Nekoč so se učili od Volkswagna, danes se učijo tudi Nemci od njih

Posel Tilen Humar 20. novembra, 2023 05.35
featured image

Od proizvodnje poceni taksijev do razvoja lastnih inovacij – to je zgodba o tem, kako je SAIC Motor postal največji kitajski proizvajalec avtomobilov.

20. novembra, 2023 05.35

Kitajska že več kot desetletje drži naslov največjega svetovnega proizvajalca motornih vozil. Po podatkih analitske družbe Statista za leto 2022, drugo največje gospodarstvo na svetu z nekaj več kot 27 milijonov enot, proizvede več vozil kot najbližji štirje zasledovalci skupaj.

Kako velik je SAIC Motor

Vredno je omeniti, da država dominira tudi na področju električnih vozil, saj je lani v povprečju izdelala skoraj vsak tretji električni avtomobil, poroča portal Visual Capitalist. V številkah, lani je bilo globalno izdelanih 10,3 milijona električnih vozil, od tega se jih je slaba tretjina pripeljala iz šest večjih kitajskih znamk – BYD, Geely, GAC Motor, SAIC, Chery in Changan.

V tem pogledu so se Kitajski najbolj približale Združene države Amerike s približno 18-odstotnim deležem proizvedenih električnih vozil.

SAIC Motor je lani proizvedel 5,3 milijona vozil, od tega je bilo električnih nekaj več kot četrt milijona.

Ključni del kitajske prevlade na svetovni avtomobilistični sceni je družba SAIC Motor, največji državni proizvajalec avtomobilov. Lani je podjetje izdelalo približno vsako peto vozilo, proizvedeno na Kitajskem. Kitajski koncern je tako lani izdelal več avtomobilov kot celotna Nemčija.

SAIC je od svojih skromnih začetkov dosegel astronomski napredek. Če je družba še nedolgo nazaj le kopirala tuje modele in zahodnim podjetjem zagotavljala poceni vstop na kitajski trg, ima danes lastne inovacije in se zlahka postavi ob bok največjim imenom svetovnega avtomobilizma.

Pospešek da partnerstvo s Volkswagnom

Začetki segajo v štirideseta leta prejšnjega stoletja, ko je bil SAIC eden izmed redkih proizvajalcev avtomobilov v Maovi Kitajski. Malo šanghajsko podjetje se je tedaj uveljavilo z modelom Shanghai SH760, ki so ga vozili predvsem manj pomembni državni uradniki – tisti na vrhu so se raje vozili v avtomobilih Hongqi družbe FAW – in taksisti.

Avto je bil bolj ali manj kopija starejših Mercedesov z novo masko, ki so jo navdihnili takratni avtomobili ameriške znamke Packard.

Robotizirana proizvodnja SAIC Motor, kjer so lani izdelali več vozil kot celotna Nemčija (Foto: PROFIMEDIA)

Pot do današnjega uspeha je tlakovalo partnerstvo z nemškim Volkswagnom v letu 1984, kar je bilo najzgodnejše sodelovanje med kitajskim in tujim izdelovalcem avtomobilov.

Plod naveze je bila ustanovitev podružnice Shanghai Volkswagen Automotive, ki je na kitajskem trgu ponujala konkurenčna vozila s tujo tehnologijo. Partnerstvo je bilo izjemno uspešno za vse vpletene, saj sta avtomobilski družbi mastno služili.

Lokalne šanghajske oblasti, ki so projektu nudile izdatno pomoč, pa so svoje mesto preoblikovale v avtomobilsko prestolnico Kitajske, kjer so poleg vozil po novem nastajale še vse mogoče komponente, ki jih je bilo treba prej uvažati.

Nekaj let pozneje je SAIC sklenil še eno pomembno partnerstvo, in sicer z General Motors, kar je ponovno vodilo v rojstvo nove hčerinske družbe in še dodatno rast kitajskega koncerna.

… danes se zanaša na svojo tehnologijo

Za večino kitajskih znamk so dnevi posnemanja tujih družb že davna preteklost. Kitajska avtomobilska industrija je prerasla fazo učenja od drugih in razvija lastne inovacije. To še kako velja za SAIC, ki je pred nekaj meseci s svojim starim partnerjem sklenil nov posel.

Po poročanju Reutersa se bodo tokrat učili tudi Nemci, saj bosta SAIC in Volkswagnova znamka Audi združili moči pri elektrifikaciji vozil v svoji ponudbi. Najpomembnejši rezultat posla bo uporaba kitajske platforme v novih električnih modelih nemške znamke. Trenutno Audi v drugem gospodarstvu sveta prodaja dva električna modela – Q4 e-tron in Q5 e-tron, ki oba temeljita na Volkswagnovi platformi.

Povod za novo navezo je bil nedaven strm upad Audijeve prodaje na Kitajskem zaradi velikega števila novih konkurentov na področju električnih vozil. Za občutek, v prvi četrtini letošnjega leta je nemška znamka na Kitajskem prodala nekaj več kot tri tisoč električnih vozil, s čimer je daleč za ameriško Teslo pri skoraj 140 tisoč prodanih enotah.

Audi zaostaja tudi za domačim rivalom, saj je v istem obdobju BMW na Kitajskem prodal nekaj manj kot 22 tisoč električnih avtomobilov.

Lani med deseterico največjih avtomobilskih družb na svetu

SAIC ima široko paleto avtomobilskih znamk, med katerimi velja izpostaviti Roewe, IM, Rising in Baojun. Poleg avtomobilov proizvaja tudi komercialna vozila, kot so tovornjaki znamke Hongyan, in Sunwinove avtobuse.

Pri nas je SAIC Motor najbolj poznan po modelih MG (Foto: PROFIMEDIA)

Pri nas je podjetje najbolj poznano po modelih MG, nekdanji britanski znamki športnih avtomobilov, ki so jo Kitajci prevzeli leta 2007 in jih tržijo tudi pri nas.

Po navedbah podjetja je SAIC lani prodal prek 5,3 milijona vozil, s čimer je zabeležil slabih 111 milijard dolarjev (okoli sto milijard evrov) prihodkov od prodaje.

Glede na poslovni rezultat je družba vodilni položaj doma zadržala že sedemnajsto leto zapored, poleg tega pa se je uvrstila tudi na seznam desetih največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu.

SAIC Motor je lani ustvaril več kot 110 milijard dolarjev prihodkov, kar ga uvršča na 84. mesto največjih podjetij na svetu po tem kazalniku.

Da gre za svetovnega težkokategornika, pove tudi podatek, da SAIC trenutno zaseda 84. mesto na seznamu Global 500 revije Fortune, kjer so podjetja razvrščena po višini prihodkov od prodaje.

Po tem kazalniku je SAIC stalni član prve centurije svetovnih družb vse od leta 2014.

Najbližje mu je stara garda, vse več je tudi novincev

Kitajskemu prvaku je za odvzem primata najbolj nevarna trojica Dongfeng, FAW Group in Changan, ki skupaj s SAIC tvorijo “veliko četvorko”, kar je oznaka za štiri tradicionalno največje avtomobilske družbe v državi. Omenjena podjetja, ki so vsa v vsaj delni lasti države, so lani skupaj prodala kar 13,3 milijona vozil.

V zadnjih letih se je uveljavljenim imenom na trgu pridružila še množica novih igralcev, kar je konkurenco v panogi zaostrilo. Gre predvsem za borzna podjetja, kot so BYD, Geely in NIO, ki so med vlagatelji že vzbudila veliko zanimanja, saj so večinoma osredotočena na trenutno zelo vročo panogo električnih vozil.