deležem prodaje, so lani največji trg postale Združene države Amerike (ZDA).