Hudi športni avtomobili se prodajajo kot še nikoli – dolge vrste za nove modele
Proizvodnje vodilnih proizvajalcev luksuznih športnih jeklenih konjičkov so razprodane do leta 2026.
Kljub negotovim gospodarskim razmeram so največji proizvajalci dragih športnih avtomobilov lani zabeležili rekordne prodajne številke, zelo optimistične pa so tudi za prihodnost.
Kako so vozili Italijani
Lani je italijanski Lamborghini, katerega najcenejši model stane okoli 200 tisoč evrov, prvič v zgodovini presegel mejo deset tisoč prodanih avtomobilov. Podjetje je s tem zabeležilo približno desetodstotno letno rast števila dostavljenih enot, pri čemer gre glavno zaslugo pripisati uspehu športnega terenca urus, na katerega odpade okoli 60 odstotkov prodanih vozil.
Svoje rekorde je podiral tudi konjiček iz Maranella. Ferrari je lani število prodanih vozil povečal za dobre tri odstotke na približno 13.600, ob čemer pa je še bolj navdušil z drugimi poslovnimi rezultati, saj so prihodki od prodaje pri skoraj šestih milijardah evrov višji za slabo petino, čisti dobiček pa za dobro tretjino. Skok prodaje je v največji meri gnal križanec purosange, povečanje naročil pa sta zbrali tudi družini modelov 296 in SF90.
Britanci dobro prodajali, a klepali izgube
Rekordov pa niso beležili le Italijani. Britanski proizvajalec luksuznih avtomobilov Aston Martin je v lanskih prvih devetih mesecih na letni ravni dostavil približno osem odstotkov vozil več. Prihodki iz prodaje so prvič presegli milijardo funtov (slabe 1,2 milijarde evrov), rezultat iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) pa je narasel za okoli 64 odstotkov in se zdaj giblje okoli 131 milijonov funtov (približno 153 milijonov evrov). Kljub večjemu povpraševanju pa družbi ni uspelo zabeležiti dobička. Operativna izguba prvih treh četrtin lanskega leta znaša okoli 145 milijonov funtov (malo manj kot 170 milijonov evrov), kar je dobra dva odstotka manj kot leto prej.
Podobna je zgodba druge britanske športne legende McLaren, ki je do konca septembra na letni ravni prodal približno dvanajst odstotkov vozil več, a na koncu izgubo iz poslovanja celo povečal.
Na najnovejše modele je treba čakati vsaj dve leti
Po uspešnem letu si luksuzne avtomobilske znamke v prihodnosti obetajo še veliko. Tako Lamborghini kot Ferrari sta popolnoma razprodala svojo proizvodnjo v prihodnjih dveh letih, medtem ko so čakalne vrste za najbolj zaželene modele, kot je novi Lamborghini Revuelto, še daljše. “Morda je še nekoliko prezgodaj za napovedi, a na trgu ni opaziti nikakršne šibkosti,” je za Bloomberg dejal Stephan Winkelmann, Lamborghinijev glavni izvršni direktor.
Enako optimističen je Benedetto Vigna, prvi mož Ferrarija: “Zdrava poslovna kondicija se ponovno odraža v knjigi naročil. Tu smo močni v vseh geografskih regijah in v letu 2025 že povsem zasedeni,” je povedal za Reuters. Vigna je dodal, da povečano povpraševanje družbo navdaja z zaupanjem v dosego svojih kratkoročnih ciljev do leta 2026.
Ferrari je z objavo lanskih poslovnih rezultatov podrl svoj borzni rekord, saj se je tečaj delnice v Milanu povzpel do skoraj 360 evrov.
Družba iz Maranella je z objavo lanskih poslovnih rezultatov podrla svoj borzni rekord, saj se je tečaj delnice v Milanu povzpel do skoraj 360 evrov. Tržna kapitalizacija proizvajalca športnih avtomobilov je s tem presegla 70 milijard evrov.
Prihajajo prvi povsem električni modeli italijanskih znamk
Poleg povečanega povpraševanja italijanska proizvajalca predvidevata tudi razširitev svoje ponudbe. Oba sta namreč že razkrila načrte za predstavitev povsem električnih modelov v prihajajočih letih.
Po poročanju časnika Financial Times bo prvi nastopil Ferrari, katerega baterijski avtomobil bo na trg prišel prihodnje leto. Podrobnosti glede novega modela podjetje ne razkriva, dejalo pa je, da načrtuje lastno baterijsko proizvodnjo.
Na električnega Lamborghinija bo treba počakati nekoliko dlje. Trenutno je časovnica predstavitve prvega baterijskega modela postavljena v leto 2028, poroča Bloomberg. “Ne želimo biti prvi, na trg bomo prišli, ko bomo najboljši in bo tehnologija pripravljena,” je zaostanek za konkurentom razložil Winkelmann. Kljub počasnejši elektrifikaciji ponudbe Lamborghini pospešeno razvija trajnostno strategijo. Po navedbah direktorja družba pripravlja največji naložbeni načrt v svoji 60-letni zgodovini, ki med drugim vključuje tudi razogljičenje tovarne v mestu Sant’Agata Bolognese.