BMW z rastjo prihodkov kljub padcu prodaje na Kitajskem

Posel Jan Artiček 3. novembra, 2023 15.15
featured image

Skupina BMW je svetla izjema med nemškimi avtomobilskimi velikani, saj je v tretjem četrtletju nižjo prodajo na Kitajskem nadomestila z rastjo v Evropi in ZDA.

3. novembra, 2023 15.15

Nemški proizvajalec avtomobilov BMW je v tretjem četrtletju ustvaril 38,5 milijard evrov prihodkov na ravni celotne skupine, ki vključuje še znamki Rolls Royce in MINI, kaže danes objavljeno finančno poročilo. Prihodki so za 3,4 odstotka višji kot lani, kljub temu, da je v četrtletju upadla prodaja na največjem posameznem trgu za vse nemške proizvajalce vozil – na Kitajskem.

Pri BMW so za 1,8 odstotka nižjo prodajo na Kitajskem nadomestili z rastjo v Evropi in ZDA. V Evropi se je število dostavljenih vozil povečalo za 12,4 odstotka, v ZDA pa za 7,6 odstotka. Na Kitajskem se povpraševanje ohlaja, medtem ko rastoč segment električnih vozil obvladujejo cenejši domači proizvajalci.

Dobiček iz poslovanja (EBIT) je bil pri 4,4 milijarde evrov za 18 odstotkov višji od lanskoletnega. Čisti dobiček pa je upadel za 7,7 odstotka, na 2,9 milijarde evrov, med drugim zaradi višjih davkov. EBIT marža v segmentu avtomobilov je znašala 9,8 odstotka, kar je več od lanskoletne in tudi več od pričakovanj analitikov.

Pri BMW so v četrtletju dostavili 621.700 vozil, kar je 5,8 odstotka več kot v istem obdobju lani. Knjiga naročil kaže, da je pred BMW-jem tudi pozitiven začetek leta 2024.

“Po uspešnem tretjem četrtletju pričakujemo pozitiven poslovni razvoj tudi v četrtem četrtletju. Vsi segmenti so na dobri poti, da izpolnijo naše letošnje cilje,” je dejal član uprave Walter Mertl.

BMW iX
BMW iX na prireditvi Bangkok EV Expo 2023 na Tajskem (Foto: PROFIMEDIA)

Svetla izjema

BMW je s četrtletnimi rezultati svetla izjema med nemškimi avtomobilisti. Skupina Mercedes-Benz je prejšnji teden v poročilu razkrila, da so upadle marže dobička, od začetka leta pa je delnica izgubila okrog 5 odstotkov. Delnica Volkswagna je medtem upadla za približno 10 odstotkov, skupina pa je napovedala reze v izdatkih.

Delnica BMW se je, prav nasprotno, od začetka leta povzpela za 12 odstotkov, po objavi zadnjih rezultatov pa za skoraj štiri odstotke, piše Bloomberg.

Elektrifikacija

Kot celotna industrija tudi BMW obljublja elektrifikacijo flote za dosego ciljev zelenega prehoda, kar kaže tudi nedavno lansiranje električnih verzij modelov serije 5 in 7. Delež dostavljenih električnih avtomobilov se je v tretjem četrtletju povečal z 8,9 na 15,1 odstotka na letni ravni.

Predsednik uprave BMW Oliver Zipse
Glavni izvršni direktor in predsednik uprave BMW Oliver Zipse med nastopom na Japan Mobility Show 2023 v Tokiu (Foto: PROFIMEDIA)

“Naš cilj ostaja enak: več kot polovica naše globalne prodaje iz povsem električnih avtomobilov, in to precej pred letom 2030,” je v konferenčnem klicu vlagateljem dejal predsednik uprave BMW Oliver Zipse.

Prodaja električnih vozil je izstopala zlasti na Kitajskem, ki velja za največji trg električnih vozil na svetu. “Tam smo v prvih devetih mesecih v primerjavi z enakim obdobjem lani prodajo več kot potrojili,” je še dejal Zipse.