Kitajska s pomočjo Rusije postala največja izvoznica avtomobilov

Posel Forbes Slovenija 9. januarja, 2024 16.58
featured image

Kitajska je lani izvozila več kot pet milijonov avtomobilov, kar bo po ocenah dovolj, da prehiti sosednjo Japonsko na lestvici največjih izvoznic.

9. januarja, 2024 16.58

Prodaja kitajskih avtomobilov v tujini je v letu 2023 dosegla rekord. Čeprav azijska velesila velja za vodilno na področju električnih vozil, je rast poganjal večji izvoz avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, zlasti v Rusijo, poroča Wall Street Journal.

Po podatkih kitajskega združenja za osebne avtomobile je prodaja v Rusiji lani za vsaj petkrat presegla rezultat iz leta prej, ko je bilo tam prodanih okrog 160 tisoč vozil. Kitajski proizvajalci avtomobilov so izkoristili prazen prostor, ki so ga po ruski invaziji na Ukrajino pustili tekmeci iz Nemčije, Japonske, Južne Koreje in drugod.

Združenje ocenjuje, da je bilo v 2023 v tujini prodanih 5,26 milijona kitajskih avtomobilov. Japonska, doslej največja izvoznica avtomobilov, je v prvih 11 mesecih lanskega leta izvozila nekaj manj kot štiri milijone avtomobilov, po zadnjih uradnih podatkih.

Skupno je prodaja kitajskih osebnih avtomobilov doma in v tujini dosegla rekordnih 25,5 milijona, še navaja WSJ.

Avtomobili za izvoz na Kitajskem
Kitajska je v 2023 v tujini prodala več kot pet milijonov vozil (Foto: PROFIMEDIA)

Vpliv Rusije

Prodaja kitajskih avtomobilov v tujini se je lani povečala za dva milijona vozil. Od tega jih je okrog 800 tisoč prispevala Rusija, je dejal generalni sekretar združenja Cui Dongshu.

Zaradi prodaje v Rusiji je največji izvoznik avtomobilov na Kitajskem postalo podjetje Chery. To je skupno v tujini prodalo več kot 900 tisoč vozil. Rast prodaje v Rusiji sta beležila tudi Geely, ki ima v lasti Volvo, in Great Wall Motor.

Električni športni avto Chery iCAR GT
Chery je postal največji kitajski izvoznik avtomobilov. Na sliki električni športni avto Chery iCAR GT. (Foto: PROFIMEDIA)

Prihaja val električnih vozil s Kitajske

Rast izvoza so beležili tudi kitajski proizvajalci električnih vozil. Še večjo rast pričakujejo v prihodnjem letu, saj je država v 2023 omejila subvencije domačim kupcem električnim vozil. Nižje povpraševanje doma bo večji del proizvodnje preusmerilo na tuje trge.

Ta trend se je pokazal že ob koncu prejšnjega leta, saj je v zadnjem četrtletju kitajski BYD po globalni prodaji električnih vozil prehitel vodilnega proizvajalca, ameriško Teslo. V 2023 je BYD prodajo v tujini povečal za skoraj petkrat na letni ravni, na 242 tisoč vozil.

Evropska unija (EU) je lani že napovedala preiskavo kitajskih subvencij za električna vozila. Odločevalce v Bruslju skrbi, da bi kitajski ponudniki s cenejšimi vozili predstavljali nelojalno konkurenco domači avtomobilski industriji. Kitajska je kritična do ukrepa, ki ga vidijo kot protekcionističnega.