Kako BMW stoletno nemško tovarno prilagaja električnim vozilom

Zeleni prehod Jan Artiček 11. januarja, 2024 05.30
featured image

Tovarna nemškega avtomobilista BMW v Münchnu, ki deluje od leta 1922, bo deležna 650 milijonov evrov vredne preobrazbe.

11. januarja, 2024 05.30

Od leta 2026 bo krovna tovarna BMW v Münchnu proizvajala nova električna vozila “Neue Klasse”, so sporočili iz nemškega proizvajalca avtomobilov premijskega razreda. Leto pozneje bo tovarna postala prva v BMW-jevi proizvodni verigi, ki bo v celoti opustila motorje z notranjim zgorevanjem.

Kaj se spreminja

Preobrazba “utripajočega srca BMW”, kot je tovarno v Münchnu opisal njen direktor Peter Weber, bo podjetje stala 650 milijonov evrov. Naložba obsega štiri stavbe, vključno z novo linijo za sestavljanje vozil z logističnimi prostori in novo ličarsko delavnico, so zapisali pri BMW.

Münchenska tovarna trenutno izdeluje tako avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem kot hibride in električna vozila. BMW računa, da bo transformacijo opravil, ne da bi pri tem trpela tekoča proizvodnja. Tovarna trenutno izdela okrog tisoč avtomobilov na dan, je pojasnil Weber, vsak drugi pa že ima električni pogon.

“Samo lani je šlo v proizvodnjo šest popolnoma električnih modelov. Hkrati smo postavili tudi proizvodni rekord,” je dejal član uprave BMW Milan Nedeljković.

Član uprave BMW Milan Nedeljković
Član uprave BMW Milan Nedeljković je dejal, da preobrazba tovarne ne bo oklestila tekoče proizvodnje (Foto: BMW)

Novi sedan

Prehod na tako imenovano e-mobilnost v Münchnu bo temeljil na električnem sedanu Neue Klasse. Proizvodnja modela v stoletni tovarni se bo začela leta 2026. Avtomobile Neue Klasse bodo izdelovali tudi v madžarskem Debrecenu, kjer nastaja evropsko središče za proizvodnjo baterij in električnih vozil, ter na Kitajskem in v Mehiki.

Da bi naredili potreben prostor za linijo električnih vozil, bodo pri BMW proizvodnjo motorjev prestavili v v Hams-Hall v Združenem kraljestvu in v avstrijski Steyr.

Neue Klasse po ključnih kazalnikih verjetno ne bo najboljši v svojem cenovnem segmentu. Doseg modela naj bi znašal 800 kilometrov. Njegova baterija se bo napolnila od 10 do 80 odstotkov v manj kot pol ure. Lani je Mercedesov električni prototip z enim polnjenjem prevozil več kot 1.000 kilometrov.

Proizvodnja električnega avtomobila BMW i4 v Münchnu
Proizvodnja električnega avtomobila BMW i4 v Münchnu se je začela leta 2021 (Foto: BMW)

Dobrodošla novica za Nemčijo

Investicija v tovarno, ki zaposluje približno 7.000 ljudi, je pomembna tudi za stagnirajočo nemško industrijo. Avtomobilska proizvodnja, eden najpomembnejših sektorjev za največje evropsko gospodarstvo, je lani sicer beležila rast, a ostaja nižje kot pred pandemijo covida-19, piše Bloomberg.

BMW, pa tudi Mercedes-Benz in Volkswagen, s prehodom na elektriko poskušajo ohraniti tržni delež na ključnem kitajskem trgu. Skokovita rast prodaje električnih vozil tam, predvsem od domačih izdelovalcev, je prizadela nemške proizvajalce, ki so bolj poznani po tradicionalnih avtomobilih.

Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD ob koncu lanskega leta ni prehitel le vodilne Tesle s svojo proizvodnjo. V letu 2023 je BYD obenem prodal več vozil na največjem avtomobilskem trgu kot doslej vodilni Volkswagen. Do konca desetletja naj bi 90 odstotkov kitajskega trga pomenila električna vozila.

Proizvodnja v BMW-jevi münchenski tovarni
Tako si BMW zamišlja proizvodnjo v münchenski tovarni (Foto: BMW)

Odporen proti cenovni vojni

Pozicioniranje v premijski razred je BMW obvarovalo vsaj pred lansko cenovno vojno, ki jo je sprožila ameriška Tesla. Ta sicer v Nemčiji prav tako načrtuje širitev svoje tovarne v Grünheideju.

Prodaja BMW-jevega električnega segmenta na Kitajskem beleži rast, vsi električni modeli pa so trenutno dobičkonosni. Z novim modelom BMW pričakuje še boljše marže, poroča Bloomberg.

BMW pričakuje, da bo v letu 2024 ob močnem povpraševanju prodal več kot pol milijona električnih vozil. Medtem ko je prodaja avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem narasla za 6,5 odstotka, je prodaja električnih avtomobilov poskočila za 75 odstotkov.

BMW-jeva tovarna v Münchnu
BMW-jeva tovarna v Münchnu v 60. letih (Foto: BMW)
BMW-jeva tovarna v Münchnu
BMW-jeva tovarna v Münchnu v prihodnosti (Foto: BMW)