Najstniki imajo najraje YouTube in TikTok, Snapchat prehitel Instagram

Novice Forbes 13. decembra, 2023 05.30
featured image

Najstniki družbena omrežja uporabljajo bolj kot kdajkoli prej, skoraj polovica jih pa pravi, da so na spletu skoraj nenehno.

13. decembra, 2023 05.30

Večina najstnikov uporablja družbena omrežja YouTube, TikTok, Snapchat in Instagram. Snapchat je letos za las prehitel Instagram, sodeč po novi anketi raziskovalnega centra Pew o najstnikih in tehnologiji.

Delež najstnikov (med 13 in 17 let), ki so rekli, da so na spletu “skoraj neprestano”, je enako kot lani pri 46 odstotkih. To število se je skoraj podvojilo od leta 2014, ko je bilo takih 24 odstotkov.

Na letni ravni brez večjih sprememb

Med letošnjim in lanskim letom ni bilo večjih splošnih sprememb v uporabi družbenih medijev. YouTube je tudi letos premagal TikTok in je vodilni. Omrežji uporablja 93 oziroma 63 odstotkov najstnikov.

Snapchat je leta 2023 prehitel Instagram, uporablja ga 60 odstotkov najstnikov, Instagram pa 59 odstotkov. Lani je Instagram uporabljalo 62 odstotkov najstnikov, Snapchat pa 59 odstotkov. Leta 2015 je Instagram uporabljalo 52, Snapchat pa 41 odstotkov.

Uporaba družbenih omrežij se nekoliko razlikuje glede na spol. Večja verjetnost je, da bodo najstnice nenehno uporabljale TikTok in Snapchat kot fantje, medtem ko je stalna uporaba YouTuba, Instagrama in Facebooka dokaj podobna glede na spol, poroča Pew.

Pew je za raziskavo septembra in oktobra anketiral nekaj manj kot 1.500 najstnikov.

Družbena omrežja
Po priljubljenosti med družbenimi omrežji pri najstnikih tudi letos kraljuje YouTube. (Foto: PROFIMEDIA)

Nova platforma

BeReal, najnovejše družbeno omrežje, vključeno v Pewovo anketo, je edina platforma, ki so jo belopolti najstniki pogosteje uporabljali kot temnopolti ali latinskoameriški. TikTok je uporabljalo 80 odstotkov temnopoltih najstnikov v nasprotju s 70 odstotki latinskoameriških in skoraj 60 odstotki belopoltih.

Več temnopoltih najstnikov je poročalo, da uporabljajo X, prej znan kot Twitter, kot belih ali latinskoameriških.

Dnevno uporablja TikTok 58 odstotkov najstnikov. Od tega jih je 17 odstotkov opisalo svojo uporabo TikToka kot “skoraj stalno”, 32 odstotkov pa jih je reklo, da ga uporabljajo večkrat na dan. Med latinskoameriškimi najstniki skoraj vsak tretji poroča, da je skoraj ves čas v aplikaciji, v primerjavi z enim od petih temnopoltih in enim od 10 belih najstnikov.

Družbeno omrežje BeReal
Družbeno omrežje BeReal je najnovejši dodatek seznamu v raziskavi raziskovalnega centra Pew (Foto: PROFIMEDIA)

Mladi vse manj uporabljajo Facebook in X

V letih 2014–2015 je 71 odstotkov najstnikov uporabljalo Facebook v primerjavi s 33 odstotki, ki so poročali, da ga uporabljajo zdaj. Enako lahko rečemo za X, katerega uporaba je v istem časovnem obdobju upadla s 33 na 20 odstotkov.

V gospodinjstvih, ki zaslužijo manj kot 30.000 dolarjev (27.800 evrov) na leto, je 45 odstotkov najstnikov poročalo, da uporabljajo Facebook, v gospodinjstvih, ki zaslužijo vsaj 75.000 dolarjev (slabih 70.000 evrov) na leto, pa 27 odstotkov.

Instagram, ki je v lasti Facebookove matične družbe Mete, je še vedno zelo priljubljen. Skupaj z večino večjih družbenih omrežij pa se je v zadnjih letih soočil s poplavo kritik o tem, kako slabo ščiti mlade uporabnike.

Avtorica članka je Molly Bohannon.