Kakšen je najdražji avto, ki je lani zapeljal na slovenske ceste, in koliko stane

Dobro življenje Forbes Slovenija 28. februarja, 2024 19.00
featured image

Številke slovenskega avtomobilskega trga razkrivajo marsikaj. Tudi podatek, kateri je najdražji avto, ki je bil lani registriran v Sloveniji.

28. februarja, 2024 19.00

Po tem, ko smo v Sloveniji leta 2022 vknjižili najslabše številke prodaje novih osebnih vozil v zadnjih 23 letih (medletni padec je bil kar 14-odstoten), je avtomobilski trg lani okreval.

Leta 2023 je bilo pri nas prodanih 56.609 novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil. To je 3.131 več vozil kot leto prej oziroma 5,85-odstotno povečanje.

Kaj pa prestiž? Kateri je najdražji avto, ki je bil lani prodan v Sloveniji?

To je po pisanju Financ Ferrari SF90 Stradale, cena katerega brez dodatne opreme znaša 522.904 evrov, oziroma 775.000 z dodatno opremo. Vozilo ima popolnoma novo šasijo, masa avta pa znaša 1.570 kilogramov.

Na slovenske ceste sta zapeljala dva takšna Ferrarija. Eden je končal pri uvozniku avtomobilov Autobroker, ki je nanj čakal 22 mesecev, plačal pa 775 tisoč evrov.

Vozilo že prodajajo. Cena je dobrih 16 odstotkov višja in znaša 900 tisoč evrov.

Jekleni konjiček kot poklon dirkačem

Ferrari SF90 Stradale je priključni hibrid, ki si ime deli z dirkalnikom Formule 1. Italijani so se namreč z imenom SF90 spomnili na 90. obletnico dirkaške ekipe Scuderia Ferrari, medtem ko stradale pomeni “narejen za cesto”.

Prestižni model s štirikolesnim pogonom so predstavili leta 2019. Na voljo je v dveh oblikah: dvosed ali kabriolet z dvižno streho.

Ferrari SF90 Stradale na ulicah Monaka
Lani sta na slovenske ceste zapeljala dva Ferrarija SF90 Stradale (Foto: PROFIMEDIA)

SF90 Stradale poganjata bencin in elektrika, pod pokrovom pa skriva 1.001 konjskih moči oziroma 736 kilovatov. Temu z 217 konjskimi močni oziroma 159 kilovati pomagajo trije električni motorji. Če bi vozilo delovalo le na elektromotorje, bi lahko doseglo največ 135 kilometrov na uro in naredilo 26 kilometrov. Litij-ionska baterija ima namreč zgolj 7,9 kilovatne ure zmogljivosti.

Avtomobil ima štiri načine vožnje, ki so odvisni od razmer na cesti in se spreminjajo z gumbom na volanu.

V načinu eDrive vozilo poganjajo elektromotorji. Hibriden, sicer privzeti način, uporablja tako motor z notranjim zgorevanjem kot elektromotorje. V slednjem avtomobilski računalnik izklopi motor, če so pogoji idealni za prihranek na gorivu, a dopušča možnost, da voznik motor tudi ponovno vklopi.

V načinu Performance motor deluje in polni baterije, avtomobil pa je odziven za optimalno zmogljivost.

Vse možnosti pogonskega sklopa medtem izkoristi način Qualify.

Pri Ferrariju trdijo, da lahko SF90 Stradale sto kilometrov na uro doseže v vsega 2,5 sekunde. Za 200 kilometrov na uro medtem potrebuje 6,7 sekunde.

Najvišjo hitrost, ki jo lahko doseže, je 340 kilometrov na uro.

Od leta 2020 je tudi najhitrejši Ferrarijev cestni avtomobil na njihovem dirkališču Fiorano. Od slovitega modela LaFerrari je hitrejši za sedem desetink sekunde.