Tiger Woods in Nike prekinila 27-letno sodelovanje

Posel Forbes Slovenija 9. januarja, 2024 13.10
featured image

Eden največjih golfistov vseh časov Tiger Woods je s promocijo Nikejeve ikonične kljukice v karieri zaslužil okrog pol milijarde dolarjev.

9. januarja, 2024 13.10

Po 27 letih sodelovanja Tiger Woods ne bo več eden najbolj prepoznavnih obrazov športne znamke Nike. Konec partnerstva, s katerim je Woods po oceni Forbesa zaslužil okrog pol milijarde dolarjev, je golfist naznanil v ponedeljek v objavi na družbenem omrežju X.

Spozorska pogodba z velikanom športne opreme je pomenila več kot četrtino Woodsovih kariernih prihodkov. Ti so pred davki znašali 1,8 milijarde dolarjev, ocenjuje Forbes. To 48-letnega golfista uvršča na prvo mesto med aktivnimi športniki po prihodkih. Za okrog 300 milijonov dolarjev prekaša drugouvrščenega, nogometaša Cristiana Ronalda, piše Forbes.

Woods je poleg košarkarja Lebrona Jamesa edini športnik, ki je postal milijarder še v času aktivnega nastopanja. Med športnimi milijarderji sta sicer še dva košarkarja, Michael Jordan in Magic Johnson, ki sta ta mejnik presegla po upokojitvi.

Forbes Woodsovo trenutno premoženje ocenjuje na 1,1 milijarde dolarjev.

Golfist Tiger Woods s sinom Charliejem
Tiger Woods s sinom Charliejem, ki je prav tako obetaven golfist (Foto: PROFIMEDIA)

Plodno sodelovanje

Sodelovanje z Nikom je Woodsu prineslo več denarja, kot ga je zaslužil z zmagami na največjih turnirjih golfa, čeprav je tudi na zelenici zaslužil za šport rekordnih 121 milijonov dolarjev.

Prvo pogodbo z Nikejem je Woods podpisal leta 1996, takoj po vstopu na profesionalni oder pri 20 letih. V petih letih mu je prinesla 40 milijonov dolarjev. Po astronomskem vzponu mladega Woodsa je tudi vrednost teh pogodb rasla.

Na vrhuncu svoje kariere je Nike Woodsu plačeval okrog 30 milijonov dolarjev na leto za promocijo njihovih izdelkov. Dobil je svoj lasten čevelj in linijo oblačil. Nike je sodelovanje ohranil tudi v težavnem letu 2009, ko se je Woods spopadal z medijskim škandalom o prešuštništvu.

Seveda je imel korist od sodelovanja tudi Nike. Po le dveh letih sodelovanja je Nikejeva divizija za golf – prej skoraj neobstoječa – ustvarila 300 milijonov dolarjev prihodkov. Do leta 2016, ko so prenehali delati opremo za golf, so ti prihodki narasli na 800 milijonov dolarjev.

A nemara bolj pomembno je bilo dejstvo, da je Woods ob svojih zmagah vestno razkazoval Nikejevo ikonično kljukico na svojih oblačilih.

Kot je nekoč poročal Golf Digest, so soustanovitelja Nikea Phila Knighta leta 2000 na skupščini delničarjev vprašali, ali bi lahko podjetje našlo boljše načine za porabo denarja, kot da daje Woodsu 20 milijonov dolarjev na leto. Knightov odgovor je bil preprost: “Ne.”

Novo poglavje

Ugibanja o koncu partnerstva so se začela lansko leto. Takrat se je namreč iztekala 10-letna pogodba, ki jo je Woods podpisal leta 2013. Nikejevih palic za golf ni uporabljal že od leta 2016, ko je Nike prenehal z njihovo proizvodnjo, leta 2022 pa je zamenjal tudi njihove čevlje za golf. Razlog za slednje je bila prometna nesreča leto prej, zaradi katere je imel Woods težave z mobilnostjo nog.

Woods se je v izjavi na omrežju X zahvalil podjetju za sodelovanje. Izpostavil je ustanovitelja Knighta. Ob tem je napovedal, da “sledi novo poglavje.”

Ni znano, kakšna bo po slovesu Woodsa usoda Nikejeve divizije za golf, ki trenutno prodaja le še oblačila in obutev, ne pa tudi palic in druge opreme. Nike je sicer prejšnji mesec napovedal odpuščanja in prihranke v višini dveh milijard dolarjev v naslednjih treh letih, na ravni celotnega podjetja.

“V celotnem poteku našega partnerstva smo bili skupaj s preostalim svetom priča, kako Tiger ni le na novo definiral golfa, ampak je podrl ovire za ves šport,” je sporočil Nike. “Gledali smo, kako postavlja rekorde, izziva konvencionalno razmišljanje in navdihuje generacije ljudi po vsem svetu. Hvaležni smo, da smo bili del tega.”