Za Lufthanso je rekordno poletje

Posel Jan Artiček 2. novembra, 2023 11.05
featured image

Nemška letalska družba Lufthansa je v tretjem četrtletju ustvarila preko 10 milijard evrov prihodkov in 1,2 milijarde čistega dobička.

2. novembra, 2023 11.05

Največja letalska skupina v Evropi, nemška Lufthansa, je v letošnjem poletju podirala rekorde. V treh mesecih od julija do konca septembra so ustvarili 10,3 milijarde evrov prihodkov, kar je največ v zgodovini podjetja in osem odstotkov več kot lansko poletje. Tudi dobiček iz poslovanja (EBIT) je bil pri 1,5 milijarde evrov drugi največji v zgodovini podjejta in 31 odstotkov višji od lanskoletnega, EBIT marža pa se je povečala s slabih 12 na 14,3 odstotka.

Čisti dobiček v tretjem četrtletju je znašal 1,2 milijarde evrov, v istem obdobu lani pa dobrih 800 milijonov, so v četrtletnem poročilu zapisali pri Lufthansi.

“Obrestuje se nam, da smo združili uspešno strategijo več letalskih družb in več vozlišč s krepitvijo segmenta zasebnih potovanj, kar je bila prava strateška usmeritev. Obenem smo kljub še vedno zahtevnim razmeram bistveno izboljšali stabilnost in rednost poslovanja,” je rezultate komentiral glavni izvršni direktor in predsednik uprave Lufthanse Carsten Spohr.

“Čeprav so geopolitične razmere še vedno zahtevne, so naši obeti glede rezervacij pozitivni – ne le za zelo dober rezultat skupine letos, temveč tudi v bodoče,” je dodal.

Glavni izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr
“Vse letalske družbe v naši skupini in družba Lufthansa Technik so k rasti prispevale z dvomestno stopnjo dobička,” je dejal glavni izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr (Foto: PROFIMEDIA)

Potniški promet se vrača

Za rekordno poslovanje je zaslužen predvsem potniški promet. Lufthansa, ki ima v lasti tudi letalske družbe Austrian Airlines, Swiss International Airlines, Brussels Airlines in Eurowings, je na ravni skupine namreč povečala prilagojeni EBIT za 91 odstotkov, na 1,4 milijarde evrov. Lani je ta znašal 709 milijonov evrov.

Dobro je poslovala tudi družba Lufthansa Technik, ki skrbi za vzdrževanje in popravila letal. V četrtletju je EBIT znašal 168 milijonov evrov, kar je zaradi slabšega menjalnega tečaja evro-dolar okrog 20 milijonov evrov manj kot lani. Vseeno pri Lufthansi ocenjujejo, da je dobičkonosnost segmenta popravil v prvih devetih mesecih leta rekordna.

V tovornem prometu se medtem nadaljuje normalizacija, po tem, ko je segment v času pandemije reševal letalske družbe, ki so zaradi zaprtij izgubile potnike. Lufthansa Cargo je letos poleti ustvarila približno milijon evrov prilagojenega operativnega dobička, kar je precej manj od 331 milijonov evrov, ki so jih ustvarili lani. Cene za tovorni promet vztrajajo nad predpandemskimi ravnmi, pri Lufthansi pa pričakujejo manjšo rast tovornega prometa v četrtem četrtletju.

Nižji stroški

Med razlogi za rast prihodkov in dobička v potniškem prometu Lufthansa navaja močno povpraševanje, razširjene kapacitete in izboljšano učinkovitost. Število prepeljanih potnikov se je na letni ravni povečalo s 33 na 38 milijonov, Lufthansa pa je med julijem in septembrom prodala 86 odstotkov vseh razpoložljivih sedežev. To je 13 odstotkov več kot v istem obdobju lani, a še vedno 12 odstotkov manj kot pred pandemijo Covida-19.

Lufthansa
Lufthansa (Foto: PROFIMEDIA)

Stroški na enoto v tretjem četrtletju so bili 0,9 odstotka nižji od prejšnjega četrtletja, kar je pripomoglo k večji dobičkonosnosti. Zaradi še vedno visoke inflacije sicer stroški v prvih devetih mesecih leta ostajajo 2,4 odstotka višji od lanskoletnih.

Z milijardnimi dobički je Lufthansa uspela znižati svoj dolg. Ta je ob koncu leta 2022 znašal 6,9 milijarde evrov, konec septembra pa 5,4 milijarde evrov. Pred dnevi je bonitetna agencija Fitch kot prva med velikimi tremi agencijami nemškemu velikanu prvič po pandemiji podelila oceno investicijskega razreda (investment grade).

Pozitivni obeti

Lufthansa ob zaključku leta pričakuje, da bo povpraševanje v potniškem prometu ostalo visoko. Več rezervacij pričakujejo zlasti v potovanjih višjega razreda (First Class in Business Class). Podjetje cilja na 91-odstotno zapolnjenost kapacitet v četrtem četrtletju in 95-odstotno zapolnjenost v 2024. V fiskalnem letu 2023 skupina pričakuje prilagojeni EBIT v višini 2,6 milijarde evrov in vsaj osemodstotno EBIT maržo.

Nemška družba v prvi polovici 2024 čaka tudi na odobritev Evropske komisije za nakup 41-odstotnega deleža v italijanskem letalskem prevozniku ITA Airways.

Letalo ITA Airways
Lufthansa je maja dosegla dogovor z italijansko državo, da odkupi 41-odstotni delež ITA Airways za 325 milijonov evrov (Foto: PROFIMEDIA)

Lufthansa, katere glavni vozlišči se nahajata v Frankfurtu in Münchnu, ima v lasti slabih devet odstotkov upravljavca frankfurtskega letališča Fraport, ta pa je 100-odstotni lastnik ljubljanskega letališča. Tudi tam letos beležijo rast potnikov.

“Prvič po štirih letih smo že v začetku oktobra našteli milijon potnikov, do konca leta pa se bo to število povzpelo celo na več od sprva napovedanih 1,2 milijona potnikov. Letna rast potnikov bo tako predvidoma presegla 20-odstotkov,” je v izjavi za javnost dejala poslovodna direktorica Fraporta Slovenija Babett Stapel.