Začetek konca dizelske ere? Drzna odločitev Volva, ki orje ledino
Volvo je izdelal zadnji avtomobil z dizelskim gorivom, do leta 2030 pa nameravajo izdelovati le še električna vozila.
V torek zvečer je s proizvodnje linije tovarne Volva v švedskem mestu Torslanda zapeljalo še zadnje vozilo z dizelskim motorjem. Ta čast je pripadla mestnemu terencu XC90, ki bo ostal v muzeju v Göteborgu.
Model XC90 je bil ključnega pomena za preporod Volva. Predstavili so ga leta 2014 in je bil prvi model razvit na novem podvozju, od kar jih je prevzela kitajska družba Geely. Model XC90 bo nasledila električna različica EX90.
“Prepričani smo, da imamo zelo dobro ponudbo za kupce tudi brez dizelskega motorja,” je dejal vodja novih modelov avtomobilov in strategije poslovanja pri Volvu Erik Severinson.
Švedski avtomobilski velikan bo še naprej zagotavljal podporo za vse lastnike njihovih dizelskih vozil, prav tako pa za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev ne namerava upočasniti razvoja in prodaje električnih vozil, saj po besedah Severinsona ta tehnologija še vedno zagotavlja večjo rast.
“Verjamemo, da naše stranke vidijo enako vrsto prehoda na zeleno mobilnost kot mi,” je dejal.
Preostali bolj zadržani
Švedski proizvajalec avtomobilov je prvi med večjimi znamkami, ki se je odločil za ta korak, poroča Reuters. Drugi so še zadržani, ko gre za opuščanje dizelskih motorjev.
Mercedes-Benz je denimo prejšnji mesec spremenil svojo napoved prodaje električnih avtomobilov in zdaj pričakuje, da bodo vozila na baterijski pogon dlje časa ostala pri manj kot polovici prodaje, kot je bilo predvideno. Konec lanskega leta je Audi sporočil, da zmanjšuje obseg uvajanja električnih vozil. Delež dizelskih avtomobilov v Evropi je sicer lani obsegal 14 odstotkov.
Evropska avtomobilska industrija se močno bori za deleže električnih vozil, saj države zmanjšujejo subvencije, ob tem pa imajo zelo močno konkurenco v Tesli in poplavi cenejših kitajskih znamk.
Konec dizlom napovedali že leta 2017
Volvo je leta 2017 postal prvi večji avtomobilski proizvajalec, ki se je zavezal, da bo postopoma opustil vozila, ki jih poganjajo izključno fosilna goriva, je poročal Bloomberg. Od takrat so predstavili več vozil s hibridnim pogonom in več popolnoma električnih modelov.
Dizelsko gorivo, ki so ga evropski avtomobilski proizvajalci tržili kot čistejšo alternativo bencinu, je v prvih letih stoletja prineslo veliko uspeha.
Povpraševanje se je začelo zmanjševati po aferi Volkswagna leta 2015, ko so priznali, da so v svoje dizelske motorje vgrajevali programsko opremo za goljufanje na testih emisij. Afera je zajela še nekatere druge nemške proizvajalce avtomobilov, afera pa je dobila ime “diselgate”.