Kdo vlaga na Brniku: Nemci dajejo 20 milijonov, Avstrijci z velikimi ambicijami

Posel Andreja Lončar 22. marca, 2024 05.30
featured image

Logistično podjetje DHL Ekspres na Brniku gradi novo avtomatizirano skladišče, za lokacijo ob letališču pa se zanima tudi avstrijski Gebruder Weiss.

22. marca, 2024 05.30

“Od Luke Koper do avstrijske meje primanjkuje ustreznih logistično-distribucijskih centrov,” je pred leti v analizi ugotavljal upravljalec brniškega letališča Fraport in v tem videl potencial za postavitev logistične cone ob letališču.

Na južni strani državne ceste mimo letališča, ki je bila odprta pred šestimi leti, je še kar nekaj zemljišč, namenjenih pozidavi. Ta so v lasti Fraporta, države, Petrola in manjših zasebnih podjetij. Zadnja leta je tu svoje mesto že našlo nekaj logističnih podjetij, denimo Kuehne + Nagel in Cargo-partner, napovedujejo pa se nove naložbe.

Cargo-partner Brnik
Podjetje Cargo-partner ima na Brniku skoraj 40 tisoč kvadratnih metrov skladiščnih površin (Foto: Luka Dakskobler/ BOBO)

DHL odpira prihodnje leto

Ob letališču je že dlje časa logistični center družbe DHL Ekspres, ki pa je februarja lani s Fraportom sklenila pogodbo o najemu novega zemljišča. Na 26 tisoč kvadratnih metrov velikem zemljišču, ki ga je logist najel za 30 let, zdaj gradi 5.800 kvadratnih metrov velik logistični center.

Gradnja objekta, ki bo po poročanju Financ skupno stala 21 milijonov evrov, bi se morala začeti že lani jeseni, a se je zamaknila. V podjetju pravijo, da je pridobivanje dovoljenj in soglasij trajalo dlje, kot so prvotno predvidevali, zato so morali revidirati načrte.

Sprva so načrtovali, da bo objekt končan do letošnje jeseni, zdaj odprtje načrtujejo za prvo polovico prihodnjega leta. Upravljanje pošiljk v novem skladišču bo avtomatizirano, v podjetju pa pravijo, da bodo iskali tudi nove sodelavce, med drugim skladiščnike in osebje za tehnično podporo.

DHL Ekspres, Brnik
DHL Ekspres ima že dolgo bazo na Brniku, zdaj pa je za 30 let najel Fraportovo zemljišče, na katerem bo postavil 5.800 kvadratnih metrov velik avtomatiziran logistični center (Foto: Srdjan Živulović /Bobo)

Avstrijci bi tu imeli regijski center

Za gradnjo velikega centra na območju Brnika se zanima tudi Gebruder Weiss, ki se ukvarja z logistiko na področju kopenskega, zračnega in pomorskega prometa in že ima logistični center v ljubljanskem Šentvidu. Zdaj želi podjetje v avstrijski lasti na Brniku postaviti regijski logistični center z neposredno povezavo z Luko Koper.

Avstrijci so interes za naložbo našim državnim organom prvič podali junija lani, ko je avstrijsko veleposlaništvo pisalo našemu gospodarskemu ministrstvu in prosilo za pomoč pri izvedbi investicije. Ekipa Matjaža Hana jih je preusmerila na ministrstvo za infrastrukturo Alenke Bratušek, kjer so v začetku tega meseca prvič sprejeli predstavnike podjetja.

Podjetje je po navedbah ministrstva izrazilo željo, da dobi soglasje za izvedbo projekta na območju letališča, zanimalo pa se je tudi za odkup zemljišč južno od državne ceste, ki so v lasti Republike Slovenije.

Gebruder Weiss, Industrijska cona Šentvid
Gebruder Weiss že ima logistični center v ljubljanskem Šentvidu (na fotografiji), zdaj pa želi na Brniku postaviti regijski logistični center z neposredno povezavo z Luko Koper (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Na ministrstvu se o pobudi podjetja še odločajo. “Trenutno preučujemo možnosti, predvsem z vidika izdelave državnega prostorskega načrta (DPN),” so nam povedali. Podjetje se na naša vprašanja o načrtovani naložbi ni odzvalo, neuradno pa želi gradnjo centra začeti v nekaj letih.