Razbijanje stereotipov o “zoomerjih”. Tu so štirje načini, kako delati z njimi.

Posel Forbes 23. marca, 2024 14.05
featured image

Pripadniki generacije Z so na trgu dela pogosto deležni kritik, Forbes pa je pripravil par nasvetov za boljšo medgeneracijsko izmenjavo na delovnem mestu.

23. marca, 2024 14.05

Skupaj z milenijci bo generacija Z (rojeni od leta 1997 do 2012) do leta 2030 pomenila 74 odstotkov delovne sile, ocenjuje raziskovalno in svetovalno podjetje Forrester. Čeprav je njihov čas tu, niso vsi tako navdušeni nad njihovim prihodom na delovno mesto.

Če ste bili v zadnjem času na družbenih omrežjih, ste morda opazili nekaj tarnanja na spletu. Mnogi kritizirajo generacijo Z za skoraj vse pod soncem, pa naj gre za obtožbe o razvajenosti, nezmožnosti spoštovanja avtoritet ali kaj drugega. Toda to ni nov pojav. V zgodovini so starejši vedno kritizirali mlade, otroci pa so vedno našli razloge za upor proti staršem.

To ne pomeni, da ta ciklični konflikt temelji izključno na starosti. Za različne generacije so lahko značilni posebni zgodovinski dogodki, ki pogosto igrajo pomembno vlogo pri oblikovanju njihovih vrednot, perspektiv in vedenja.

Toda namesto da bi se osredotočali na razlike, mislim, da je veliko bolj produktivno igrati na prednosti drug drugega. Generacija Z je zdaj trdno zakoreninjena v delovni sili, zato je bolj kot kdaj koli prej pomembno, da se uskladite in sodelujete drug z drugim.

Tukaj so štirje načini, kako narediti delo s svojimi sodelavci generacije Z ne le lažje, ampak bolj produktivno.

izobraževanje mladih na delovnem mestu
Mladim je izobraževanje na delovnem mestu zelo pomembno (Foto: PROFIMEDIA)

Priznajte, da drugačen ne pomeni slab

V čem točno se generacija Z razlikuje od nas ostalih? Po podatkih raziskovalnega centra Pew je generacija Z prva generacija, ki izpolnjuje pogoje, da jih imenujemo “digitalni domorodci”. Za razliko od prejšnjih generacij se je generacija Z rodila z internetom in se ne spominja življenja pred pametnimi telefoni.

To je privedlo do tega, da je bila generacija Z nepravično označena kot “generacija takojšnjega zadovoljstva”, saj je bila rojena v dobi Doordasha in Netflixa. To je v popolnem nasprotju celo z nami, milenijci, ki se še spomnimo, kaj pomeni poslušati večerna poročila, naročiti hrano po telefonu ali previti videokasete nazaj, preden jih vrnete svojim lokalnim videotekam.

Samo zaradi tega je izkušnja generacije Z drugačna. Toda ali drugačno pomeni slabo? Seveda ne.

Generacija Z velja za tehnološko najbolj podkovano generacijo. To pomeni, da so družbeni mediji, spletna orodja za sodelovanje in digitalna komunikacija njihova druga narava.

Ta spretnost pri uporabi digitalnih orodij je lahko koristna za podjetja, ki želijo biti na tekočem z najnovejšimi tehnološkimi inovacijami. To je namreč ključna veščina za podjetja, zlasti po izbruhu pandemije Covid-19.

Generacija Z je prva, ki ne pozna življenja brez interneta in pametnega telefona (Foto: PROFIMEDIA)

Pridite jim nasproti

Delavci generacije Z so pogosto tarča kritik zaradi svojega odnosa do dela. Starejše generacije rade govorijo, da njihovi najmlajši delavci nimajo močne delovne etike ali kažejo nepotrpežljivost pri vzpenjanju po korporativni lestvici. To nariše sliko generacije Z kot lene in razvajene generacije.

Resnica je, da generacijo Z skrbi za delo in kariero prav toliko, če ne celo bolj kot prejšnje generacije. Vendar pa skrbijo tudi za dobro ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem.

Generacijo Z motivirajo različne stvari. Ker so odraščali v svetu, ki ga zaznamujejo globalni izzivi, si želijo prispevati k organizacijam, ki so v skladu z njihovimi vrednotami in pozitivno vplivajo na družbo. In kar je morda najbolj kritično, zaradi razširjenosti dela na daljavo razumejo, da jih drugje vedno čakajo boljše priložnosti.

Zaradi naštetega je vodstvo podjetja pod pritiskom, da razume, kaj skrbi njihove delavce generacije Z. Poiščite načine za vključitev teh interesov in kmalu boste imeli visoko motivirano in predano delovno silo, ki bo pripravljena radikalno spreminjati svet.

mlada zaposlena, pisarna
Generacija Z ni lena, le motivirajo jih različne stvari (Foto: PROFIMEDIA)

Pokažite, da ste pripravljeni poskusiti nove stvari

Veliko ljudi pravi, da je generacija Z nepotrpežljiva in sovraži trdo delo. Resnica je, da so preprosto navajeni videti, da stvari delujejo, in se ne marajo sprijazniti s pokvarjenimi sistemi. Generacija Z se običajno ne boji izpostaviti neučinkovitosti, predlagati izboljšav in zapustiti okolja, ki so počasna in odporna na spremembe.

Zaradi tega so zelo inovativni in iščejo spremembe. To so lastnosti, ki jih delodajalci vedno iščejo, a jih očitno ne znajo ceniti in izkoristiti.

Namesto da zasmehujete svoje najmlajše delavce, ker govorijo, pokažite, da ste pripravljeni prisluhniti povratnim informacijam. Priznajte, da bi lahko bile stvari boljše, in jih obvestite, da delate na teh izboljšavah.

Toda morda najbolj kritično, sledite tem obljubam. Kot sem že poudaril, Gen Z razume, da so drugje vedno boljše priložnosti. Zato jim ne bo treba dvakrat premisliti, da bi zapustili delovno mesto, ki ne ceni njihovega prispevka ali ne obravnava njihovih skrbi.

Skratka, izkazovanje zavezanosti spremembam in izboljšavam ne pomaga samo pri ohranjanju talentov generacije Z, temveč tudi spodbuja kulturo preglednosti in sodelovanja.

Generacija Z
Generacija Z se ne boji predlagati izboljšav, ko kaj ne deluje (Foto: PROFIMEDIA)

Izvedite več medgeneracijskih dejavnosti

Za vsako generacijo velja, da skupaj delamo bolje. Kot vodja morate zagotoviti, da vaši zaposleni znajo sodelovati ne glede na starostno skupino.

Eden od načinov za to je, da se izognete nenehnemu združevanju generacije Z z generacijo Z. Delavci iz različnih starostnih skupin naj delajo v skupinah. Lahko ekipe premešate celo tako, da mlajši delavci občasno prevzamejo vodstvo. Poleg spodbujanja tovarištva med starostnimi skupinami to vašim delavcem obenem pomaga spoznati, da ni nujno, da njihove razlike vedno ustvarjajo razkol med njimi.

Namesto tega so lahko bolj produktivni, če se zavedajo, da se lahko razlike v njihovih spretnostih in motivacijah dejansko dopolnjujejo. Kljub razlikam v letih smo še vedno vsi v istem čolnu. Sprejmimo naše razlike in pojdimo skupaj naprej!

Avtor članka je Sho Dewan.