Kakšne dogovore so naša podjetja sklepala na Kitajskem
Tri slovenska podjetja so na največjem azijskem trgu podpisala sporazume s svojimi partnerji. Kdo načrtuje posle na Kitajskem in kakšne?
V drugi polovici aprila je Kitajsko obiskala slovenska zunanja ministrica Tanja Fajon, ki jo je spremljala najštevilčnejša slovenska gospodarska delegacija doslej.
Sestavljalo jo je 55 podjetij in 71 posameznikov.
Ti so se po navedbah Žige Vavpotiča, ki predseduje Slovensko-kitajskemu poslovnemu svetu na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in je koordiniral delegacijo, v Pekingu in Šanghaju srečali s predstavniki kitajskih podjetij (med slednjimi so bila tudi takšna, ki delujejo na Kitajskem, a so v slovenski lasti). Delegacija je v Šanghaju obiskala poslovni forum, v Pekingu spletno trgovino JD, v Šenzenu še električnega avtomobilista BYD, ki je osrednji izzivalec Tesle, ter tehnološko podjetje Huawei.
Seznam slovenskih podjetij navajamo spodaj. Kitajska podjetja, ki so se udeležila srečanja, pa so Beijing Snowelan Sport, Cablex CN, Domel Electric Motors, Gorenje Asia, Krka, Liaoning Shengxin International Trade, Mediterranean Wines, Pipistrel, Hidria Diesel Cold Start Technologies, Outfit7, Hisense in Potron.
Tri slovenska podjetja so na Kitajskem, ob prisotnosti gospodarskih diplomacij obeh držav, podpisala tudi poslovne sporazume. To so Pošta Slovenije, Dormeo Home in Mikropis.
Še več paketov iz Kitajske
Generalni direktor Pošte Slovenije Marko Cegnar je s predsedujočim Kitajski pošti Liujom Ailijem podpisal dogovor o krepitvi sodelovanja na področju pisemskih pošiljk in paketne logistike. Sporazumu naj bi sledili še dodatni dogovori na različnih področjih poslovanja. Podrobnejših informacij o načrtih v Pošti Slovenije ne razkrivajo.
Pravijo pa, da bliskovita rast kitajskih spletnih trgovin prinaša priložnosti na področju paketne logistike, ki Pošti Slovenije danes nosi okoli 14 odstotkov prihodkov. Ta segment je predvsem v času epidemije beležil hitro rast, ki se je v zadnjih letih umirila.
"Količina pošiljk iz Kitajske v Slovenijo v zadnjem obdobju predstavlja enega najpomembnejših deležev v celotnem obsegu paketnega poslovanja. Trendi nakazujejo, da se bo število teh pošiljk v prihodnje še okrepilo," pojasnjujejo na Pošti Slovenije.
Dormeo na Kitajskem
Dormeo Home je podpisal sporazum o sodelovanju s kitajskim podjetjem Healthcare.
Podjetje Dormeo Home je bilo registrirano septembra lani, po tem, ko je Studio Moderna v lasti nekdaj najbogatejšega Slovenca Sandija Češka pristal v stečaju. Lastnik Dormea Home je nemško podjetje Rica Schlafsysteme, vodita pa ga Češkova sorodnica in sodelavka iz Studia Moderne Mateja Dolanc ter Juanhuai Liu s prebivališčem v Valencii.
Novo podjetje zdaj upravlja blagovno znamko Dormeo, ki jo je prej tržil Studio Moderna. Jana Umek, ki je bila tik pred stečajem direktorica Studia Moderna in je lani podala tudi vlogo za stečaj, nam je zdaj v imenu Dormeo Home pojasnila podrobnosti dogovora na Kitajskem.
Dormeo Home je po njenih besedah podpisal sporazum o sodelovanju s kitajskim podjetjem Healthcare, enim največjih proizvajalcev izdelkov iz spominske pene, vključno z ležišči in oblazinjenim pohištvom.
Healthcare ima milijardne prihodke, njegova osrednja blagovna znamka je Mlily. V Evropi je prisoten od leta 2012. V srbskem mestu Ruma obratuje njihova tovarna, kjer proizvajajo izdelke za evropske trge, Rusijo, Bližnji vzhod in ZDA.
Umek pravi, da bo Dormeo Home podjetju Healthcare svetoval na področju trženja in marketinga njihove glavne blagovne znamke Mlily v različnih delih sveta. Prav tako naj bi nudili svetovanje in storitve na področju informacijske tehnologije in logistike.
Kaj konkretno si obetajo od sporazuma? V Dormeu Home navajajo povečano sodelovanje pri prodaji storitev, kar naj bi se že odvijalo. "Pa tudi prodor slovenskih izdelkov podjetja Dormeo na kitajski trg. Prav tako imamo dobre možnosti za prodor naših dobaviteljev na ta trg. Na primer za podjetja iz avtomobilske industrije ter proizvajalce strojev za izdelavo določenih proizvodov iz pene."
Slovenski gospodarstveniki pri kitajskem podpredsedniku
Dormeo je s svojimi ležišči skoraj desetletje prisoten v Hongkongu. Medtem na Kitajskem delujejo že trideset let.
"Tokrat nam je slovenska diplomacija odprla vrata do nekaterih največjih kitajskih podjetij, kot so JD, BYD ter še nekaterih drugih. Vključno z nekaterimi evropskimi podjetji, ki smo jih srečali na tem obisku," prednosti obiska navaja Jana Umek. Kot dodaja, na Kitajskem potrebuješ več let, da prideš do kontaktov z vodilnimi v njihovih največjih podjetjih.
Glede podpisa sporazumov Vavpotič pravi, da ti vsakemu podjetju pomenijo veliko. "Ravno Kitajska je država, kjer je pomembno, da podjetja ob prisotnosti politikov podpisujejo sporazume."
IT rešitve iz Žalca
Sporazum s kitajskim podjetjem Homing Swallow iz Šanghaja je podpisal še Mikropis iz Žalca. Tega vodi Janez Uplaznik, ki je tudi večinski lastnik.
Dogovor so po njegovih navedbah sklenili s tehnološkim podjetjem, ki se ukvarja z zdravstveno oskrbo ter ponuja različne zdravstvene in wellness rešitve, predvsem starejšim. "Njihov nabor storitev vključuje telemedicino, klicni center za pomoč starejšim, dolgotrajno oskrbo, wellness storitve, domove za starejše in druge storitve zdravstvenega varstva, zdrave prehrane ter butičnih supermarketov z zdravo prehrano in butičnih restavracij."
Kitajci bodo uporabljali rešitve podjetja Mikropis, ki jih bo slednji prilagodil za njihov trg.
Mikropis ima razvito mobilno aplikacijo in portal 24alife, kjer ponujajo voden program za zdrav in manj stresen način življenja. Med njihovimi produkti je še platforma Connected mHealth, ki pospešuje okrevanje pacientov in sledi njihovemu napredku.
Produkti naslavljajo tudi dobro počutje na delovnem mestu, kar naj bi pred leti prepoznali pri Homing Swallow. "S podpisanim sporazumom smo se tokrat zavezali k skupnim prizadevanjem za vstop na kitajski trg. Prepoznali smo priložnosti za delitev znanja in skupnega razvoja produkta, ki bi starejšim omogočal bolj kvalitetno in dolgoživo življenje," razlaga Uplaznik.
Kitajska je po njegovih besedah v zadnjih letih naredila velik napredek na področju varnosti pri delu. Naslednji logični korak naj bi bila skrb za blaginjo, zdravje in zadovoljstvo zaposlenega.
Vračanje v Azijo
Žalsko podjetje je že bilo prisotno na kitajskem trgu. Leta 2015 so tam tržili aplikacijo, ki spodbuja zdravo življenje in sodelovali pri njenem razvoju. Dve leti kasneje so v supermarketih v Šanghaju namestili svoje samopostrežne blagajne, ki so jih leto zatem zagnali še v Koreji.
Po začetku epidemije so se umaknili. "Zaradi pandemije covida smo naše poslovanje zaustavili, a z vizijo, da se vrnemo. Po končani pandemiji smo znova vzpostavili stik s Kitajsko," navaja Janez Uplaznik.
Podjetje je imelo leta 2023 ob 3,55 milijona evrov prodaje 106 tisoč evrov čistega dobička.