Start up, ki je ustvaril dva nova milijarderja

Posel Forbes 29. novembra, 2023 05.30
featured image

Soustanovitelja Klaviya za zagon podjetja nista iskala zunanjih vlagateljev in sta zadržala 52-odstotni delež.

29. novembra, 2023 05.30

Vrednost delnice družbe Klaviyo je takoj ob prihodu na borzo sredi septembra poskočila za 23 odstotkov, s čimer se je vrednost podjetja dvignila nad 9,5 milijarde dolarjev, in to v obdobju razburkanih razmer za tvegani kapital.

A to morda ne bo signal, da bi kar na veliko začeli prve javne ponudbe delnic (IPO) v sektorju poslovne programske opreme.

Delnice so bile ocenjene na 30 dolarjev (do danes so padle na dobrih 29 dolarjev, op. ur.), ob začetku trgovanja pa so dosegle približno 36,75 dolarja (okoli 33 evrov). Zato je Klaviyo dosegel tržno kapitalizacijo v višini 11,2 milijarde dolarjev (okoli deset milijard evrov), soustanovitelja Andrew Bialecki in Eda Hallen pa sta postala milijarderja.

Lani je Klaviyo ustvaril 473 milijonov dolarjev prihodkov, kar je 63 odstotkov več kot leto prej, in ima trenutno 130.000 strank.

Klaviyo, ki je na Forbesovem seznamu najboljših zasebnih računalniških podjetij za poslovanje v oblaku Cloud 100 na 6. mestu, prodaja programsko opremo, ki trgovcem omogoča pošiljanje ciljno usmerjenih trženjskih elektronskih poštnih sporočil in besedilnih (SMS) sporočil spletnim kupcem.

Kaj sta ustanovitelja Klaviya naredila drugače kot drugi

Lani je ustvaril 473 milijonov dolarjev (424 milijonov evrov) prihodkov, kar je 63 odstotkov več kot leto prej, in ima trenutno 130.000 strank. Toda vzpon bostonskega podjetja je nenavaden med podjetji programske opreme, ki jih tradicionalno podpira tvegani kapital.

Za začetek, denar je začelo zbirati šele, ko je postalo dobičkonosno in ustvarilo nekaj milijonov prihodkov. Zato sta oba ustanovitelja obdržala velike deleže v podjetju Klaviyo – zlasti izvršni direktor Bialecki, ki ima v lasti 38,1 odstotka podjetja, kar glede na sedanjo ceno delnice nanese 2,9 milijarde evrov (2,6 milijarde evrov).

To je skoraj nezaslišano v Silicijevi dolini, kjer ima ustanovitelj običajno v lasti manj kot 20 odstotkov podjetja do trenutka, ko pride na borzo, kar je seveda posledica zmanjšanja njegovega deleža v zameno za zunanjo naložbo. Hallen, glavni produktni direktor, ima 13,9-odstotni delež v vrednosti okoli milijarde dolarjev.

Odraščala v podjetniških krogih

“Oba prihajava iz družin ali sva imela prijatelje, ki so vodili mala podjetja,” je Bialecki dejal v intervjuju za Forbes. “Zato se nama je zdelo smešno to pravilo v tehnološkem sektorju, da najprej zbereš kup tveganega kapitala in potem ugotavljaš, kaj boš.

Za večino malih podjetij zunaj tehnološke industrije velja, da morate najprej poiskati stranke, ki bodo spodbudile vaše podjetje. Spomnim se, da sem se na začetku o tem pogovarjal z Edom in sva se odločila, da bova naredila tako.”

Zdelo se mi je smešno pravilo v tehnološkem sektorju, da najprej zbereš kup tveganega kapitala in potem ugotavljaš, kaj boš.

Andrew Bialecki, Klaviyo

Lastniški delež Bialeckega je primerljiv z majhno peščico startupovskih lastnikov, vključno z Davidom Duffieldom, soustanoviteljem podjetja Workday, ki je imel leta 2012 ob prihodu na borzo v lasti 44 odstotkov podjetja. Duffield je svoje prejšnje podjetje, PeopleSoft, prodal Oraclu za 10,7 milijarde dolarjev (9,6 milijarde evrov) in je tako lahko delno financiral Workday s svojim denarjem.

In še nekoliko bližja vzporednica z Bialeckim – izvršna direktorja Atlassane, Mike Cannon-Brookes in Scott Farquhar, sta leta 2015 ob prvi javni ponudbi delnic imela vsak po 37,1-odstotni delež, potem ko sta več let svoje podjetje s sedežem v Avstraliji gradila predvsem s svojim kapitalom.

Učinkovito delo z majhnimi skupinami

Bialecki in Hallen sta se prva tri leta po ustanovitvi Klaviya leta 2012 izogibala tveganemu kapitalu. Do takrat, ko sta sprejela 1,5 milijona dolarjev (dobre 1,3 milijarde evrov) od Accompliceja, je njuno zagonsko podjetje preseglo milijon dolarjev prihodkov in je že bilo dobičkonosno, poroča spletni portal TechCrunch.

Glede na svoje poslovno poreklo in prihod iz okolja malih podjetij je Bialecki že od vsega začetka zagovarjal učinkovitost. Začel pa se je zgledovati tudi po dolgoživih tehnoloških podjetjih iz 80. in 90. let prejšnjega stoletja, kot sta Microsoft in Oracle.

“Ko to vidiš, ugotoviš, da gre za določen način dela in določeno kulturo v podjetju, ki pa se mora začeti pri ljudeh,” je dejal. To je vplivalo na njegove odločitve pri zaposlovanju. “Ne glede na to, kaj počne makroekonomija, imamo ekipo, ki rada učinkovito dela z majhnimi skupinami. In ne morem vam povedati, kako velika konkurenčna prednost je ta del naše kulture.”

Klaviyo je do IPO skupaj zbral 455 milijonov dolarjev tveganega kapitala in se pri tem izognil večini podjetij iz Silicijeve doline.

Klaviyo je do IPO skupaj zbral 455 milijonov dolarjev (blizu 408 milijonov evrov) zunanjega kapitala in se pri tem izognil večini podjetij s Sand Hill Roada (Silicijeve doline).

Z izjemo Accela, ki je leta 2020 vodil serijo financiranja C, so bili največji podporniki Klaviya večinoma podjetja, vključno s Summit Partners (ki je z 22,9-odstotnim deležem največji zunanji delničar), Sands Capital in Counterpoint Global, ki je v lasti banke Morgan Stanley.

Partnerstvo s Shopify

Drugi ključni deležnik je Shopify, katerega prodajalci so glede na obrazec S-1 Ameriške komisije za vrednostne papirje in borzo lani Klaviyu zagotovili 77,5 odstotka prihodkov.

Toda Klaviyo je odvisnost spremenil v poslovno sinergijo, ko je Shopify julija 2022 vanj vložil sto milijonov dolarjev (okoli 90 milijonov evrov) in sklenil strateško partnerstvo, ki vključuje pogodbo o delitvi prihodkov in prednostno obravnavo Klaviya kot “priporočenega ponudnika e-poštnih rešitev” na platformi Shopify.

Posel je prinesel dodatne možnosti za nakup še več delnic, ki jih je Shopify izkoristil. Glede na začetno naložbo je več kot potrojil svoj delež in ima zdaj v lasti 11 odstotkov družbe Klaviyo.

Shopify bo močno zaznamoval naslednje poglavje podjetja Klaviyo, saj strateško partnerstvo velja do leta 2029. Toda uspeh Klaviya na trgu je lahko na koncu odvisen od njegove sposobnosti, da izstopi iz sence velikana spletne trgovine in njegovega dolgega repa malih prodajalcev.

V skladu s trenutnim duhom časa je Bialecki navedel tudi umetno inteligenco, s katero bi uporabnikom zagotovil pomoč pri samodejnem snovanju trženjskih kampanj. Umetna inteligenca naj bi bila ključna v produktnem načrtu podjetja.

Pri tem ima Klaviyo začetno prednost, saj se ponaša, da ima podatke iz 6,9 milijarde anonimiziranih profilov kupcev. “Če pogledamo nazaj, bodo čez pet ali deset let ti podatki ključni za snovanje programske opreme,” je dejal Bialecki.

Balon vrednotenj je počil

Podjetje Klaviyo je leta 2021, malo prej, preden se je norija tveganega kapitala končala, doseglo vrednost 9,5 milijarde dolarjev; zdaj je njegova tržna kapitalizacija pri okoli 7,7 milijarde.

Zdaj ko je kapitala bolj malo, mnogi najbolj pričakovani kandidati za prvo javno ponudbo (IPO) prelagajo odločitev. Maja je podjetje Stripe znižalo svojo vrednost skoraj za polovico – s 95 milijard dolarjev na 50 milijard dolarjev.

Klaviyo je danes vreden okoli 7,7 milijarde dolarjev, ob začetku kotacije na borzi pa skoraj dve milijardi več (Foto: PROFIMEDIA)

Airtable je pred kratkim odpustil 27 odstotkov oziroma 237 zaposlenih, o čemer je prvi poročal Forbes. Izvršni direktor Howie Liu je navedel potrebo po repozicioniranju na “bolj zrel način, ki nas bo pripeljal na pot, da se uvrstimo na borzo”.

Instacart, ki so ga zasebni vlagatelji na vrhuncu, leta 2021, ocenili na 39 milijard dolarjev (35 milijard evrov), pa je nedavno šel na borzo po ceni slabih 10 milijard dolarjev.

Tako kot Airtable je odpuščal tudi Klaviyo. Po navedbah Boston Globa so marca odpustili približno 10 odstotkov zaposlenih. A je podjetju znova uspelo doseči visoko vrednotenje.

Lani izguba, letos dobiček

Klaviyo je poročal o 440 milijonih dolarjev (dobrih 394 milijonov evrov) gotovine, ki je ostala v njegovi bilanci stanja, kar pomeni, da je porabil samo 15 milijonov dolarjev (dobrih 13 milijonov evrov) tveganega kapitala, ki ga je zbral.

Podjetje je leta 2022 ustvarilo 49 milijonov dolarjev (44 milijonov evrov) čiste izgube, leto prej 79 milijonov dolarjev (7 milijonov evrov). V prvih šestih mesecih letos je imelo dobiček.

“Če imate izdelke, ki so ključni za podjetja, in če učinkovito vodite svoj posel, je po mojem mnenju na trgu vedno prostor za vas,” je dejal Bialecki.

Avtor članka je Kenrick Cai.