Bo moral WhatsApp deliti uporabniške podatke?

Novice Forbes 23. marca, 2024 11.16
featured image

Velikan kreditnih poročil Experian pravi, da se WhatsApp noče odzvati na sodne pozive. Lastnik aplikacije Meta Platforms pa odgovarja, da nima uporabniških podatkov, ki jih želi Experian.

23. marca, 2024 11.16

Experian, 40 milijard dolarjev vredno podjetje za ocenjevanje kreditne sposobnosti, je pozvalo ameriškega sodnika, naj WhatsApp prisili, da zagotovi prepise klicev in sporočil uporabnikov. Ti prepisi bi Experianu pomagali v boju proti dvema ločenima tožbama, je razvidno iz sodnih zapisov, ki jih je pridobil Forbes.

Vlada pogosto prisili tehnološka podjetja, da zagotovijo uporabniške podatke kot del kazenskega postopka. Experianova zahteva pa predstavlja redek primer, v katerem pritisk na sporočilno platformo v lasti družbe Meta Platforms vrši drugo podjetje v civilni tožbi.

V času, ko se WhatsApp in druge šifrirane storitve borijo proti poskusom vlad, da bi zagotovile lažji dostop do informacij o uporabnikih, spopad z Experianom predstavlja nov pravni izziv za podjetja, ki se osredotočajo na zasebnost, in njihove stranke.

Glavni izvršni direktor Experiana Brian Cassin
Glavni izvršni direktor Experiana Brian Cassin (Foto: PROFIMEDIA)

Dve tožbi proti Experianu

Februarja je Experian poslal dva sodna poziva WhatsAppu. V njih je zahteval vse telefonske številke ter dnevnike klicev in sporočil osmih posameznikov v določenem časovnem obdobju.

Zahteve po podatkih so del dveh tožb, v katerih se Experian bori proti trditvam, da so njihova poročila pripeljala do nepravičnih zavrnitev prošenj za hipotekarna posojila. Odvetniki podjetja sumijo, da so številke uporabili posamezniki, ki so skušali ustvariti ponarejeno pismo posojilodajalca, ki pojasnjuje, zakaj je Experianovo kreditno poročanje odgovorno za zavrnitve hipotek.

Ko je WhatsApp zavrnil posredovanje informacij, je Experian šel k sodniku, da bi WhatsApp prisilil, naj se odzove na sodne pozive. Sodnik še ni odločil.

Meta: teh podatkov nimamo

Organi kazenskega pregona pogosto prisilijo WhatsApp, da zbira podatke o svojih uporabnikih s tehnologijo, imenovano ‘peresni register’ (pen register). Ta zbira podatke v realnem času o določenih ljudeh, vključno s številkami, ki so jih klicali in jim pošiljali sporočila ob določenem času. Toda WhatsApp pravi, da teh podatkov ne shranjuje izven takšnih zahtev organov kazenskega pregona. Zato naj ne bi imel takšnih zgodovinskih zapisov, kot jih išče Experian.

Joshua Breckman, tiskovni predstavnik Mete, je za Forbes povedal: “Experian zahteva informacije, ki jih nimamo.” Experian je zavrnil komentar.

Sporočilna aplikacija WhatsApp
WhatsApp je skupaj z družbenima omrežjema Facebook in Instagram v lasti Mete Platforms, ki jo vodi Mark Zuckerberg (Foto: PROFIMEDIA)

Zmeda med odvetniki

Pravni strokovnjaki so za Forbes povedali, da je Experianovo vztrajanje v tem primeru nenavadno. “Nisem videl česa takega,” je dejal Jerome Greco, nadzorni odvetnik enote za digitalno forenziko Društva za pravno pomoč. “Nenavadno je. Razen če Experian ne verjame WhatsAppu ali če obstaja kakšen strateški razlog, zakaj želijo, da WhatsApp odgovori, da ne vodi teh evidenc.”

“Ne razumem, zakaj Experian oporeka,” je za Forbes povedala Jennifer Granick, svetovalka za nadzor in kibernetsko varnost pri Ameriški zvezi za državljanske svoboščine. “Če WhatsApp nima podatkov, je težko razumeti, kaj Experian zahteva.”

Sedež podjetja Experian
Vztrajanje Experiana je nenavadno, menijo nekateri odvetniki. Sedež podjetja se nahaja v ameriški zvezni državi Nebraska. (Foto: PROFIMEDIA)

S podatki razpolagajo uporabniki sami

Experian je prejšnji teden v svoji pritožbi sodniku zapisal, da bi moral biti WhatsApp sposoben proizvesti zahtevane metapodatke na podlagi zakona o shranjenih komunikacijah (SCA). Ta zakon ureja kako in kdaj so podjetja lahko prisiljena zagotoviti podatke svojih strank tretjim osebam.

WhatsApp pa trdi, da ga SCA ne more prisiliti, da preda uporabniške podatke tožniku v civilni tožbi.

Konec februarja so odvetniki Mete Experianu predlagali, naj namesto tega sodno pozove nekatere uporabnike WhatsAppa, imenovane v sodni vlogi. Ti posamezniki bodo imeli na svojih pametnih telefonih dostop ne le do zgodovinskih dnevnikov klicev in sporočil, ampak tudi do vsebine teh sporočil.

“Zahteve za informacije o računu, vključno z vsebino, bi morale biti usmerjene na uporabnike WhatsAppa. Ti lahko dostopajo do vseh ustreznih informacij, jih zbirajo in razkrijejo.”

Avtor članka je Thomas Brewster.