Ob obali Južne Koreje obtičalo več ruskih tankerjev

Posel Forbes Slovenija 27. januarja, 2024 15.11
featured image

Težave pri prodaji nafte razreda Sokol so eden največjih izzivov, ki so ga v Moskvo prinesle zahodne sankcije. Obstala je tudi pošiljka v Južni Koreji.

27. januarja, 2024 15.11

Podatki o ladijskih prevozih kažejo, da pred obalo Južne Koreje že več tednov tiči 14 ruskih tankerjev z desetimi milijoni sodov ruske surove nafte, vrste Sokol. To sta po navedbah agencije Reuters potrdila tudi dva neimenovana trgovca.

Rusom nafte ni uspelo prodati zaradi ameriških sankcij in težav s plačili.

Količine, ki znašajo 1,3 milijona ton, predstavljajo več kot enomesečno proizvodnjo projekta Sahalin-1. Gre za konzorcij, ki je deloval pod taktirko ameriškega energetskega velikana Exxon Mobil in bil tudi njihov paradni konj. Rusijo so zapustili po tem, ko je Moskva začela obsežno invazijo na Ukrajino.

Eden največjih izzivov za Ruse

Sahalin-1 je bil eden prvih poslov, ki je bil v Rusiji sklenjeni po padcu Sovjetske zveze na podlagi sporazuma o delitvi proizvodnje. Ko je Exxon Mobile odkorakal z Ohotskega morja, je proizvodnja padla skoraj na ničlo in si še do zdaj ni povsem opomogla.

Regionalna pisarna podjetja Rosneft, ki vodi projekt Sahalin
Sedež podjetja Rosneft, ki upravlja projekt Sahalin-1 (Foto: Sergei Karpukhin/REUTERS)

Težave pri prodaji nafte razreda Sokol so eden največjih izzivov, ki so ga v Moskvo prinesle zahodne sankcije. Obenem povzročajo tudi najresnejšo motnjo pri izvozu ruske nafte v zadnjih dveh letih.

Washington je sicer o sankcijah zoper največjo državo na svetu povedal, da želijo s tem oklestiti prihodke ruskega predsednika Vladimirja Putina in njegovega vojnega stroja v Ukrajini, ne pa tudi prekiniti pretoka ruskih energentov na svetovne trge.

A Reuters pri tem spomni, da so ZDA lani uvedle sankcije za več plovil in podjetij, ki so sodelovale pri prevozu Sokola. V južnokorejskem pristanišču Yosu pa je v petek obtičalo še 14 plovil, ki so bila natovorjena z isto vrsto nafte. Od tega je enajst plovil tipa Aframax in trije zelo veliki prevozniki surove nafte (VLCC), kažejo podatki LSEG, Kpler in izbranih trgovcev.

Plavajoča skladišča nafte

Na tankerjih je natovorjena količina nafte, ki predstavlja 45 dni proizvodnje projekta Sahalin-1. Ta v povprečju proizvede 220.000 sodov na dan.

Supertankerji, La Balena, Nireta in Nellis, ob južnokorejski obali služijo tudi kot plavajoče skladišče za rusko nafto. Ogromni tankerji so namreč po trgovalnih podatkih že sprejemali nafto iz plovil Aframax prek sistema ladja-ladja. Po navedbah Reutersa lahko namreč dobava nafte z manjših ladij na večje prihrani pri prevozu.

Na manjših plovilih Aframax je shranjen preostanek nafte Sokol, ki je bila natovorjena med novembrom in januarjem. Manjša plovila lahko prevažajo od 500.000 do 800.000 sodov.

Zaradi težav s plačili zamujajo tudi pošiljke ruske nafte, ki so namenjene za rafinerijo Indian Oil Corp (IOC). Največja indijska rafinerija je tako prisiljena črpati iz svojih zalog in kupovati več nafte na Bližnjem vzhodu.

Neimenovani viri pa navajajo tudi, da družba pošiljke nafte Sokol naj ne bi pričakovala kmalu. Težava nastaja pri dogovoru o valuti, ki bo uporabljena za plačilo. IOC je tudi edina državna rafinerija, ki ima letno pogodbo o nakupu različnih ruskih vrst nafte, vključno z nafto Sokol od ruske družbe Rosneft.