Cruisovi robotski taksiji bodo znova vozili, tokrat drugače

Tehnologija Forbes 12. decembra, 2023 05.30
featured image

Novi šef podjetja Cruise je v elektronskem sporočilu, ki ga je poslal zaposlenim, začrtal bolj premišljeno pot po katastrofalni uvedbi robotskih taksijev v izbranih ameriških mestih.

12. decembra, 2023 05.30

V elektronskem sporočilu zaposlenim v podjetju Cruise je novi predsednik in tehnični direktor ubral nov, spravljiv ton in namignil, da namerava podjetje strateško omiliti agresivno uvajanje robotskih taksijev. To je spodbudilo kalifornijske regulatorje, da so na koncu njihova vozila ustavili.

V sodelovanju s skupnostmi in ne v njihovo škodo

“Še naprej se osredotočamo na komercializacijo storitve L4 brez voznika in znova uvajamo storitev ridehail v enem mestu,” je 1. decembra v sporočilu zapisal Mo Elshenawy, novi predsednik in tehnični direktor, in uporabil industrijski izraz za popolnoma avtomatizirano vožnjo. “Naša prednostna naloga od vsega začetka bo, da začnemo izvajati storitev v sodelovanju s skupnostmi in ne v njihovo škodo.”

Opozoril je, da bo Cruise skušal izvesti zahtevno vrnitev, vendar je priznal, da bo podjetje poskusilo s skromnejšim pristopom. “Naš trenutni položaj je še vedno izziv za vse,” je priznal.

Tiskovni predstavnik Cruisa Erik Moser je potrdil, da je sporočilo, ki ga je pridobil Forbes, pristno, vendar njegove vsebine večinoma ni želel komentirati.

“GM ostaja zavezan podpori neodvisnim varnostnim pregledom in družbi Cruise, ki se osredotoča na zaupanje, odgovornost in preglednost,” je v izjavi po elektronski pošti zapisal Faryl Ury, tiskovni predstavnik družbe GM.

Cruise se od oktobrskega incidenta v San Franciscu spoprijema z eksistenčno krizo (Foto: PROFIMEDIA)

Cruise se od oktobrskega incidenta v San Franciscu, ko je njegovo vozilo vleklo žensko šest metrov po cesti, potem ko jo je povozil drug avto, spoprijema z eksistenčno krizo. Kalifornijski regulatorji so od takrat preklicali njegova dovoljenja.

Prejšnji teden je kalifornijski upravni sodnik odločil, da je Cruise zavajal državne uradnike, in predstavnikom podjetja odredil, naj uradno odgovorijo na obtožbe.

V omenjenem elektronskem sporočilu ni bilo podrobno opisano, kako, kdaj in kje natančno bodo znova začeli delovati, vendar je bilo v njem zapisano: “Ta pot nas usmerja k zagotavljanju najboljše možne tehnologije samovozečih vozil, kar bo prineslo še nove komercialne priložnosti za našo tehnologijo.”

Milijardna vlaganja, pičel izkupiček

General Motors je v zadnjih letih za Cruise porabil več milijard dolarjev, vendar mu je hčerinska družba s prihodki vrnila le zelo majhen del tega denarja.

Elshenawy je v sporočilu priznal, da je še vedno veliko neznank. “Zahteve za prevoze brez voznika so se dvignile. Vključujejo celotno izkušnjo in ne le skupnih varnostnih rezultatov,” je nadaljeval.

“Mešana delovna skupina strokovnjakov s tega področja si močno prizadeva opredeliti, kaj je potrebno za ponovni zagon, vključno s tem, s čim bi morali nadaljevati in kaj ustaviti. Pri tem bodo upoštevani neodvisni pregledi, ki jih izvajamo. Kmalu bomo o tem lahko povedali več.”

Videli smo stvari, ki nam vzbujajo resne skrbi.

Julia Friedlander, višja vodja politike avtomatizirane vožnje pri prometni agenciji v San Franciscu

Bolj preudaren pristop novega predsednika je v nasprotju s pristopom zdaj že bivšega glavnega izvršnega direktorja in soustanovitelja Kyla Vogta, ki je pred nekaj meseci predstavil ambiciozen načrt “za nadaljnjo 10-kratno rast vsako leto v bližnji prihodnosti”.

Pred tem so se mestni uradniki v Cruisovem domačem mestu, San Franciscu, pritožili, da je podjetje delovalo arogantno in da je očitno pričakovalo, da se bodo občinske agencije uklonile njegovi volji.

Uradniki v San Franciscu zadržani

“Videli smo stvari, ki nam vzbujajo resne skrbi,” je v ponedeljek v pogovoru za Forbes povedala Julia Friedlander, višja vodja politike avtomatizirane vožnje pri občinski prometni agenciji v San Franciscu. “Tehnologija zagotovo še ni dovolj izpopolnjena.”

V začetku leta je Friedlander opisala številne pomisleke, kako se avtonomna vozila na splošno odzivajo ne le na ljudi, temveč tudi na avtobuse, vlake ter reševalna in gasilska vozila. Podobno mnenje so že večkrat izrazili v gasilski brigadi San Francisca.

“Od njih smo bili deležni naslednjega – to so načini, kako se morate odzivati na naša vozila. To se mi zdi precej vzvišeno,” je za Forbes povedala načelnica gasilske brigade Jeanine Nicholson. “Za trenutek to malo obrnimo. Pogovorimo se o tem, kako bi se vi morali odzivati na naša vozila.”

Spreminjanje kulture podjetja

Elshenawy je tudi priznal, da bo zaposlene doletelo odpuščanje, kar je Vogt že prej napovedal interno, vendar ni navedel nobenih dodatnih podrobnosti.

Čaka nas še veliko dela, ko gre za kulturo našega podjetja.

Mo Elshenawy, Cruise

“Čaka nas še veliko dela, ko gre za kulturo našega podjetja,” je nadaljeval. “Znova moramo vzpostaviti in okrepiti našo osredotočenost na psihološko varnost in zlasti zavzetost zaposlenih. Izostrili bomo osredotočenost na splošno, kar nam bo pomagalo izboljšati ključna področja, kot so načrtovanje, sprejemanje odločitev ter usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja.”

Ko smo tiskovnega predstavnika Cruisa Erika Moserja zaprosili, naj pojasni izraz “psihološka varnost”, je dejal, da je to načelo, po katerem lahko zaposleni svobodno izražajo svoje skrbi glede varnosti, ne da bi se pri tem bali negativnih posledic.

Avtor članka je Cyrus Farivar.