Volvo Cars z rastjo prodaje in nižjimi stroški kuje dobičke

Novice Forbes Slovenija 26. oktobra, 2023 12.51
featured image

Švedski avtomobilski proizvajalec Volvo Cars, ki je v kitajski lasti, je z rastjo prodaje in nižjimi stroški v tretjem četrtletju povečal dobiček iz poslovanja za skoraj 75 odstotkov na letni ravni.

26. oktobra, 2023 12.51

Proizvajalec avtomobilov je v tretjem četrtletju letošnjega leta zabeležil 92 milijard švedskih kron (7,8 milijarde evrov) prihodkov. To je 16-odstotna rast v primerjavi z istim obdobjem lani. Dobiček iz poslovanja brez partnerskih projektov je znašal 6,1 milijarde kron (520 milijonov evrov), kar je 75 odstotkov več od 3,5 milijarde kron (300 milijonov evrov) iz lanskega tretjega četrtletja, so pri podjetju sporočili v četrtletnem poročilu.

Prodaja se je povečala za 22 odstotkov na letni ravni, kar za Volvo Cars pomeni trinajst zaporednih mesecev rasti prodaje.

Dobičkonosnost pa so okrepili tudi na račun nižjih stroškov, predvsem pri materialih in logistiki. EBIT marža brez upoštevanja partnerstev je znašala 6,7 odstotka (lani 4,3 odstotka), bruto marža pa 19,6 odstotka. K temu pripomore tudi višja, devetodstotna marža na področju električnih vozil, ki je posledica nižjih cen litija.

Več prodaje električnih vozil

Avtomobilski sektor pospešeno drvi v zeleni prehod. Proizvajalci svoje flote vozil z motorji na notranje zgorevanje postopno nadomeščajo z električnimi vozili, kar velja tudi za Volvo. V tretjem četrtletju 2023 so električna vozila predstavljala 13 odstotkov prodaje, kar je skoraj dvakrat več kot lani.

Eden od razlogov je dober odziv trga na novega električnega terenca EX30, kjer so prednaročila presegla pričakovanja.

V celotnem letu 2022 je Volvo prodal dobrih 615 tisoč vozil, od tega 10,9 odstotka električnih. Podjetje do leta 2030 želi vzpostaviti popolnoma električno proizvodnjo.

Hibridni terenec znamke Volvo
Visoko rast Volvo beleži predvsem pri električnih vozilih (Foto: PROFIMEDIA)

Volvo Cars je v tretjem četrtletju v ZDA prodal za polovico več avtomobilov, v Evropi pa za 34 odstotkov več. Na Kitajskem, ki velja za največji svetovni trg za električna vozila, so v podjetju medtem zabeležili štiriodstotni padec prodaje avtomobilov.

Prihodnji obeti

“Naše poslovanje pridobiva zagon, hkrati pa še naprej vztrajno napredujemo pri uresničevanju ciljev preoblikovanja,” je dejal Jim Rowan, predsednik in glavni izvršni direktor družbe Volvo Cars.

V skladu z rezultati pri Volvo Cars pričakujejo dvomestno rast prodaje in rast deleža električnih vozil letos.

“Četrtletje se je razvilo, kot smo načrtovali, kar nam daje dober položaj za zaključek leta s trdno dvomestno rastjo maloprodaje in znatno višjim deležem električnih avtomobilov v celotnem letu. Hkrati pa na obzorju ostajajo negotovosti, zato smo še naprej pazljivi,” je povedal prvi mož podjetja.

V 2024 bodo pri Volvu lansirali tri nove modele električnih avtomobilov, že v novembru pa bodo predstavili “večnamensko vozilo nadstandardnega razreda” EM90.

V naslednjih šestih mesecih tako Volvo želi na trg poslati dva nova modela. Ta dva se bosta pridružila novosti s konca lanskega leta, električnemu terencu EX90.

Volvo EX90
Prihodnje leto bo Volvo lansiral tri nove električne modele (Foto: PROFIMEDIA)