Ryanair tik ob naši meji odpira novo bazo, pridobitve so velike

Posel Jakob Murovec 26. januarja, 2024 11.17
featured image

Aprila bodo na tržaškem letališču v Ronkah odprli novo Ryanairovo bazo. Irci s tem obljubljajo nove povezave, rast potnikov in nova delovna mesta. Tik ob slovensko mejo jih je privabila sprememba davčnih pogojev.

26. januarja, 2024 11.17

Irski nizkocenovnik Ryanair bo aprila na tržaškem letališču vzpostavil novo letalsko bazo. Napoved bo osrečila marsikaterega popotnika, saj je prevoznik že napovedal odpiranje novih direktnih povezav. Poleg enajstih že obstoječih linij bo poleti odprl še pet novih. Z Ryanairovimi letali bo iz Ronk mogoče potovati v Berlin, Brindisi, Krakov, Sevillo in Pariz.

K odločitvi irskega prevoznika, da bo novo bazo odprl na tržaškem letališču, je odločilno prispevala poteza deželne vlade Furlanije – Julijske krajine. Ta je namreč po besedah predsednika Massimiliana Fedrige izkoristila svoj posebni status in avtonomijo ter ukinila občinsko letalsko pristojbino za potnike. Namesto 6,5 evra, ki ga je prevoznik doslej plačal za vsakega potnika, so se z Ryanairom dogovorili za fiksno dajatev v višini 2,5 milijona evrov letno.

“S potezo smo postali še bolj konkurenčni. Tudi predstavniki Ryanaira so nam zagotovili, da smo danes med najbolj konkurenčnimi letališči v Evropi,” je ob predstavitvi projekta novinarjem dejal Fedriga.

Več prometa, novo letalo in zaposlovanje v lokalnem okolju

Napovedano odprtje Ryanairove baze v Ronkah pa ne prinaša le novih povezav. Irski prevoznik namreč obljublja 50-odstotno povečanje prometa na letališču, nakup novega letala in 600 novih delovnih mest. Deželno vlado lahko še posebej veseli napoved, da bo Ryanair 12 pilotov in kabinsko osebje iskal v lokalnem okolju.

Da je bila prav ukinitev pristojbine glavni razlog za napoved odprtja nove baze, je potrdil tudi izvršni direktor letalske družbe Eddie Wilson, ki si podobne ukinitve želi kar po vsej Italiji. Če bi se to zgodilo, bi Irci odgovorili s 3,7-milijardno investicijo v italijanska letališča, 40 novimi letali in 250 novimi letalskimi linijami. Wilson pri tem Rimu obljublja tudi 20 milijonov dodatnih potnikov na leto, ki bi jih Ryanairova širitev pripeljala na italijanska letališča.

Z novim vlaganjem si višje cilje zastavljajo tudi na upravi tržaškega letališča. Direktor Marco Consalvo tako po rekordnem letu 2023, ko so v Ronkah zabeležili 930 tisoč potnikov, cilj za letošnje leto postavlja pri 1,3 milijona potnikov.

Letališče Jožeta Pučnika na Brniku
Ob krepitvi ponudbe v soseščini pa so slovenska letališča za Ryanair predraga in nezanimiva (Foto: Uroš Kokol/N1)

Direktor Ryanaira: Slovenija je letališko infrastrukturo prodala tujcem, ki jih razvoj regije ne zanima

Tržaško letališče pa je zaradi svoje bližine zelo zanimivo tudi za slovenske turiste. Za potnike iz Ljubljane, predvsem pa iz zahodne Slovenije, je namreč to najbližje letališče, s katerega leti Ryanair. Z napovedano širitvijo bo poleti skupaj na voljo 19 destinacij, ki jih zagotavljajo trije nizkocenovni prevozniki in nemška Lufthansa. Ob letališču so leta 2018 postavili tudi novo železniško postajo, kjer med drugim ustavljajo tudi hitri vlaki garniture frecciarossa. Ti denimo potnike iz Ronk do Rima prepeljejo v približno petih urah.

Slovenska letališča ob krepitvi sosedov tako postajajo še bolj nekonkurenčna. Kot je priznal izvršni direktor irskega nizkocenovnika, so ta zanje predraga in nezanimiva. “Slovenija in Grčija sta svojo letališko infrastrukturo prodali tujcem. Njih pa razvoj regije ne zanima, zanima jih le dobiček,” je za TV Koper orisal Wilson.