Podjetja o novem sistemu štempljanja: za nekatere nič posebnega, drugi kritični
Medtem ko iz politike prihajajo signali, da se bo zakon, ki s ponedeljkom prinaša spremembe na področju evidentiranja delovnega časa, kmalu spreminjal, smo podjetja spraševali, kako dobro so nanj pripravljeni.
Iz koalicijskih vrst prihajajo znamenja, da bo podrobnejše beleženje delovnega časa za zaposlene, ki ga urejajo spremembe zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A) in bo zaživelo v ponedeljek, doživelo spremembe.
Kot pišemo v članku Štempljanje razburja, a funkcionarji in visokošolski profesorji bodo izjema, zakon ne bo veljal za vse. Iz obveznega vodenja evidenc so izvzeti funkcionarji, so pojasnili na ministrstvu za delo, prav tako so si izjemo izborili na univerzah.
Vendar naj bi danes koalicija na pobudo SD razpravljala o možnosti sprememb pravil. Kot je dejal gospodarski minister Matjaž Han, bi lahko uvedli izjemo za “poklice, kjer to ni smiselno”. Kateri to so, za zdaj sicer ni znano.
Za komentar novega sistema smo vprašali nekaj direktorjev.
ZZI: breme za delodajalce in manj fleksibilnosti delavcev
Igor Zorko, direktor IT podjetja ZZI: “Nov sistem evidentiranja prinaša dodatno breme za delodajalce in delavce v storitvenih dejavnostih z visoko dodano vrednostjo. V naši panogi informacijske tehnologije si predvsem mladi želijo svobode na delovnem mestu in samostojnega razpolaganja s svojim delovnim časom. Ker jih tudi zaradi zakonodaje pri tem omejujemo, bežijo med normirane espeje in v tujino.
Nalaganje dodatnih zakonskih bremen celotnemu gospodarstvu brez sposobnosti nadzora in ukrepanja nad tistimi, ki resnično kršijo pravice delavcev, ni pravi pristop. Kršitelje je potrebno učinkovito preganjati in kaznovati, ne pa obremeniti tudi zaposlene, zaradi tistih, ki delavce izkoriščajo.”
Fama: že zdaj nismo mogli nadzorovati zaposlenih v vseh enotah
Aleksander Lemut, ustanovitelj in direktor trgovskega podjetja Fama Vipava: “S 1. novembrom smo novo ureditev že začeli izvajati, kljub temu da začne veljati 20. novembra. Obračun plače je namreč vezan na koledarski mesec. V naših trgovinah so po dva do štirje zaposleni, ki zdaj fizično vodijo evidenco, kdaj so prišli na delo, kdaj odhajajo, kdaj imajo vmes prosto za malico in koliko časa. Do zdaj je podatke beležil poslovodja, zdaj to počne še delavec, ki bo za november skupaj s plačilno listo prejel še povzetek izrabe delovnega časa v tem mesecu. Seštevek ur pa se mora ujemati s tistim, navedenim v obračunu plače.
Pokazalo se je to, kar smo pričakovali: da delavci novosti niso sprejeli kot neko pravico ali dodatno zaščito, ampak kot dodatno obveznost. Imeli so kar nekaj pripomb.
Ker imamo trgovine od Trente do Kopra, poslovodstvo že do zdaj ni moglo nadzorovati zaposlenih v vseh enotah, naš delovni proces je temeljil na zaupanju. Imamo dober kolektiv in pripadne poslovodje. Sistem, ki je lepo tekel, zdaj dobiva birokratsko noto. Novo ureditev zato dojemamo kot nepotrebno dodatno obremenitev – tako za zaposlene kot tudi za poslovodje, ki izgubljajo čas, za podjetje samo pa sprememba prinaša dodatne stroške.
GP Trojane: sistem je skregan z gospodarsko logiko
Bojan Gasior, direktor Gostinskega podjetja Trojane: “Ena nepotrebna stvar več. Sistem smo že uvedli. Pri nas je bilo evidentiranje delovnega časa že do zdaj urejeno, saj nas je 120 in je potrebna dobra organizacija dela, vseeno pa menim, da je novi sistem skregan z gospodarsko logiko. Tudi zaposleni ga dojemajo kot korak nazaj, kot nekaj nepotrebnega in neživljenjskega. V gostinstvu v tej fazi akutnega pomanjkanja zaposlenega tako ali tako ne zadržiš, če z njim ne ravnaš lepo in vzpostaviš dobrega odnosa.”
Deos in Jezeršek: za nas ni bistvenih sprememb
Bojan Kranjc, prokurist skupine domov za ostarele Deos: “V naših domovih in tudi v upravni stavbi imamo evidentiranje delovnega časa že leta avtomatizirano. Zdaj smo dodali le evidentiranje malice. Zaposleni bo tako pred začetkom moral stopiti do naprave oziroma bo nekje zabeležil, kdaj gre na malico in za koliko časa. Izvajanje novega zakona tudi ne bo bistveno povečalo stroškov.”
Martin Jezeršek, direktor Gostinstva Jezeršek: “Nov sistem evidentiranja ne prinaša bistvenih sprememb. Kot srednje veliko podjetje smo imeli že do zdaj urejen sistem evidentiranja delovnega časa, ki smo ga posodobili in prilagodili novim zahtevam.”