Kitajski preobrat, ki pomeni težave za Apple

Tehnologija Marko Rabuza 24. novembra, 2023 05.30
featured image

Prodaja Applovega pametnega telefona iPhone je med kitajskim nakupovalnim praznikom dneva samskih upadla.

24. novembra, 2023 05.30

Applu je po podatkih družbe Counterpoint Research med nedavnim kitajskim nakupovalnim praznikom, dnevom samskih, upadlo število prodanih pametnih telefonov, s čimer je zaostal za domačima tekmecema Huaweiem in Xiaomijem, ki sta zaznala močno rast, poroča Reuters.

Število prodanih Applovih pametnih telefonov se je med dvotedensko prodajo od 30. oktobra do 12. novembra zmanjšalo za štiri odstotke na letni ravni.

Na drugi strani sta Huawei in Xiaomi beležila rast. V istem obdobju sta na letni ravni povečala prodajo za 66 oziroma 28 odstotkov.

Povečanje števila prodanih pametnih telefonov Huaweia in Xiaomija je pripomoglo k petodstotnemu medletnemu povečanju skupnega števila prodanih kitajskih pametnih telefonov v promocijskem obdobju, navaja Counterpoint Research.

Cena Applovega najnovejšega modela iPhone 15 se začne pri 5.999 juanih (775 evrov), Huaweievega modela Mate 60 pa pri 5.499 juanih (710 evrov). Xiaomijev Mi 14 stane 3.999 juanov (516 evrov).

Kitajski spletni trgovci, kot sta Alibaba in JD.com, sicer niso objavili podatkov o prodaji med dnevom samskih, saj so lani to prakso opustili.

Huawei se počasi pobira po udarcih ameriških sankcij in pandemije
Huawei je z novim čipom v seriji Mate 60 presenetil tehnološke poznavalce (Foto: PROFIMEDIA)

Rast povpraševanja

Analitiki pravijo, da je kitajski trg pametnih telefonov pripravljen na ponoven vzpon, podjetje IDC, ki se ukvarja z analizami, pa pričakuje, da bo prodaja v zadnjem četrtletju po desetih zaporednih četrtletjih upadanja pošiljk na letni ravni narasla.

Apple je svojo serijo iPhone 15 izdal konec septembra, približno en mesec po tem, ko je Huawei predstavil linijo pametnih telefonov Mate 60. Ta je pomenil veliko prelomnico, saj je podjetju kljub ameriškim sankcijam uspelo razviti napreden čip, ki podpira tehnologijo 5G. Telefon so predstavili brez velike prireditve.

Domača podpora

Serija Mate 60 ima na Kitajskem precejšnjo podporo in je postala nekakšen simbol tehnološke vojne med Kitajsko in ZDA. Številni Kitajci so v znak podpore raje izbrali domačo znamko namesto Appla, prav tako pa vladne službe državnim uslužbencem svetujejo menjavo naprav, ki so izdelane v tujini.

Tehnološka vojna med ZDA in Kitajsko vpliva na tržni delež Apple na Kitajskem, kjer so v zadnjih mesecih izgubili primat.

Po podatkih Counterpointa je v zadnjem četrtletju lanskega leta njihov tržni delež znašal 22 odstotkov, od takrat pa je padel na 20 odstotkov v prvem četrtletju letošnjega leta, in nato na 16 v drugem četrtletju letos. Pred njim sta po tržnem deležu tako OPPO in Vivo.

V geopolitičnem merjenju moči je Kitajska tudi omejila izvoz kovin galij in germanij, zdaj pa podobno napoveduje še za grafit, ki se uporablja tudi v baterijah za električna vozila.

Xiaomi prodali milijon pametnih telefonov Mi 14

Xiaomi je svojo vodilno serijo pametnih telefonov Mi 14 predstavil konec oktobra, izvršni direktor Lei Jun pa je razkril, da je prodaja nove linije po izidu presegla milijon enot.

Analitiki družbe Counterpoint so slabše poslovanje družbe Apple poleg konkurence domačih tekmecev pripisali tudi težavam v dobavni verigi, ki so omejile razpoložljivost njenih novih modelov iPhone 15.

“V primerjavi s prejšnjim mesecem se stanje pri Applu izboljšuje, vendar se zdi, da so še vedno težave z dobavo,” je dejal Ivan Lam, višji analitik za proizvodnjo pri podjetju Counterpoint.

Apple z njižimi prihodki dvignil dobiček

Apple je sicer v tretjem četrtletju letošnjega leta zabeležil nekoliko manj prihodkov, vseeno pa je povišal dobiček.

Prihodki so se v tretjem četrtletju letošnjega leta glede na enako obdobje lani nazadovali za 0,7 odstotka na 89,5 milijarde dolarjev, dobiček pa je z 20,72 milijarde poskočil na 22,96 milijarde dolarjev oziroma 1,46 dolarja na delnico.