Lestvica največjih modnih vplivnežev
Modno osveščeni ustvarjalci vsebin, ki oblikujejo globalne okuse in trende na področju umetnosti, sloga in luksuznega blaga.
V zadnjem desetletju so digitalni modni guruji postali viralne senzacije, genialci družbenih omrežij in šik vplivneži. Danes so ustvarjalci modnih vsebin svetovni ambasadorji legendarnih blagovnih znamk in ustanavljajo svoje lastne blagovne znamke, vredne milijone dolarjev (pomislite na Emmo Chamberlain, Bretmana Rocka ali družino D’Amelio). Vplivneži sedijo v prvih vrstah na modnih revijah in v upravnih odborih kultnih modnih znamk.
Ob tem pa svoje milijone navdušenih sledilcev pretapljajo v milijonske zasebne dobičke. “Ustvarjalci lahko ustvarijo takojšen učinek in spodbudijo prodajo izdelka ali kolekcije,” pravi Jack Ryan, publicist agencije za modno trženje Modeworld. “Vse to navdihuje novo občinstvo, da se vključi in ustvarja pogovore o blagovni znamki.”
Blagovne znamke so to opazile. Leta 2023 bodo podjetja v trženje z vplivneži vložila približno 21 milijard dolarjev. Pred sedmimi leti so vložila le 1,6 milijarde dolarjev, navaja raziskovalno podjetje Influencer Marketing Hub, ki se ukvarja z družbenimi mediji.
Da bi opozorili na precejšen doseg najvplivnejših digitalnih ustvarjalcev okusov, je Forbes v sodelovanju z agencijo za trženje ustvarjalcev Influential oblikoval seznam najboljših ustvarjalcev Fashion 50, ki se poklanja ustvarjalcem vsebin na tem področju.
Uvrščeni so izkoristili svojih 1,1 milijarde sledilcev na platformah TikTok, Instagram, YouTube in drugih platformah, da bi vplivali na to, kako svet nakupuje in se oblači – bodisi zaradi želje po uspehu bodisi zaradi želje po luksuznem življenju.
Pri Forbes Slovenija smo pripravili seznam petih najvplivnejših vplivnic in vplivnežev v svetu mode.
1. Emma Chamberlain
ŠTEVILO SLEDILCEV: 28 milijonov
Chamberlain je prehodila dolgo pot od deljenja videoposnetkov svojih pekovskih napak do velikega uspeha v modi. Ena zgodnjih pionirk YouTuba se je razvila v ugledno ime na področju življenjskega sloga. Je ena prvih vplivnic, ki je sklenila pogodbe na področju luksuznih izdelkov, začenši z Louisom Vuittonom. Kalifornijčanka je postala ambasadorka za Cartier in najmlajši globalni obraz znamke Lancome. Letos je sodelovala z znamkami Levi’s, Canon in Aritzia.
Svoje modne veščine še naprej kaže tudi kot voditeljica rdeče preproge na prireditvi Met Gala v reviji Vogue. Njen podcast “Anything Goes” je februarja sklenil ekskluzivno pogodbo s Spotifyjem, njeno podjetje za proizvodnjo pijač Chamberlain Coffee pa je na voljo v trgovinah Walmart in Sprouts.
2. Nikkie de Jager (NikkieTutorials)
ŠTEVILO SLEDILCEV: 41 milijonov
Nizozemska ustvarjalka Nikkie de Jager-Drossaers je svoj kanal za ličenje na YouTubu odprla leta 2008. Od takrat je zbrala več sledilcev kot celotno prebivalstvo Nizozemske. Na njenem kanalu gostujejo zvezdniki, med njimi Idris Elba, Lady Gaga in Selena Gomez.
De Jager je letos sklenila sponzorske pogodbe z Anastasio Beverly Hills, Tommyjem Hilfigerjem in Hugo Bossom, poleg tega pa je predstavila nove izdelke svoje lastne lepotne znamke Nimya. Za transspolne ustvarjalce je naredila korak naprej tudi na zaslonu, saj je sodila na belgijskem nacionalnem izboru za Evrovizijo in igrala v lastnem resničnostnem tekmovalnem šovu Nikkie’s Make-Up Mansion.
3. Chiara Ferragni
ŠTEVILO SLEDILCEV: 36 milijonov
Italijanska ustvarjalka Chiara Ferragni se je iz blogerke prelevila v članico upravnega odbora. Od leta 2009, ko je začela pisati modni blog The Blonde Salad (Plavolasa solata), se je Ferragni povzpela na sam vrh sveta visoke mode.
Je članica upravnega odbora luksuznega podjetja Tod’s Group in vodi lastno blagovno znamko. Njeno podjetje “Chiara Ferragni”, ki se imenuje po njej, je s svojimi trendovskimi oblačili, ličili, čevlji in očali nedavno doseglo 75 milijonov evrov vrednosti.
4. Charli D’Amelio
ŠTEVILO SLEDILCEV: 213 milijonov
Charli D’Amelio, ženska z največ sledilci na TikToku, je svojo veliko priljubljenost izkoristila za to, da je postala modna ikona. Med njenimi pogodbami sta Prada in Skims, linija oblačil, ki jo je soustanovila Kim Kardashian.
Devetnajstletna D’Amelio je lansirala tudi lastne blagovne znamke. Lani je predstavila svojo dišavo Born Dreamer. Medtem sta s sestro Dixie (14. mesto na lestvici Fashion 50) skupaj s podjetjem Hollister ustvarili linijo oblačil Social Tourist, ki prodaja kavbojke in tope oboževalcem generacije Z.
5. Madison Beer
ŠTEVILO SLEDILCEV: 62 milijonov
Glasba, moda, avtobiografija: Madison Beer se je s TikToka povzpela v mainstream. Leta 2023 je izdala svoj drugi album Silence Between Songs (Tišina med pesmimi) in ima približno 15 milijonov mesečnih poslušalcev na Spotifyju.
Prav tako leta 2023 je dekle z Long Islanda izdalo knjigo The Half of It (Polovica vsega), v kateri opisuje svoje izzive na področju duševnega zdravja, prednosti in slabosti spletnega življenja ter uspeh v glasbenem poslu. Na modnem področju je sklenila pogodbe s podjetji Forever 21, Adidas in Nars cosmetics.
Lestvico sta uredila Steffi Cao in Steven Bertoni.