Apple z novim padcem prihodkov in slabimi obeti za praznično prodajo
Ameriški tehnološki velikan Apple že štiri zaporedna četrtletja beleži upad prihodkov, predvsem zaradi težav s proizvodnjo in prodajo na Kitajskem.
Največje podjetje na svetu, ameriški Apple, je v zadnjem četrtletju svojega fiskalnega leta 2023 ustvarilo 89,5 milijarde dolarjev (84 milijarde evrov) prihodkov, kar je odstotek manj kot v istem obdobju lani. Slaba prodaja na kitajskem trgu je prinesla že četrti zaporedni padec četrtletnih prihodkov, je razvidno iz četrtletnega poročila.
V tekočem četrtletju, ki zaradi prazničnih nakupov običajno pomeni višjo prodajo, Apple pričakuje podobne rezultate kot lani, je na konferenčnem klicu z vlagatelji dejal izvršni direktor Appla Tim Cook.
Prodaja na Kitajskem, kjer vse večjo konkurenco Applu predstavlja domači Huawei z novim pametnim telefonom, je v poletnem četrtletju upadla za približno pol milijarde dolarjev, s 15,5 milijarde na 15,1 milijarde dolarjev (14,2 milijarde evrov). Analitiki so pričakovali prodajo v višini 17 milijard dolarjev (slabih 16 milijard evrov), poroča Bloomberg.
V celotnem fiskalnem letu 2023 je bila prodaja na Kitajskem z 72,6 milijarde dolarjev (68 milijard evrov) za približno 1,7 milijarde dolarjev nižja kot v letu prej. Po besedah Cooka je razlog za upad prodaje na Kitajskem slaba predstava tablic iPad in namiznih računalnikov Mac, pa tudi menjalni tečaji.
Rast dobička
Čeprav so pri Applu med julijem in koncem septembra prodali za dobre tri milijarde dolarjev manj izdelkov, so izgube delno nadomestili s tremi milijardami dolarjev višjo prodajo storitev. Te predstavljajo približno četrtino vseh prihodkov.
“Apple danes z veseljem poroča o rekordnih prihodkih od prodaje iPhona v septembrskem četrtletju in rekordnih prihodkih od prodaje storitev,” je rezultate pospremil Cook. “V počitniški sezoni imamo zdaj najmočnejšo paleto izdelkov doslej, vključno z linijo iPhone 15 in našimi prvimi ogljično nevtralnimi modeli pametnih ur (Apple Watch), kar je pomemben mejnik v naših prizadevanjih, da bodo vsi izdelki Apple do leta 2030 ogljično nevtralni.”
Čisti dobiček podjetja je znašal skoraj 23 milijard dolarjev (21,6 milijarde evrov), kar je več od 20,7 milijard dolarjev (19,4 milijarde evrov) iz lanskega četrtega četrtletja. Povečal se je tudi dobiček na delnico, in sicer z 1,29 na 1,47 dolarja (1,38 evra).
“V septembrskem četrtletju smo s svojo poslovno uspešnostjo dosegli dvomestno rast dobička na delnico in delničarjem vrnili skoraj 25 milijard dolarjev (23,5 milijarde evrov). Hkrati še naprej vlagamo v naše dolgoročne načrte za rast,” je dejal glavni finančni direktor podjetja Luca Maestri. Uprava je določila dividendo v višini 0,24 dolarja na delnico.
Novi izdelki
Apple se zanaša na nove izdelke, ki so jih predstavili septembra in na prodajo v prejšnjem četrtletju niso imeli velikega učinka. To sta zlasti nov iPhone 15 in nov Apple Watch. Predstavili so tudi računalnike Mac z novim čipom M3.
Telefoni iPhone predstavljajo približno polovico Applovih prihodkov od prodaje. V zadnjem četrtletju je Apple s prodajo telefonov ustvaril 43,8 milijard dolarjev (41 milijard evrov). Cook pravi, da so z iPhonom beležili rekordne prihodke v nekaterih državah v razvoju, med drugim v Indiji.
Apple “kar precej” vlaga tudi v področje generativne umetne inteligence, ki bo po Cookovih besedah vključena v prihajajoče izdelke.
Delnica Appla je po objavi rezultatov v poznem trgovanju upadla za do štiri odstotke. V petkovem trgovanju je dan začela z dvoodstotno rastjo.