Airbnb po dobičkonosnem poletju pričakuje bolj klavrn konec leta

Posel Jan Artiček 2. novembra, 2023 16.13
featured image

Platforma za kratkoročno oddajanje nastanitev Airbnb je ob rekordni poletni sezoni zabeležila najbolj dobičkonosno četrtletje doslej.

2. novembra, 2023 16.13

Ameriško tehnološko podjetje Airbnb, eden najbolj prepoznavnih predstavnikov delitvene ekonomije, je v tretjem četrtletju ustvarilo 1,6 milijarde dolarjev čistega dobička, če prištejemo še enkratno nedenarno davčno olajšavo pa 4,4 milijarde dolarjev. V istem obdobju lani je dobiček platforme za kratkoročno oddajanje nepremičnin znašal 1,2 milijarde dolarjev.

Marža čistega dobička je znašala 47 odstotkov, v tretjem četrtletju leta 2022 pa 42 odstotkov.

Dobiček se je povečal predvsem zaradi rasti prihodkov, nižjih stroškov poslovanja in ugodnih menjalnih tečajev na valutnih trgih, so v četrtletnem poročilu zapisali pri podjetju. Od julija do konca septembra so pri Airbnb ustvarili 3,4 milijarde prihodkov, kar je 18 odstotkov več kot lani.

Prihodki so rasli predvsem na račun rezervacij nastanitev (Nights and Experiences Booked, kot kategorijo imenujejo pri Airbnb). Število rezervacij je v tretjem četrtletju naraslo za 14 odstotkov na 113 milijonov.

“Naši rezultati za tretje četrtletje kažejo na rekordno potovalno sezono na Airbnbju in naše najbolj dobičkonosno četrtletje doslej,” je rezultate komentiral glavni izvršni direktor Airbnbja Brian Chesky. V zadnjih devetih mesecih smo po vsem svetu dodali skoraj milijon razpisanih nepremičnin in še naprej opažamo rast povpraševanja po potovanjih.”

Glavni izvršni direktor Airbnbja Brian Chesky
Glavni izvršni direktor Airbnbja Brian Chesky (Foto: PROFIMEDIA)

Oblaki na obzorju

Pri Airbnb so kljub dobrim rezultatom zaskrbljeni glede zadnjega četrtletja v 2023. Ob koncu leta namreč pričakujejo umirjanje trenda “maščevalnih potovanj,” ko so ljudje na veliko zapravljali za potovanja po dolgih pandemskih zaprtjih, s tem pa tudi manj rezervacij nastanitev.

V četrtem četrtletju “opažamo večjo nestanovitnost”, pravijo pri podjetju, kjer “pozorno spremljamo makroekonomske trende in geopolitične konflikte, ki lahko vplivajo na povpraševanje po potovanjih”.

Airbnb
Razmah potovanj po pandemiji je dobro vplival na Airbnb (Foto: PROFIMEDIA)

Ena od prioritet za Airbnb je tudi povečanje ponudbe na platformi. To zahteva privabljanje ne le iskalcev nastanitev, temveč tudi gostiteljev. V tretjem četrtletju je število oglasov za nastanitev naraslo za skoraj milijon, število aktivnih oglasov pa se je na letni ravni povečalo za 19 odstotkov.

Za 17 odstotkov se je povečalo tudi število mednarodnih rezervacij. Pri Airbnb so najbolj zadovoljni z dvomestno rastjo tako rezervacij kot objavljenih oglasov v regiji pacifiiške Azije, saj pospešeno investirajo v trge, kjer so bili doslej manj prisotni.