“Genialni inženir”, ki prvi na svetu zaganja proizvodnjo brezpilotnih taksijev
Leteče taksije želijo ponuditi največja imena svetovnega letalstva in mobilnosti. A prvi certifikat za proizvodnjo brezpilotnih letalnikov za prevoz potnikov je dobil kitajski Ehang. Kdo je v ozadju podjetja, ki dobiva boj z velikani?
V kitajskem podjetju Ehang so prvi na svetu prejeli certifikat za proizvodnjo brezpilotnih letalnikov za prevoz potnikov. Gre za pomemben korak na poti k množični proizvodnji letečih taksijev.
Zeleno luč za širšo proizvodnjo električnih letalnikov z vertikalnim vzletanjem in pristajanjem za prevoz potnikov jim je prižgala kitajska uprava za civilno letalstvo.
Ehang je po navedbah Reutersa vodilno svetovno podjetje na področju razvoja tehnoloških platform za urbano zračno mobilnost. A konkurenca je huda – nasproti jim stojijo velika imena z vsega sveta, med njimi Boeing, Airbus, United Airlines, Toyota in Stellantis.
Kdo je obraz pionirja med brezpilotnimi letalniki?
Šef, še preden je bil star 20 let
Ehang je leta 2014 ustanovil Huadži Hu. Inženir, ki še danes sedi na mestu glavnega izvršnega direktorja in predsednika upravnega odbora družbe, čevlje vodilnega pa je prvič obul, še preden je bil star 20 let.
Predhodnico trenutnega podjetja, družbo Beijing Yihang Chuangshi Technology Co, je Hu ustanovil leta 2005. Ta naj bi bila pomembna pri zagotavljanju kontrolnih in nadzornih sistemov na Kitajskem.
Med letoma 2008 in 2010 je delal kot vodja tehnologije v pekinškem reševalnem centru 999. Tam je bil odgovoren za razvoj centra za vodenje in nadzor v sili. Od leta 2006 do 2008 je bil še podpredsednik skupine Beijing Jindian, kjer je nadzoroval upravljanje informacij.
Obiskoval je univerzo Tsinghua, kjer se je specializiral za računalništvo.
Ne samo ponudnik rešitev, ampak razvojnik ekosistema
Danes Hu vodi podjetje, katerega poslanstvo opiše kot zagotavljanje varne, avtonomne in okolju prijazne zračne mobilnosti, ki bo dostopna vsem. “Postavljamo se kot ponudnik rešitev. Ne le kot proizvajalec, ki zagotavlja strojno in programsko opremo, infrastrukturo, storitve in tako dalje, temveč tudi kot razvojniki ekosistema urbane zračne mobilnosti,” je povedal za portal eVTOL Insights, ki objavlja novice iz sveta zračne mobilnosti.
Kitajsko podjetje Ehang je leta 2019 debitiralo tudi na ameriški borzi Nasdaq. S tem so postali prvo podjetje iz industrije urbane zračne mobilnosti, ki je svoje delnice ponudilo javnosti. Dokumenti ameriške komisije za vrednostne papirje in borzo razkrivajo, da je bil Hu leta 2019 star 42 let. Danes lahko temu prištejemo pet let.
Brezpilotno letalo podjetja Ehang, ki se mu obeta množična proizvodnja, nosi oznako EH216-S. Visoko je 1,93 metra in široko 5,73 metra. Prevaža lahko dva potnika s hitrostjo 130 kilometrov na uro. Največji dolet je 30 kilometrov in se lahko uporablja v potniškem prometu, za potovanja, v logistiki in tudi za ukrepanje v sili.
“Ena sama napaka je lahko dojeta kot popoln neuspeh”
V Ehangu svojega šefa prestavljajo kot “genialnega inženirja”, ki se nerad pojavlja pred kamerami. Čas je, kot pravi, preveč dragocen, da bi ga porabljal za komuniciranje prek televizije.
Hu že na prvi pogled deluje zadržano, kar ne nazadnje tudi priznava. “Ni mi ravno všeč, če sem v središču pozornosti. To pogosto privablja kritike. Višje si, več je kritik in takšno nezadovoljstvo se zažira globlje in globlje,” pove v intervjuju, ki so ga posneli znotraj podjetja Ehang.
V tem razlaga tudi o bremenih, ki jih nosi kot vodja prebojnega podjetja: “Od mene se zahteva, da ves čas uspevam, saj ni dovoljena nobena napaka. Tudi če deset stvari naredim perfektno, je lahko ena sama napaka dojeta kot popoln neuspeh.”
Huadži Hu deluje v branži, kjer je perfekcija tako rekoč neizogibna. Eden večjih izzivov sektorja električnih letal z vertikalnim vzletanjem in pristajanjem za prevoz potnikov je namreč izpolnjevanje strogih varnostnih zahtev predvsem zaradi delovanja v gosto poseljenih mestnih okoljih ter tudi zahtev glede hrupa in onesnaženosti zraka.
Glavni izziv ni tehnologija, ampak sprejemanje tehnologije
V Ehangu menijo, da je tehnologija zdaj vendarle pripravljena na prevoz ljudi. Organi po vsem svetu si prizadevajo dokončati regulativne okvire.
“Izziv za prihodnost je doseči, da bo javnost tehnologijo sprejela tako, da bo omogočila širitev trga,” glavni izziv opiše Hu. “Ključno za to, da bo javnost sprejela, je, da izvedemo čim več poletov. Da dokažemo zanesljivost in varnost svojega izdelka. Opravili smo veliko testnih letov v Združenih arabskih emiratih, na Nizozemskem, v Katarju, Avstriji ter v mestih Guangdžov, Čangčunu, Taidžou in drugih krajih na Kitajskem, pri čemer ni bilo nobenih nesreč.”
V Ehang pravijo, da bodo še naprej sodelovali z globalnimi letalskimi regulativnimi organi. S ciljem, da razvijejo in izboljšajo standarde za avtonomna zračna prevozna sredstva in druge rešitve za mobilnost v mestih.
Kitajsko podjetje je del svojih rešitev demonstriralo že med pandemijo covida-19, ko so njihove brezpilotne letalnike uporabljali v nujnih medicinskih prevozih za boj proti izbruhu bolezni na Kitajskem.