Visoki stroški goriva ob koncu leta oklestili dobiček Ryanaira

Posel Jan Artiček 29. januarja, 2024 13.31
featured image

Irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair je imel v tretjem četrtletju poslovnega leta 93-odstotni padec dobička na letni ravni, kljub rasti prihodkov in števila potnikov.

29. januarja, 2024 13.31

Največji letalski prevoznik v Evropi, irski Ryanair, je v tretjem četrtletju poslovnega leta, ki se je končalo z 31. decembrom, ustvaril 2,7 milijarde evrov prihodkov, kar je 17 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Vseeno se je zaradi višjih cen goriva, ki so stroške poslovanja dvignili za 26 odstotkov, čisti dobiček zmanjšal z lanskih 211 na le 15 milijonov evrov.

Stroški goriva so se v četrtletju povišali za 35 odstotkov na letni ravni, je podjetje zapisalo v finančnem poročilu. Ti stroški v tekočem četrtletju in poslovnem letu 2025 predvidoma ne bodo več presenetili nizkocenovnega prevoznika. Za zadnje četrtletje ima Ryanair namreč zakupljenih 94 odstotkov goriva po ceni 89 dolarjev za sod, za leto 2025 pa 65 odstotkov goriva za 79 dolarjev za sod.

V poslovnem letu 2025 tako računajo na 450 milijonov evrov prihrankov iz naslova zakupa goriva.

V zadnjem četrtletju je Ryanair, ki odpira novo bazo tik ob slovenski meji, prepeljal 41,4 milijona potnikov, kar je sedem odstotkov več kot v istem obdobju lani. V devetih mesecih do konca leta so jih prepeljali 146,8 milijona oziroma 10 odstotkov več na letni ravni.

Ryanair
Ryanair je v zadnjem četrtletju ustvaril 15 milijonov evrov dobička, lani pa 211 milijonov evrov (Foto: PROFIMEDIA)

Dobro devetmesečje

V devetih mesecih poslovnega leta je sicer dobiček narastel za 39 odstotkov. V istem obdobju lani je znašal 1,58 milijarde evrov, letos pa do konca decembra 2,19 milijarde evrov. Ryanairovo poslovno leto se zaključi marca, zadnje četrtletje pa je običajno najšibkejše.

Tudi prihodki so se v devetih mesecih do konca decembra okrepili, in sicer za 26 odstotkov. Znašali so 11,27 milijarde evrov, lani pa 8,93 milijarde evrov.

Operativni stroški so pri 2,7 milijarde evrov znašali toliko kot skupni prihodki.

Podpora Boeingu, kljub zamudam

Letalski prevoznik priznava, da je doživel nekaj zamud pri dobavi Boeingovih letal, medtem ko se ameriški velikan spopada z novo prizemljitvijo flote zaradi skorajšnje nesreče. Toda Ryanair dobavitelju stoji ob strani. Vodilni so namreč v ponedeljek dejali, da so “za primerno ceno” pripravljeni prevzeti letala 737 Max 10, ki bi se jim ameriške letalske družbe morda odpovedale.

Ryanair je že sklenil naročilo 150 teh letal, z možnostjo nakupa še 150 dodatnih. Ob koncu zadnjega četrtletja so prevzeli tudi 136 Boeingovih letal B737 Gamechanger, do poletne sezone pa jih pričakujejo 174, kar je sedem manj od predvidene dobave. Ta številka bi se lahko zaradi nedavnih težav pri Boeingu še zmanjšala, opozarjajo v družbi.

“Boeing ima pred sabo še precej dela za izboljšanje kakovosti in zmanjšanje zamud pri dobavi. V celoti podpiramo pobude, ki jih izvršni direktor Dave Calhoun in finančni direktor Brian West sprejemata za izboljšanje Boeingove uspešnosti in proizvodnje,” so pri Ryanairu zapisali v četrtletnem poročilu.

Izvršni direktor Boeinga David Calhoun
Izvršni direktor Boeinga David Calhoun je pred novo preizkušnjo, saj je incident z odtrganimi vrati med letom Boeingovega letala znova vzbudil dvome o zanesljivosti proizvajalca (Foto: PROFIMEDIA)

Nižja napoved

Ryanair je znižal napoved letnega dobička za poslovno leto 2024, ki se bo končalo marca. Namesto razpona 1,85–2,05 milijarde evrov sedaj pričakujejo 1,85–1,95 milijarde evrov dobička.

“Te smernice in celoletni rezultat ostajajo močno odvisni od izogibanja nepredvidenim neželenim dogodkom v četrtem četrtletju, kot so vojna v Ukrajini, konflikt med Izraelom in Hamasom ter nadaljnje zamude pri dobavi Boeingovih letal.”

Na daljši rok Ryanair pričakuje, da bo zmogljivost evropskega letalskega prometa na kratke razdalje v naslednjih treh letih omejena, kar vidijo kot priložnost. Ryanair namreč ponuja nižje cene od konkurentov, z ugodnimi zakupi goriva in naročili letal pa bodo nižali stroške.

Razloge za omejene kapacitete vidijo v konsolidaciji evropskih letalskih prevoznikov. Potekajo prevzem italijanskega prevoznika ITA, španske Air Europa ter prodaja portugalskega TAP in nordijskega SAS. Poleg tega Ryanair navaja še prizemljitve flot Airbusovih letal A320. Ryanair ima v svoji floti 29 teh letal, kar je majhen delež njihove celotne flote. To v večini sestavljajo Boeingova letala.