Apple bi popustil, da bi se izognil sankcijam Evropske komisije

Posel Forbes Slovenija 14. decembra, 2023 05.30
featured image

Apple je ponudil, da bo tudi drugim podjetjem omogočil dostop do brezstičnega plačevanja. S tem se želi izogniti kazni.

14. decembra, 2023 05.30

Evropska komisija je proti ameriškemu tehnološkemu velikanu Apple postopek sprožila lani po tem, ko so se nad zaprtim sistemom in omejenim dostopom do čipa NFC na Applovih napravah pritožile banke in drugi finančni ponudniki.

Apple je zdaj pripravljen odpreti sistem pri mobilnih denarnicah tudi drugim ponudnikom, s tem pa se poskuša izogniti morebitni visoki kazni s strani Evropske komisije, poroča Reuters.

Evropski organi za varstvo konkurence so Apple preiskovali zaradi omejevanja drugih ponudnikov do brezstičnega plačevanja s pametnimi napravami, kjer je Apple izkoriščal in vsiljeval svojo storitev Apple Pay, ob tem pa so imeli drugi uporabniki močno omejen dostop do čipa NFC.

Evropska komisija bo pred končnim odgovorom preverila pri pritožnikih, ali jim takšna rešitev ustreza, nato pa bo odločila, ali sprejme Applovo ponudbo.

Tako iz Evropske komisije kot tudi iz Appla informacij in morebitnega dogovora za Reuters niso želeli komentirati.

Več sodnih primerov

Apple Pay uporablja več kot 2.500 bank v Evropi ter več kot 250 fintech podjetij in bank. Čip NFC omogoča plačevanje z dotikom na telefonih iPhone, iPadih in Apple Watch.

Primer glede NFC sicer ni edina tožba proti Applu v tem trenutku. Ameriško tehnološko podjetje je v postopku še zaradi tožbe Spotifyja in drugih ponudnikov za pretakanje glasbe, ki jim je Apple preprečeval, da bi svoje uporabnike obveščali o drugih možnostih nakupa znotraj trgovine z aplikacijami App Store.

Komisija naj bi tudi to odločitev sprejela prihodnje leto, verjetno pa bo vključevala denarno kazen in zahtevo za spremembo pravil.

Apple se je na sodišču v zadnjem času znašel tudi zaradi dogovora z Googlom in privzetega Googlovega iskalnika v Applovem brskalniku Safari.

Po neuradnih informacijah Reutersa naj bi ameriški tehnološki velikan Alphabet, ki ima v lasti iskalnik Google, s podjetjem Apple delil 36 odstotkov prihodkov, ki jih z oglaševanjem ustvari na Applovem brskalniku Safari.