Rimac razkril številke o prodaji nevere, ki so daleč od napovedanih

Posel Forbes Slovenija 11. maja, 2024 10.44
featured image

Mate Rimac pojasnjuje, zakaj je prodaja hiperavtomobila nevere pod načrti in zakaj verjetno nikoli ne bo dobila (električnega) naslednika.

11. maja, 2024 10.44

Lastnik najbolj prepoznavnega izdelovalca električnih vozil v regiji Rimac Automobili Mate Rimac je tri leta po začetku serijske proizvodnje nevere priznal, da so doslej prodali le 50 primerkov električnega hiperavtomobila, poroča STA.

To pa je le tretjina načrtovanega. Ko je skupina Rimac avgusta 2022 prvo nevero predala nekdanjemu prvaku Formule 1 Nicu Rosbergu, so v podjetju napovedali, da nameravajo proizvesti 50 primerkov nevere letno.

“Nevero smo začeli razvijati v letih 2016 in 2017, ko je bil električni pogon kul. Zdaj pa opažamo, da elektrifikacija postaja mainstream,” je po pisanju britanskega portala Autocar Rimac povedal pred dnevi na konferenci o prihodnosti avtomobilov v Londonu. “Regulatorji in nekateri proizvajalci originalne opreme to tako spodbujajo, da se je zgodba spremenila,” njegove izjave povzema STA.

Ocenil je tudi, da povpraševanje za električnimi hiperavtomobili ne bo raslo, zato verjetno tudi nevera nikoli ne bo dobila naslednika.

Naslednik na plin, vodik, dizel?

Rimac, ki je tudi vodja podjetja Bugatti Rimac, je dejal, da se njegovo podjetje ukvarja s “tistim, kar je najbolj vznemirljivo v tem času”, to pa bi potencialno lahko vključevalo pogonska goriva, kot so zemeljski plin, vodik ali celo dizel.

Pri tem pa ne gre za klasične motorje na notranje zgorevanje, ki jih nameravajo odločevalci v Evropski uniji (EU) po letu 2035 prepovedati.

Rimac razvija tehnologijo pridobivanja električne energije s segrevanjem nanocevk, ki naj bi omogočala občutno višji izkoristek. Predhodni preizkusi naj bi pokazali, da nanocevke omogočajo 80-odstotni operativni izkoristek, medtem ko je ta pri klasičnih motorjih 30-odstoten.

Športni električni avtomobil Nevera
Rimac je nevero, svoj paradni električni hiperavtomobil, razvijal in testiral pet let. Za sestavljanje posameznega avtomobila potrebujejo pet tednov, dele avtomobila pa izdelujejo več mesecev (Foto: Profimedia)

Avtonomni taksiji za mesto Zagreb

Skupina Rimac razvija tudi avtonomna taksi vozila, ki naj bi po Zagrebu zapeljala še letos. Po nekaterih informacijah bodo prototip predstavili konec junija.

Podjetje Project 3 Mobility (P3M), ki razvija projekt, sta ustanovila še direktor za strategijo v podjetju Rimac Automobili Marko Pejković in glavni oblikovalec v tem podjetju Adriano Mudri.

Projekt ocenjujejo na okoli 450 milijonov evrov, več kot tretjino nepovratnih sredstev pa bo prispevala država iz nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost. Poleg razvoja in proizvodnje avtomobilov vključuje tudi gradnjo centra mobilnosti, parka, trga, skladišča in polnilnic za samovozeče taksije v Zagrebu.

Projekt je sicer po poročanju Forbes Hrvatska tarča kritik. Glavni očitki so, da je bil denar pridobljen brez natečaja in da niso bili spoštovani prvotno predstavljeni roki za njegovo realizacijo. Rimčevo podjetje je po javno dostopnih podatkih do konca lanskega leta prejelo okoli 90 milijonov evrov.

Podjetje s 87 zaposlenimi je imelo lani po poročanju Forbes Hrvatska 944 tisoč evrov prihodkov in 12 milijonov evrov izgube.

Največji projekt za BMW

Rimac Technology, ki skupaj z Bugatti Rimac sestavlja holdinško družbo Rimac Group in proizvaja sisteme za električne pogone in baterijske sisteme, bo medtem razvijal in izdeloval tudi sisteme za bavarsko skupino BMW. Gre za največji in najbolj ambiciozen projekt podjetja doslej, je nedavno poročal Forbes Hrvaška.

Podjetje je – verjetno prav zaradi posla za Nemce – lani za tretjino povečalo število zaposlenih. Zdaj jih ima 1.200. Prihodki so se povečali za tretjino, na 99 milijonov evrov, pod črto pa ustvarili 60 milijonov evrov izgube.

Prihodki Bugatti Rimca, v katerem ima poleg Rimca 45 odstotkov Porsche, so medtem znašali 150 milijonov evrov, kar je za 20 odstotkov manj kot leto prej. Če so bili leta 2022 v zelenem, pa so lani padli v 16-milijonsko izgubo.