Zakaj je kitajski diskontni trgovec namenil milijone za reklame na Super Bowlu
Kitajska spletna trgovina Temu v zadnjih mesecih izgublja pozornost ameriških kupcev. To znova skuša pridobiti s pregrešno dragimi oglasi na najpomembnejšem športnem spektaklu čez lužo.
Kitajski diskontni spletni trgovec Temu je bil eden največjih zapravljivcev na nedeljskem finalu lige ameriškega nogometa NFL, tako imenovanem Super Bowlu. Na letošnjem spektaklu, ki je privabil rekordno število gledalcev, je namreč kar šestkrat predvajal svoj 30-sekundni oglas, v upanju, da znova oživi prodajo na ameriškem trgu.
Cena 30-sekundnega oglasa med Super Bowlom je letos znašala okrog sedem milijonov dolarjev (6,5 milijona evrov), poroča Bloomberg. Temu je tako verjetno za predvajanje svojih reklam v eni sami nedelji zapravil več deset milijonov dolarjev. Še deset milijonov dolarjev je ponudill kupcem v obliki ugodnosti.
Padec prodaje
Temujeva prodaja v ZDA je decembra padla za 12,5 odstotka na mesečni ravni, januarja pa za 4,8 odstotka. To je precejšen padec v primerjavi z lanskim aprilom in majem, ko je prodaja rasla za več kot 50 odstotkov, glede na podatke Bloomberga. Maloprodaja v ZDA se je sicer decembra okrepila.
Od julija lani pada tudi število uporabnikov Temujeve aplikacije. Januarska raziskava Morgan Stanleyja je pokazala, da skoraj tretjina uporabnikov namerava v naslednjih treh mesecih manj nakupovati v aplikaciji.
Padajoči prihodki in številke o uporabnikih sprožajo vprašanja o tem, ali je eksplozivna rast diskontne platforme v ZDA morda dosegla vrhunec, še preden bo predstavljala resno grožnjo velikanom, kot je Amazon. Ta je decembra pridobil tržni delež, saj so kupci dali prednost hitrim dostavam pred Temujevimi nizkimi cenami, a počasnejšimi pošiljkami.
Temu, ki je v lasti kitajske družbe Pingduoduo (PDD), je upočasnjevanju navkljub v zadnjem letu zabeležil astronomsko rast prodaje na ameriškem trgu. Med lanskim in letošnjim januarjem je namreč ta narasla za več kot 800 odstotkov, štirikrat več od drugouvrščenega SpaceXa.
V ospredju oglaševanje
Analitiki Bernsteina ocenjujejo, da je Temu lani namenil več kot milijardo dolarjev za oglaševanje zunaj domače azijsko-pacifiške regije. Skupaj je po oceni analitikov za namene oglaševanja namenil okrog pet milijard dolarjev. Ta številka pa naj bi se že v letošnjem letu več kot podvojila.
Temu je proti koncu leta 2023 preusmeril oglaševalske odhodke v druge države, je v intervjuju za Bloomberg dejal višji analitik pri Insider Intelligenceu Sky Canaves. “Njihov promet in prodaja sta še vedno zelo odvisna od marketinškega in oglaševalskega proračuna,” je dejala.
Temu in drugi kitajski spletni trgovec Shein – ki prav tako tekmujeta za tržni delež v ZDA – sta pomembna vira prihodkov za nekatere tehnološke velikane iz Silicijeve doline. Ti večino svojih prihodkov dobijo iz oglasov na svojih straneh. Lani sta Temu in Shein na primer predstavljala 10 odstotkov prihodkov Mete, lastnice družbenih omrežij Facebook in Instagram.
Rekorden ogled
Po podatkih televizijske mreže CBS si je letošnji Super Bowl ogledalo rekordnih 123,4 milijona gledalcev. Poleg tekme, na kateri so že drugo leto zapored slavili Kansas City Chiefs, je za sedemodstotno letno rast občinstva nemara poskrbela tudi pop zvezdnica Taylor Swift. Ta je s tribun spremljala svojega partnerja Travisa Kelceja, ki igra za letošnjega prvaka v ameriškem nogometu.