Kranjčani prepričali Apple in vknjižili prvi milijon
Katarina Lotrič je leta 2021 z ekipo razvila aplikacijo za beleženje vadbe in telesne pripravljenosti. Na krilih Applovega priznanja je do danes prepričala že 42 tisoč uporabnikov, ki so z naročninami v zadnjem letu vplačali več kot milijon evrov.
Kranjski start up Gentler Stories se je pred dobrim letom vmešal med vidnejše razvijalce aplikacij za pametno uro Apple Watch.
Takrat je prvi mož kalifornijskega tehnološkega velikana Tim Cook njegovo aplikacijo Gentler Streak okronal za najboljšo aplikacijo za Applovo pametno uro in s tem občutno povečal prepoznavnost te slovenske znamke.
Gentler Streak je sledilnik vadbe in telesne pripravljenosti, ki v ospredje postavlja uporabnikovo osebno ravnovesje med telesno pripravljenostjo in počitkom. Zasnovan je tako, da se prilagaja posameznikovim telesnim zmogljivostim in pripravljenosti.
Priznanje je vzbudilo zanimanje medijev – med drugim ameriškega Forbesa in CNN. Samo v dveh dneh so na sedežu Appla opravili okoli štirideset razgovorov z novinarji z vsega sveta.
Gentler Streak se je vse pogosteje uvrščal na različne sezname najboljših aplikacij za zdravje in fitnes. Sledila sta rast števila prenosov v Applovi trgovini z aplikacijami in pritok novih uporabnikov.
180 odstotkov več uporabnikov
Rast uporabe se sklada z besedami soustanoviteljice in direktorice start upa Katarine Lotrič, ki je ob prejemu Applove nagrade to dojela kot potrditev, da niso več “samo še ena aplikacija, ki ji še nihče ne zaupa”.
Kmalu so jim uporabniki zaupanje začeli kazati še z naročninami, ki so osnovni prihodek mladega podjetja iz Kranja.
Lotrič je za Forbes Slovenija pojasnila, da se je konec lanskega leta število naročnikov v enem mesecu povečalo s pet tisoč na petnajst tisoč. Danes je na aplikacijo naročenih že več kot 42 tisoč ljudi, mesečna rast pa je okoli desetodstotna.
Petinosemdeset odstotkov uporabnikov je naročenih na letno naročnino, deset odstotkov je zakupilo neomejen dostop, preostanek se o plačilu odloča mesečno.
“To je vse še vedno organsko, trenutno pa smo v fazi zaganjanja plačljivega marketinga, ker hočemo biti neodvisni od trenutka pri Applu,” napoveduje Lotrič.
Presegli milijon evrov prihodkov
Sedem zaposlenih je lani ustvarilo 138 tisoč evrov prihodkov, od tega je več kot 90 odstotkov prihodkov od prodaje. Start up že ustvarja dobiček, letošnji rezultati pa bodo še boljši, pravi direktorica, saj so že septembra presegli nov mejnik – milijon evrov prihodkov v 365 dneh.
Obenem zaznavajo tudi povpraševanje po majicah in ostali športni opremi z odtisom logotipa aplikacije. Ti so potencialen nov vir prihodkov, zato razmišljajo o prodaji svoje kolekcije oblačil.
Ideja za aplikacijo je zorela od leta 2018, ko se je eden od soustanoviteljev pripravljal na triatlon in tam pregorel.
“Začel se je spraševati, ali obstaja aplikacija, ki bi mu povedala, kje je danes s svojim stanjem. Ali je v redu, če še teče, ali je bolje, da počiva. Po pregledu aplikacij ni našel ničesar in s kolegom sta naredila osnovo temu, kar je danes Gentler Streak,” začetke opiše Lotrič.
“Pri agresivni rasti tvegaš zdravje sebe in ekipe”
Kranjski razvijalci tudi po petih letih od prve ideje delujejo brez zunanjega investitorja, v podjetje so 110 tisoč evrov na začetku vložili le soustanovitelji, nekaj malega so nato prejeli še od EU.
Občutno se je spremenilo po prejemu Applove nagrade, pove Katarina Lotrič, ko so opravili več pogovorov o potencialni investiciji, ki pa je vsaj za zdaj ne potrebujejo.
“Če bi hoteli agresivno, hitro rast, bi se za to odločili, ampak tega nočemo. To ima svoje pluse in minuse. Verjamemo v organsko, naravno rast. Za zdaj je ta zdrava in dela, kot je treba,” je jasna direktorica.
V podjetju so se po njenih besedah že na začetku odločili, da ne bodo stremeli k dosegu maksimalne rasti in poznejše prodaje: “Pri tem na neki način tvegaš zdravje sebe, ekipe in kulture. Mi pa se na tej poti vidimo bolj dolgoročno.”
Ljudi zanimajo dnevne telesne funkcije
Aplikacijo nadgrajujejo. Tako je od letošnjega februarja mogoče spremljati dnevne telesne funkcije, denimo utrip srca v mirovanju, odstotek kisika v krvi, variabilnost srčnega utripa, spanje, menstruacijo in podobno.
Po uvedbi novih funkcij so pri Gentler Stories opazili 20-odstotno povečano dnevno rabo aplikacije, kar je opazno predvsem v jutranjih urah.
“Če ponoči nosiš uro, te ta zjutraj opozori, da si imel na primer višji utrip kot po navadi. Personaliziran pristop je z novimi funkcijami dobil še nekaj več. Vemo, če se kaj kuha v telesu, in tako lahko predhodno uporabnike tudi opozarjamo, da so potem sami bolj pozorni,” novosti opiše Lotrič, ki pravi, da je bistvo aplikacije poslušati telo in ga podpreti s pravo akcijo.
“Če se dobro počutiš in vse štima, pojdi delat, kar si zadaš. Če pa nekaj odstopa od tvoje normale ali si pretiraval, počivaj. Gre za bolj zdravorazumski in prijazen pristop, ki stremi k ustvarjanju dolgoročne navade oziroma bolj zdravega življenjskega sloga,” pojasni.
Aplikacija je bila najprej na voljo na pametnih telefonih iPhone, lani so temu dodali tudi pametno uro Apple Watch. Od letos je še na iPadu.
“Če imaš na ekranu samo številke, s temi ne moreš imeti odnosa,” pravi Katarina Lotrič. Zato so v aplikacijo uvedli še lik, ki predstavlja uporabnika.
Yorhart namesto številk
V aplikaciji se vse vrti okoli karakterja po imenu Yorhart. Ime je v angleščini izpeljanka iz besed ’your heart’, kar bi lahko prevedli v tvoje srce, in odraža, kako uporabnik vpliva na svoje srce oziroma telo.
“Z likom smo hoteli prikazati uporabnika, saj njegova ilustracija odraža to, kar podatki govorijo. Izkazalo se je, da ljudje začnejo bolj paziti nase, saj nočejo, da on trpi. Gre za zelo preprost psihološki element, s katerim smo želeli vnesti mehkobo in pomagati vzpostaviti odnos – s karakterjem oziroma s sabo. Če imaš na ekranu samo številke, s temi ne moreš imeti odnosa,” razmišljanje opiše Katarina Lotrič.
In kdo so uporabniki aplikacije?
Največ je moških, starih od 25 do 45 let, sledijo ženske med 25 in 35 let. V nasprotju z moškimi, ki so aplikacijo v zgodnji fazi odkrili v tehničnih medijih, so ženske začele aplikacijo uporabljati po tem, ko je bila izpostavljena v Applovi trgovini z aplikacijami.
Lotrič pravi, da so med uporabniki tako osebe, ki želijo vzpostaviti oziroma obdržati aktiven življenjski slog, kot tudi tisti, ki so se “skurili ali se poškodovali oziroma tako ali drugače že vedo, da imajo nekje mejo”.
Spomni še na skupino starejših uporabnikov, ki, kot pravi, ne morejo konkurirati tempu, ki ga diktirajo ostale športne aplikacije, in posledično obupajo. Med uporabniki so tudi osebe s kroničnimi stanji, kot so fibromialgija, multipla skleroza in kronična utrujenost. Ti po besedah Lotrič poročajo, da je to aplikacija, ki jih pozitivno motivira in ohranja aktivne.