Pred Costello, ki bo po novem Zala, boljši časi

Posel Aljoša Črnko 10. januarja, 2024 10.40
featured image

Poslovnež Joc Pečečnik je predstavil načrte s polnilnico vode Costella, ki naj bi na trg spet obilneje pritekla spomladi.

10. januarja, 2024 10.40

Poslovnež in deveti najbogatejši Slovenec Joc Pečečnik poudarja, da so vodo Costella pripravili na prihodnost.

Ta je bila ena prvih Pečečnikovih naložb, potem ko je na začetku poletja 2022 prodal Interblok. Kupnina je po neuradnih informacijah časnika Finance znašala 300 milijonov evrov, za Costello naj bi odštel manj kot pet milijonov evrov.

Proizvodnja Costelle lani obstala

Koncesija za črpanje vode Costella velja do leta 2035 z možnostjo podaljšanja. Ravno koncesija je po navedbah časnika Finance njihovo najvrednejše premoženje. Ta v večini ostaja neizkoriščena – Costella bi namreč lahko načrpala 250 milijonov litrov vode na leto, vendar letno načrpa le 12 milijonov litrov.

Za večje zmogljivosti bi moral Pečečnik vložiti v proizvodnjo. Trenutne zmogljivosti so bile zgrajene leta 2006 in 2007.

Joc Pečečnik
Poslovnež in deveti najbogatejši Slovenec Joc Pečečnik poudarja, da so vodo Costella pripravili na prihodnost (Foto: Žiga Živulović jr./Bobo)

Podjetje že leta posluje z izgubo. Leta 2022 so njihovi prihodki od prodaje znašali dober milijon evrov, ustvarili so 555 tisoč evrov čiste izgube.

Direktorica družbe Costella Helena Naveršnik je lani za N1 potrdila tudi, da so zaradi drage elektrike zaustavili skoraj vso proizvodnjo. V to so bili prisiljeni zaradi terminske pogodbe, ki je veljala do konca leta 2023 in po kateri so za megavatno uro plačevali 500 evrov.

Pečečnik je danes poudaril, da cena elektrike pri manjših polnilnicah vode, kar Costella je, pomembno vpliva na donosnost produkta. Terminskih pogodb letos več zdaj nimajo, elektriko pa kupujejo na prostem trgu.

Obljuba boljših časov

Lani so ohranili zaposlene in koncesijo. V tem času so podpisali 10-letno pogodbo s strateškim partnerjem. Tako naj bi Costella polnila več vode kot v najboljših letih, zaradi česar prenavljajo in dokupujejo tudi proizvodne linije.

Vodo bodo na trg začeli dobavljati spomladi, od letos pa se bo imenovala Zala. Licenco so pridobili od družbe Nika Bev, ki jo vodi družina Stanić na Hrvaškem in je lastnica znamke. Podjetje, ki ima sicer sedež v Ljubljani, je blagovno znamko Zala in Sola januarja lani odkupilo od Pivovarne Union Laško. Slednja bo objekt in črpališče Zale ob ljubljanskem parku Tivoli zaprla.

Kot je pojasnil Pečečnik, posamezna koncesija ne dovoljuje, da bi na enem črpališču polnili več blagovnih znamk. Zaradi velikega, več kot 50-odstotnega, tržnega deleža so se odločili, da bodo pot nadaljevali z Zalo, blagovno znamko Costella pa zamrznili.

Družba Nika Bev bo Zalo prodajala še naprej. Prisotni so tudi na balkanskem trgu, Pečečnik pa bo naskakoval še druge evropske trge, denimo Švico.

Posel naj bi bil koristen za obe strani. Polnilnica v Kostelu bo imela delo in priložnost za rast, blagovna znamka Zala pa naj bi se s tem “bistveno dvignila”. Iz kategorije izvirske vode namreč prehaja v kategorijo naravnih mineralnih vod, kar je najvišja kategorija ustekleničenih vod v EU.

Da proizvodnjo zaženejo v polni tek, bodo v Costelli dodatno zaposlili tri ljudi, na daljši rok pa je mogočih še 15 zaposlitev.