Nakupovalna mrzlica v letalstvu: Airbus z rekordnimi naročili

Največja proizvajalca letal, evropski Airbus in ameriški Boeing, sta si z letošnjim porastom naročil zagotovila proizvodnjo za prihodnje desetletje.
Letalska industrija je letos okrevala po treh klavrnih letih, ki so se začela s pandemijo covida-19. Letalske družbe so dobre poslovne rezultate izkoristile za posodobitve in širitev svojih flot, kar je dvema največjima proizvajalcema letal prineslo celo vrsto ogromnih naročil v enem najbolj aktivnih nakupovalnih obdobij za industrijo vseh časov.
Airbus je letos prejel naročila za več kot 2.000 letal. S tem je z lahkoto podrl svoj rekord iz leta 2014, ko je prodal nekaj manj kot 1.800 letal. Boeingova knjiga naročil obsega približno 1.200 letal, lani jih je 800.
Prevladovala so naročila ozkotrupnih letal, ki sicer pomenijo glavnino svetovne flote. Uporabljajo se za krajše lete, vodilni tržni delež v tem segmentu – okrog 60 odstotkov – pa ima francoski Airbus. Medtem čezoceanske lete opravljajo večja, širokotrupna letala. V tem segmentu vodi Boeing, ki je primat ohranil tudi letos.

Rekord v Dubaju
Na dubajskem letalskem sejmu novembra je ameriški velikan zagotovil naročilo 95 širokotrupnih letal emiratskega prevoznika Emirates v vrednosti 52 milijard dolarjev (skoraj 47 milijard evrov). To je bil največji posel v zgodovini sejma. Emirates upravlja z največjo floto širokotrupnih letal na svetu.
Zaradi večjega povpraševanja po letalih sta oba proizvajalca praktično razprodala svoji proizvodni liniji do prihodnjega desetletja. Letalske družbe, ki si še niso zagotovile novih letal, so pod pritiskom, da ostanejo na koncu vse večje vrste, piše Bloomberg.
Nekatera izmed večjih naročil so se zvrstila ob koncu leta, vključno z včerajšnjima nakupoma Lufthanse in nizkocenovnega prevoznika EasyJet.
Lufthansa: 80 + 120 letal
V torek je nemški nacionalni prevoznik Lufthansa oznanil naročilo 40 Boeingovih letal 737-8 MAX in 40 Airbusovih letal A220-300, ki jih bosta proizvajalca dostavila med leti 2026 in 2032. Posel vključuje tudi opcijo za prihodnje nakupe 120 letal, kar vključuje 60 Boeingovih in 60 Airbusovih letal, so v izjavi za javnost pojasnili pri Lufthansi.
Skupna vrednost nakupa znaša devet milijard dolarjev (8,2 milijarde evrov), so še sporočili. Letos bodo za nakup namenili 2,5 do 3 milijarde evrov, prihodnje leto prav tako.
“Z današnjim naročilom letal pospešujemo največjo posodobitev flote v zgodovini podjetja,” je komentiral član uprave Lufthanse Detlef Kayser. “Veseli nas, da je tako Airbusu kot Boeingu uspelo prepričati nas v vseh komercialnih in tehnoloških vidikih.”

EasyJet: 157 + 100 letal
Na isti dan so delničarji nizkocenovnega prevoznika EasyJet odobrili nakup 157 Airbusovih letal v družini ozkotrupnih A320neo, z možnostjo nakupa še 100 letal, so v britanski družbi zapisali v sporočilu za javnost. Vrednost nakupa je na podlagi uradnih cen Airbusa ocenjena na okrog 18 milijard evrov, a so pri takšnih naročilih običajni tudi popusti.
Naročena letala bodo dostavljena v obdobju 2029-2034. Naročilo vključuje tudi pretvorbo 35 že obstoječih letal A320neo v večja A321neo, so še sporočili.
Britanski nizkocenovnik je največje naročilo letal v svoji zgodovini napovedal že v oktobru, s čimer lovi priključek s konkurenti, kot so Ryanair, IndiGo in United Airlines. EasyJetova flota sestoji v celoti iz Airbusovih letal, kar podjetju omogoča nižje stroške vzdrževanja in usposabljanja.

Turkish Airlines: 220 letal
Pred tednom dni je turški nacionalni prevoznik Turkish Airlines zaključil naročilo, s katerim bo svojo floto dopolnil z 220 Airbusovimi letali. To vključuje 150 letal A321, Airbusovega paradnega konja, in 70 širokotrupnih letal iz družine A350.
S tem zadnjim naročilom se bo skupna knjiga naročil Turkish Airlines za letala Airbus povečala na 504, od katerih je 212 že dobavljenih, je v izjavi za javnost zapisal Airbus.