Kitajci so si po milijardnih izgubah hitro premislili in umaknili sporni osnutek
Kitajski regulator za nadzor videoiger bo očitno spremenil priporočila o videoigrah, ki so zarezala v prihodke njihovega največjega tehnološkega podjetja Tencent.
Kitajska je konec lanskega leta poskrbela za velik pretres v tehnološki industriji videoiger. Decembra je namreč njihov regulator za nadzor videoiger (NPPA) izdal osnutek novih pravil, ki bi omejila nekatere funkcije, kot je nagrajevanje založnikov, da se igralci vračajo k igranju in kupovanju dodatkov v igrah.
Preplah med vlagatelji odnesel desetine milijard
Decembrska napoved je sprožila paniko med vlagatelji, najbolj na udaru je bil kitajski tehnološki velikan Tencent. Njegova delnica je po objavi izgubila deset odstotkov vrednosti. Dve največji kitajski podjetji z videoigrami, ob Tencentu še NetEase, sta ob objavi osnutka novih pravil skupno izgubila skoraj 80 milijard dolarjev tržne vrednosti, poroča Reuters.
Analitiki so takrat dejali, da bi morebitne regulativne spremembe zmanjšale zaupanje vlagateljev in to v času, ko si sicer Kitajska prizadeva povečati naložbe v zasebnem sektorju in tako znova zagnati upočasnjeno domače gospodarstvo.
Osnutek izginil s spleta
Po le nekaj dneh so Kitajci očitno spoznali, da je bil osnutek preoster in bi škodoval njihovemu domačemu podjetju. Zato je NPPA v veliko bolj spravljivem tonu zapisala, da bodo osnutek poskušali izboljšati z vključevanjem mnenj javnosti, poroča Reuters. Na začetku januarja so nato s položaja umaknili odgovorno osebo, ki je bdela nad sektorjem videoigre.
Ta teden pa je osnutek novih pravil za videoigre izginil s spleta, ugotavlja Reuters. Povezava, ki je bila še v ponedeljek aktivna, je nedostopna, novica pa je spodbudila rast delnic podjetij, ki se ukvarjajo z videoigrami.
Analitiki so odstranitev opisali kot nenavadno, nekateri pa pravijo, da bi lahko prišlo do revizije. Xiaoyue Hu, analitik pri Haitong Securities, je v obvestilu strankam zapisal, da bi lahko umik osnutka pomenil, “da bo morda prišlo do nadaljnjih sprememb novih ukrepov”, piše Reuters.
Delnice največjega podjetja z videoigrami Tencenta so se v torek zjutraj, po umiku osnutka, povzpele za šest odstotkov, delnice NetEasea pa za sedem odstotkov.
Problematična dva člena
Razlog za največji preplah sta bila v decembrskem osnutku novih pravil člena 17. in 18. Cilj člena 17. bi bila prepoved izdajateljem videoiger, da igralce nagrajujejo za ponovne prijave v igro, kar je zelo pogost mehanizem pri igrah z več uporabniki. Z 18. členom pa so želeli omejiti višino zneskov, ki jih lahko igralci porabijo v igri z nakupi določenih funkcij.
Po prepričanju analitikov bosta omenjena člena v novem osnutku pravil spremenjena oziroma izbrisana. Charlie Chai, analitik pri 86Research v Šanghaju, je dejal, da si regulatorji prizadevajo omejiti posledice predlaganih pravil. “Zdi se, da so bili vladni uradniki presenečeni nad ogromnim negativnim odzivom vlagateljev, podjetij in javnosti,” je dejal in dodal, da je vlada od takrat “umirila svoje stališče in označila predlog kot ‘pogajalski'”.