Forbes je testiral novega Bentley Continental GT Speed

Dobro življenje Forbes 10. decembra, 2023 17.07
featured image

GT Speed letnik 2023 je eksplozivno hitro vozilo, ki mu lahko pripnemo pet diamantov. Temu primerno tudi stane, z vso dodatno opremo 385.000 dolarjev (okoli 350.000 evrov).

10. decembra, 2023 17.07

Za svoj denar seveda lahko zahtevate samo najboljše. Vsak šiv, vsak vijak, vsak gumb, vse, kar vidite in otipate kjerkoli v vozilu, je v novem bentley Continental GT Speed izdelano ročno. Ampak to je šele začetek.

Pregled

Vozilo ponujajo kot kupe in kot kabriolet. Izbirati je mogoče med motorjema V8 ali W12, oba sta opremljena s turbinskim puhalom. Jaz sem vozil model W12. Med svojimi pogostimi vožnjami po različnih avtocestah in lokalnih cestah v okrožju Los Angeles sem avto samo prestavil v športni način, ob tem pa sta me vsakič znova blagoslovila zvok in moč tega stroja.

Paket opreme Speed, ki sem ga preizkušal, so v ponudbo dodali letos, prinaša pa črne okrasne elemente namesto kromanih, posebno obliko platišč in športni izpušni sistem, ki zaokroža ponudbo in je na vrhu vse posebne opreme, ki jo pričakujemo od te kultne znamke.

Karoserija

Gre za dvovratno limuzino z mačjo silhueto, ki na cesti leži zelo nizko, zato se zdi, da je avto pripravljen skočiti tudi takrat, ko je parkiran. Oznake “Speed” poudarjajo Bentleyjevo DNK od nosu do zadka. Veliko podrobnosti na karoseriji je potemnjenih, običajno so kromane, to pa samo še poudarja “nevidnost” te čudovite karoserije.

Notranjost

Notranjost Continentala GT Speed se zdi kot odlično krojena moška obleka, človeka pa prevzame vrhunskost vsega, kar vidi, česar se dotakne. Na vratnih pragovih in na armaturni plošči je vgraviran emblem Speed, kamorkoli pogledate, pa zagledate in začutite najboljšo obrt, ki jo lahko kupi denar.

Notranjost Continentala GT Speed se zdi kot odlično krojena moška obleka (Foto: BENTLEY MEDIA)

Izbirati je mogoče med Bentleyjevo ponudbo usnja in barvami preprog, natančno šivanje v diamantnem vzorcu, ki je na vratih in sedežih, pa je še posebej lepa podrobnost.

Podobo kokpita sta zaokrožila paket opreme Dinamica in posebni všiti emblemi Speed, zelo lepa in očem prijetna je tudi grafika digitalnih merilnikov. Spredaj lahko sedite zelo udobno, nikakor utesnjeno, to pa še posebej omogočata temeljito nastavljiva sedeža. Sedenje zadaj ne bo ravno prijetna izkušnja za zajetne oziroma visoke sopotnike.

Prtljažnik modela, ki sem ga preizkušal, je z lahkoto pogoltnil kitaro, večji in manjši kovček ter nahrbtnik.

Motor in menjalnik

Moj model z motorjem W12 in 650 konjskimi silami je do hitrosti 96 km/h pospešil v približno 3,1 sekunde, kar človeka navduši, če upošteva, da avto tehta kar 1.950 kilogramov.

Osemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama med posameznimi prestavami pretika neopazno, zavore pa poskrbijo za takojšnjo zaustavitev. Kombinacija pospeševanja, lege na cesti in zaviranja je tisto, zaradi česar je vožnja modela GT Speed vedno užitek, pa naj gre za skok do trgovine ali pa daljše potovanje.

Tehnologija

Na sredini armaturne plošče je 12,3-palčni zaslon multimedijskega sistema, je pa del tristranskega vrtečega se mehanizma. Ena od stranic tega mehanizma so tudi trije analogni merilniki, ki prikazujejo čas, temperaturo zraka in kompas. Tretja stranica je prazna, z oblogo pa se neopazno zlije s preostankom armaturne plošče.

Standardna oprema zajema protokola Android Auto in Apple CarPlay, serijska so tudi stikala na volanskem obroču (Foto: BENTLEY MEDIA)

Standardna oprema zajema tudi protokola Android Auto in Apple CarPlay, serijska so tudi stikala na volanskem obroču. Med dodatno opremo sta dva zvočniška sistema, prvi je znamke Bang&Olufsen, ponujajo pa tudi prestižno opremo izdelovalca Naim. Programiranje navigacijskega sistema je preprosto in sistem me je vedno spravil na željen cilj.

Vožnja

Avto je pri nizki hitrosti uglajen, oddaja tudi vljudno brbotanje motorja, je pa tudi pravi hitrostni demon, če so potrebe takšne. Motor se odzove v trenutku, zlasti pri višjih hitrostih, ko dvanajst valjev rohni in vas izstreli naprej. Sicer nisem vozil po zavitih gorskih cestah, sem pa na uvozih na avtoceste videl, da je avto ostal prilepljen na cesto, ne glede na to, kako hitro sem vozil. In hitro sem vozil zelo pogosto, saj je drugače skoraj nemogoče.

Izbirati je mogoče med Bentleyjevo ponudbo usnja in barvami preprog (Foto: BENTLEY MEDIA)

Povprečna poraba za kombinirano mestno in avtocestno vožnjo je okrog 12 litrov na sto kilometrov. Vidljivost iz avta je zadovoljiva.

Grajamo

Majhen premor po pritisku na plin, zlasti pri speljevanju. Včasih sem dvomil, ali je menjalnik sploh prestavil iz prostega teka.

Zvočni sistem nima izenačevalnika zvoka. Namesto tega ima precej čudno shemo različnih ovojnic zvoka, ki očitno nikakor niso povezane s počutjem ali zvokom.

Varnostni in pomožni elektronski sistemi

Avto ima lahko v dodatni opremi tudi radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in tudi sistem infrardečih kamer za nočno vidljivost. Da je to vse v dodatni opremi, je precej nenavadno, saj gre za izredno drago vozilo. Sicer pa je v osnovni ponudbi vse drugo, kar skrbi za varnost voznika in potnikov med vožnjo in v primeru nesreče.

Jamstvo in vzdrževanje

Bentleyjevo jamstvo zagotavlja kritje vseh stroškov prva tri leta po nakupu vozila, ob tem pa je vseeno, koliko kilometrov prevozite. Prvi obisk na servisu je brezplačen, sledi pa po 15.000 prevoženih kilometrih ali po enem letu.

Ko gre za Bentleyjevo ponudbo, je Continental GT Speed na njenem vrhu, če si takšno vozilo sploh lahko privoščite.

Avtor članka je Josh Max.