Kako kitajski velikan hitre mode Shein prehiteva pionirja Zaro in H&M?

Posel Marko Rabuza 13. decembra, 2023 16.55
featured image

Ob čakanju na poslovne rezultate modnih velikanov Zare in H&M bodo vlagatelji osredotočeni na vprašanje, ali in kako sta se pionirja hitre mode odzvala na izziv kitajskega konkurenta Shein.

13. decembra, 2023 16.55

Kitajski velikan hitre mode Shein se po poročanju več tujih medijev že nekaj časa pripravlja na vstop borzo in prvo javno objavo delnic. Po neuradnih informacijah NBC in Wall Street Journal bi lahko bilo podjetje vredno okoli 80 ali 90 milijard dolarjev (med 73 in 82 milijardami evrov).

Shein je leta 2022 predstavljal skoraj petino svetovnega trga hitre mode, s čimer je prehitel Zaro in H&M. Sheinove nizke cene – majice za pet dolarjev in puloverji za deset dolarjev – privabljajo tudi kupce, ki bi sicer nakupovali v diskontih z oblačili, poroča Reuters.

“Dejanska prednost podjetja Shein je v tem, da priznava, da nima pojma, kaj bi radi nosili,” je dejal analitik in ustanovitelj glasila Tech Buzz China Rui Ma. “Prepričani so, da lahko zelo hitro povečajo proizvodnjo.”

Shein je z izjemno hitro rastjo postal grožnja pionirjema na področju hitre mode Inditexu (lastniku Zare) in H&M, ki bosta v prihodnjih dneh objavila poslovne rezultate.

Imajo podobnosti

Analitik Deutsche Bank Adam Cochrane je v začetku decembra spremenil oceno za delnice Inditexa in H&M ter jih označil za “prodajo”. Ob tem je navedel izzive, kot so deflacija cen oblačil, pritisk podjetja Shein in njegovega hitro rastočega konkurenta, podjetja Temu v lasti PDD.

Zagotovo ima Shein nekaj skupnih značilnosti z Zaro in H&M, ki sta pogosto zaslužna za vodenje koncepta kopiranja videzov z modnih odrov in cenovno bolj dostopnih oblek, kar je znano tudi kot “hitra moda”, ugotavlja Reuters.

Vsi trije trgovci so bili deležni kritik zaradi domnevne kraje modelov drugih blagovnih znamk, vendar nekateri kritiki pravijo, da je Shein zaradi svojega izjemno hitrega proizvodnega cikla še posebno problematičen.

Shein
(Foto: PROFIMEDIA)

Uporabljajo algoritem za iskanje kreacij

V julijski tožbi zaradi kršitve intelektualne lastnine je navedeno, da Shein uporablja umetno inteligenco in lasten algoritem za iskanje oblikovalskih idej na internetu, kar lahko pripelje do neposrednega plagiatorstva.

Vendar je po mnenju analitikov in vlagateljev Sheinova ključna strategija izkoriščanje mreže dobaviteljev, ki imajo večinoma sedež na Kitajskem in se upirajo tradicionalnim proizvodnim trendom, saj sprejemajo manjša naročila in jih povečujejo glede na povpraševanje.

Ta izjemno prilagodljiva dobavna veriga je podjetju Shein omogočila, da je ustvarilo bistveno drugačen poslovni model od uveljavljenih igralcev hitre mode, kot sta Zara in H&M.

Slednji sta sicer prvi uvedli krajše proizvodne roke, vendar se še vedno v veliki meri zanašajo na predvidevanje, katere stile bodo kupci kupovali.

“Zara in H&M večinoma še vedno predvidevata modne trende, prednaročata izdelke tri do 12 mesecev pred prodajo in se zavezujeta k precej velikim količinam naročil,” je dejal nekdanji analitik Credit Suisse Simon Irwin, ki je raziskoval Sheinove cenovne strategije.

Hitreje se prilagajo kot Zara in H&M

Ena od študij iz leta 2022 je pokazala, da Shein običajno prejme naročila v petih do sedmih dneh in lahko nato izdelke pošlje neposredno potrošnikom z letalskim prevozom.

Od novembra 2022 do novembra 2023 sta Zara in H&M na ameriški trg prinesla 40.000 oziroma 23.000 novih izdelkov, kažejo podatki Lu. Shein je v istem obdobju predstavil 1,5 milijona izdelkov oziroma 37-krat več kot Zara in 65-krat več kot H&M.