Teslo čaka velika preiskava zaradi napak pri vzmetenju

Tehnologija Forbes Slovenija 21. decembra, 2023 16.55
featured image

Ameriški proizvajalec električnih vozil se sooča s preiskavo norveškega regulatorja prometne varnosti. Okvare vzmetenja bi lahko privedle tudi do odpoklica vozil.

21. decembra, 2023 16.55

Kot je za Reuters navedel višji inženir v Norveški upravi za državne ceste Tor-Ove Satren, je regulator začel Teslo zasliševati že septembra lani. Takrat so od ameriškega proizvajalca električnih vozil med drugim zahtevali, da oceni pritožbe potrošnikov o zlomih spodnjih krmilnih ročic na zadnjem delu vozil Model S in X.

Če bi do odpoklica Teslinih vozil dejansko prišlo, bi ta sledil milijonskemu odpoklicu v ZDA. Teksaški proizvajalec električnih avtomobilov je namreč moral prejšnji teden onkraj Atlantika odpoklicati več kot dva milijona vozil.

Norveška agencija za varnost prometa bi lahko Tesli predlagala odpoklic vseh modelnih let vozil S in X, je še povedal Satren. Pri teh bi morali menjati zadnje spodnje krmilne ročice, če bi se izkazalo, da predstavljajo “resno tveganje”.

Pregled se lahko sicer zaključi tudi brez ukrepanja, če varnostnih težav ni. Možno pa je še, da se preiskava podaljša.

Električna vozila Tesla
Norvežani so Teslo začeli zasliševati že septembra lani (Foto: Victoria Klesty/REUTERS)

Odločitev regulatorja prometne varnosti v drugi največji skandinavski državi naj bi bila znana do božiča. Agencija ima prav tako pooblastila, da odredi odpoklic, če proizvajalec to zavrne.

Pri Tesli se na Reutersovo prošnjo za komentar niso odzvali.

Prelaganje krivde

Novica o preiskavi norveške uprave za državne ceste sledi razkritju Reutersa iz tega tedna. Tesla je voznike krivila za pogoste okvare vzmetenja in krmiljenja, čeprav naj bi v podjetju dalj časa vedeli, da so deli pomanjkljivi.

Izdatke za popravila, ki so zaradi vse večjih stroškov garancij naraščali, je Tesla poskušala zmanjšati tako, da so okvare pripisali “zlorabi voznikov”. Tako izhaja iz Reutersovega poročila, ki temelji na več tisoč dokumentih in intervjujih z nekdanjimi zaposlenimi pri Tesli na Norveškem. Med temi so tako kot vodje servisov kot tehniki.

Regulator je pregled sprožil tudi po več kot desetih poročilih strank, ki so leta 2022 poročale agenciji o nenadnih zlomih delov vzmetenja, med katerimi so krmilne ročice.

Električna vozila Tesla
Tesla ima prevlado na norveškem trgu električnih vozil (Foto: Lefteris Karagiannopoulos/REUTERS)

Izigravanje pomembnih evropskih kupcev

Reuters je ugotovil še, da so bile Tesline okvare krmilnih ploščic stalna težava na Norveškem, ki je eden največjih Teslinih trgov v Evropi.

Odkar je ameriški električni avtomobilist leta 2013 vstopil na norveški trg, ki je sicer zelo naklonjen električnim vozilom, ima tam popolno prevlado. Po podatkih Norveške zveze za ceste je bilo na Norveškem registriranih že 120.642 Teslinih avtomobilov, od tega jih je na cestah še vedno skoraj 120 tisoč.

Za primerjavo, lani je bilo v Sloveniji po podatkih AMZS prodanih 2.293 električnih avtomobilov (pet odstotkov vseh), kar je 570 več kot predlani. Februarja letos je minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer dejal, da vsa vozila na alternativni pogon po podatkih iz leta 2021 predstavljajo le 1,3 odstotka vozil v Sloveniji. Če se bodo sedanji trendi nadaljevali, bomo po oceni ministrstva leta 2030 imeli okoli 59 tisoč električnih vozil, kar je daleč od našega strateškega cilja (200 tisoč električnih vozil).

“Sama sreča, da se ni zgodila resna nesreča”

Norveškega regulatorja so k ukrepanju pozvali tudi kupci sami. “Odlom kontrolne roke. To je poškodba, ki jo je imelo še veliko drugih vozil Tesla. Neposredna nevarnost za promet,” se glasi zapis ene od strank, ki je okvaro sporočila norveški agenciji.

Spet druga stranka je, kot piše v poročilu, ki ga je pridobil Reuters, agenciji dejala, da se je “v soboto na naši Tesli model S zlomilo vzmetenje. Sama sreča, da se ni zgodila resna nesreča.”

Da je agencija prejela poročila potrošnikov, je potrdil tudi Tor-Ove Satren.