Začela se je dražba vozil Studia Moderna: kakšno je zanimanje javnosti?

Novice Aljoša Črnko 23. novembra, 2023 13.33 > 23. novembra, 2023 13.40
featured image

Na sedežu Studia Moderna so bili na prodaj avtomobili, ki so v lasti tega propadlega podjetja. Katera vozila je stečajni upraviteljici uspelo prodati in katera so še na voljo? Zakaj naj bi se avtomobili v prihodnje prodajali po nižjih cenah?

23. novembra, 2023 13.33 > 23. novembra, 2023 13.40

Na dvorišču večnadstropne stavbe na Litostrojski ulici v Ljubljani je parkiranih 21 avtomobilov. Stari so od pet do enajst let in vsi imajo prevoženih več kot 100.000 kilometrov. Vsi pa tudi čakajo na novega lastnika.

Gre namreč za poslovna vozila podjetja Studio Moderna, ki je konec avgusta letos po letu in pol likvidnostnih težav pristalo v stečaju. Ostanek premoženja se zdaj prodaja po kosih.

Kupnine se stekajo v stečajno maso, iz katere bodo poplačani zaposleni in drugi upniki propadlega podjetja, ki je v lasti nizozemske družbe Studio Moderna Investments Holdings, to pa obvladuje nekoč najbogatejši Slovenec Sandi Češko.

Na dražbi so, kot smo na Forbes Slovenija že napovedali, bila ponujena vozila znamke Ford, Audi, Seat, Volkswagen in Škoda. Skupna vsota izklicnih cen je nekaj več kot 256 tisoč evrov.

Avtomobili, dražba, Studio Moderna
Na dražbi so bila vozila znamk Ford, Audi, Seat, Volkswagen in Škoda (Foto: AJPES)

Zanimanja kar nekaj, prodan pa le en avto

Po besedah stečajne upraviteljice Špele Turk je bilo zanimanja za ponujene avtomobile kar nekaj, veliko ljudi naj bi si vozila ogledalo tudi v živo. A na koncu je bila izvedena le ena dražba.

“Očitno ljudje malo špekulirajo in čakajo na drugo dražbo, na kateri upajo na nižjo ceno,” je povedala za Forbes Slovenija.

Dražba je potekala za avtomobil pod zaporedno številko deset. Gre za vozilo proizvajalca Volkswagen, model Touran 1.6 TDI. Prevoženih ima okoli 136 tisoč kilometrov, izklicna cena pa je bila 10.100 evrov.

Dražila je le ena oseba.

Vozilo je bilo prvič registrirano 4. 12. 2015. Moč motorja je 81 kilovatov, poganja ga dizel. Po nakupu je treba opraviti še redni servis – zamenjava grelne svečke, vidna je tudi poškodba pločevine na vratih.

Kdor se je želel udeležiti dražbe, je moral najpozneje en dan pred dražbo poravnati varščino v višini 10 odstotkov izklicne cene posameznega avtomobila. Za edino dražbo je bilo treba plačati malo več kot tisoč evrov.

Kaj sledi?

Stečajna upraviteljica je poudarila, da so cene vseh vozil oblikovali cenilci, ki so upoštevali tudi omejitve in poškodbe.

Eno vozilo je denimo poškodovala toča, pri petih je treba opraviti še redni servis. Pri dveh je treba menjati akumulator, eden potrebuje menjavo jermena.

Na vprašanje, kaj sledi zdaj, ko je bil prodan samo en avtomobil, Turk odgovarja, da bo potekala še ena dražba. Na tej bodo cene avtomobilov postavili pri likvidacijskih vrednostih, ki so nižje od zdajšnjih izklicnih cen. Prepričana je, da bo zato tudi interes kupcev večji.

“V prvi dražbi smo začeli na podlagi ocenjene tržne vrednosti. Naslednja izhodiščna cena bo najverjetneje likvidacijska. To je tista cena, ki je določena za insolvenčne postopke,” je pojasnila.

Sodeč po seznamu, ki je objavljen v poslovnem registru (Ajpes), bodo likvidacijske cene nižje za trideset odstotkov.

Studio Moderna
Likvidacijske cene so trideset odstotkov nižje kot znaša tržna vrednost (Foto: Zajem zaslona /AJPES)

Dodajmo še, da je javna dražba izpeljana v skladu s sklepom o prodaji. Pri tem je določena izklicna cena, ki jo je mogoče le višati. Stečajni upravitelji pogajalskih izhodišč tako nimajo.

Prodaja se tudi pohištvo

Turk je dražbe premoženja Studia Moderna začela že oktobra. Takrat je prodajala zaloge izdelkov, od ležišč do odej in njihovega programa znamk Dormeo, Delimano in Top Shop. Skupno so na dražbi iztržili 152 tisoč evrov.

Sodišče je razpisalo tudi več dražb za prodajo pohištva. Postopki potekajo brez posebnosti, stečajna upraviteljica Turk je že dobila tudi soglasje sodišča, da del nekdanjih prostorov podjetja na Litostrojski cesti v Ljubljani odda najemniku.