McDonald’s se je ugriznil v jezik: bo vendarle moral poceniti svoje izdelke?

Posel Forbes Slovenija 8. februarja, 2024 12.01
featured image

Prehranska veriga McDonalds’s, ki se večkrat hvali s tem, da lahko viša cene svojih izdelkov, ne da bi zmanjšala prodajo, je le uvidela, da to ne drži popolnoma.

8. februarja, 2024 12.01

Prehranska veriga McDonald’s je po poročanju CNN v zadnjem četrtletju zabeležila manjšo prodajo od pričakovane, so iz podjetja sporočili v ponedeljek.

Direktor podjetja Chris Kempczinski je ob tem naslovil pomisleke o cenovni (ne)dostopnosti McDonald’sa in nakazal na možnost znižanja cen določenih izdelkov na jedilniku.

Po njegovi oceni je k upadu prodaje med drugim pripomoglo to, da je prehranjevanje doma v ZDA postalo bolj cenovno dostopno. Cene živil v trgovinah so se po najnovejšem poročilu indeksa cen v letu 2023 sicer dvignile za 1,3 odstotka, kar pa je še zmeraj precej manj kot 5,2-odstotni dvig obedovanja v restavracijah, poroča CNN.

Finančni pritisk je tako največji za Američane z manjšimi prihodki, ki pa so za McDonald’s ključna baza strank. Upad obiska so v zadnjem četrtletju v McDonald’su zaznali prav pri skupini z letnimi prihodki pod 45.000 dolarji (okoli 42.000 evrov).

Kdaj in za koliko bodo znižali cene, Kempczinski za zdaj ni razkril.

Chris Kempczinski (Foto: PROFIMEDIA)

McDonald’s domnevnih rezov cen za CNN ni želel komentirati, je pa ponovil svojo zavezanost k cenovno dostopnim izdelkom za potrošnike.

Konec višanju cen

Retorika vodilnih se je v McDonald’su drastično spremenila v primerjavi z navedbami izpred nekaj meseci, ko je Kempczinski zatrdil, da 10-odstotni dvig cen jedi v letu 2023 ni vplival na zmanjšanje prodaje.

Visoke cene življenjskih potrebščin so Američane, kot kaže, spravile na rob potrpežljivosti. McDonald’s je postal redna tarča pritožb uporabnikov spleta. Na družbenem omrežju TikTok je viralen postal videoposnetek uporabnika, ki je razkril, koliko je plačal za Big Mac v mestu Darien v zvezni državi Connecticut – 18 dolarjev (16,7 evra). Za primerjavo, Big Mac v Sloveniji stane okoli štiri evre.

Sentiment so delili tudi drugi uporabniki. Na omrežju je tako zaživelo skorajda gibanje Američanov, ki so ogorčeni nad visokimi cenami osnovnih dobrin, kot je hrana – še posebej, ko naj bi bila ta cenovno dostopna. McDonald’sove stranke že dolgo opozarjajo, da je podjetje s podražitvami prekoračilo mejo dobrega okusa. Kot primer navajajo ceno tri dolarje (2,8 evra) za en hash brown (krompirjev polpet) ali pa dejstvo, da ponekod srednji krompirček stane skoraj toliko kot ribji burger.

Krompirjev polpet oziroma “hash brown” je med Američani priljubljena McDonald’sova izbira za zajtrk. (Foto: PROFIMEDIA)

Razlog za tako drastično razliko v cenah med različnimi poslovalnicami je njihovo zasebno in razpršeno lastništvo. V bogatih delih države bo tako cena običajno višja kot v revnejših, piše CNN.

Zvišanje cen pa je ogorčenje očitno sprožilo le med tistimi z nižjimi prihodki. Pri strankah iz srednjega in višjega sloja v podjetju kljub dvigu cen ne opažajo osipa, a Kempczinski je dejal, da se zavedajo, da se morajo boriti za tiste kupce, ki imajo nizke prihodke.

Prav zato bodo še več izdelkov poskušali vključiti v cenovni razpon med enim in tremi dolarji, znan kot strategija “D123”.